Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU” i organizator szkoleń i konferencji branżowych w ramach Akademii Wiedzy, 28 kwietnia 2021 zorganizował Pierwszą Konferencję Online w Wielkim Formacie. Jak podkreśla gospodarz, to dzięki niej, jak również dzięki nieocenionemu wkładowi merytorycznemu partnerów Pierwszej Konferencji Online W Wielkim Formacie – firm: Atrium Centrum Ploterowe, SCORPIO, Epson Europe we współpracy z API.PL, a także dzięki wsparciu patronów: COBRPP, PIAP, PSSiDC, targów FestiwalDruku.pl i RemaDays, oraz magazynów i portali branżowych: „Dostawcy OOH magazine”, Signs.pl i „Świat DRUKU” – możliwe było zaproponowanie polskiej społeczności branżowej interesujących prezentacji ekspertów oraz pokazów pracy maszyn.
Przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego – Joanna Zjawin, Jacek Stencel i Jacek Szydłowski – przybliżyli obecne realia rynku druku wielkoformatowego z perspektywy Stowarzyszenia zrzeszonego w FESPA. Piotr Ronke ze SCORPIO, wskazał jak zabłysnąć w wielkim formacie – w wystąpieniu usłyszeliśmy wiele cennych wskazówek dotyczących możliwości wyróżnienia się na rynku, sprawienia, że propozycja produktowa dla klientów będzie unikalna, i jakie niepowtarzalne efekty można osiągnąć dzięki konkretnym rozwiązaniom firmy swissQprint. Rafał Hnidziuk, przy wsparciu Tomasza Kucińskiego, z firmy Epson Europe, zabrali słuchaczy na krótką wycieczkę w świat wielkiego formatu według firmy Epson – od rozwiązań CAD/GIS poprzez poligrafię/proofing, fotografię i FineArt, po zastosowania w reklamie i szeroko pojęty druk na tekstyliach. Ich prezentacje odbyły się w centrum demonstracyjnym firmy API.PL – autoryzowanego partnera handlowego i serwisowego drukarek marki Epson na terenie Polski. Jacek Hamerliński, dyrektor Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego, zainspirował słuchaczy swoją prezentacją „Nowe nisze dla druku wielkoformatowego”. Następnie goście konferencji przenieśli się do Opola, gdzie na wirtualny spacer po showroomie Atrium Centrum Ploterowego oraz prezentację pracy maszyn (m.in. drukarek żywicznych, UV LED, solwentowych) zaprosili ich przedstawiciele tej firmy.
Nie zabrakło także ciekawego panelu dyskusyjnego, podczas którego reprezentanci drukarń wielkoformatowych – Marcin Bosek (Modern Forms), Łukasz Chęciński (Drukpoznan.pl), Iwona Dulińska (Kunszt), Jacek Stencel (Pasja) i Wojciech Wąsowski (12M) – próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, czy w obecnych czasach szukamy recepty na sukces, czy na przetrwanie.
Uczestnicy konferencji przekazali organizatorowi i partnerom wydarzenia wiele pozytywnych opinii, podkreślając zwłaszcza dobór ciekawych i inspirujących tematów. Takie recenzje tym bardziej zachęcają spółkę Polski Drukarz do organizacji kolejnych spotkań z branżą. Wszyscy mają nadzieję, że już wkrótce będą one możliwe nie tylko w świecie wirtualnym, ale też podczas stacjonarnych eventów.
Miesięcznik branży poligraficznej „Świat DRUKU” ukazuje się od 1993 r. i jest rozprowadzany w systemie prenumeraty oraz bezpłatnej dystrybucji podczas targów i konferencji branżowych. Stanowi niezawodne źródło wiedzy dla początkujących i zaawansowanych – jego odbiorcami są właściciele firm, kadra menedżerska, pracownicy drukarń, studiów graficznych, agencji reklamowych, dostawcy nowych technologii oraz studenci. W każdym numerze pisma publikowane są informacje dotyczące różnych działów poligrafii – technologii, maszyn, urządzeń i materiałów, a także artykuły polskich i zagranicznych specjalistów, wywiady oraz relacje z wizyt w firmach i z imprez branżowych.
Wydawcą miesięcznika jest Polski Drukarz sp. z o.o. – członek PIAP, PIO, PID, PSSiDC, PIF, FRKP i FINAT oraz organizator seminariów, konferencji i szkoleń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, w tym m.in. corocznych konferencji „Tektura falista – najnowsze technologie”, „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” i „Akademia Zarządzania Barwą”.