Logo

Media & maszyny

„Pogromcy mitów” Epsona obalają utarte stereotypy na temat drukarek atramentowych

Europejski zespół Epson wyznaczył dwoje ekspertów do roli „pogromców mitów”. Ich zadaniem będzie rozwianie kilku niezgodnych z prawdą, utartych przekonań na temat drukarek atramentowych. Atrament kosztujący więcej niż drogi szampan, powolne i przestarzałe urządzenia, czy trudności w konfigurowaniu sieci Wi-Fi — to tylko niektóre z nieporozumień dotyczących tej technologii. Rosalyn Addison została szefową zespołu pogromców mitów, a wspierać ją będzie Charlie de la Haye, który jest zastępcą. Obecni członkowie zespołu informacyjnego firmy Epson objęli swe funkcje, występując w kilku krótkich filmach, których celem jest sprostowanie i obalenie mitów.

Oto mity, które będą obalać:

  • Łączenie się z siecią Wi-Fi i drukowanie z telefonu komórkowego jest trudne — wcale nie musisz być technicznym ekspertem, aby to zrobić – pogromcy mitów pokażą Ci, jakie to proste!
  • Technologia w drukarkach atramentowych jest przestarzała — w rzeczywistości jest niesamowicie zaawansowana i cechuje się wieloma nowatorskimi innowacjami, a także ma wiele funkcji, których drukarki laserowe nie są w stanie zaoferować
  • Drukarki atramentowe są przeznaczone tylko do okazjonalnego druku i nie są trwałe — to po prostu nieprawda, ponieważ nadal pracują drukarki, które mają więcej niż 10 lat.
  • Papier ciągle się blokuje, a głowice drukujące zawsze się zapychają — nie w przypadku firmy Epson! Pokażemy Ci, jak zapobiegać irytującym sytuacjom.
  • Nie można dalej drukować, gdy skończy się jeden kartridż— nasi pogromcy mitów zaprezentują, jak możesz kontynuować drukowanie nawet wtedy, gdy skończy się jeden kolor.
  • Atrament nie jest przystępny cenowo — obecnie istnieje wiele różnych sposobów na zakup atramentu w dobrej cenie dla każdego.
  • Nie ma znaczenia, jakiego atramentu użyjesz — Roz i Charlie zdemaskują tą pozorną oszczędność.

– Powszechne – acz błędne przekonania mają się dobrze, ale mamy nadzieję, że stawiając im czoła, możemy raz na zawsze zdementować te mity. Nie, atrament nie musi być droższy niż szampan. Nie, drukarki nie są powolne i niezgrabne. Nie, atrament drukujący nie zasycha – zażartowała Roz Addison, szefowa zespołu pogromców. 

Jej zastępca Charlie de la Haye, dodał: – Na nowym stanowisku zamierzam wyjaśnić niektóre błędne przekonania i udzielić przydatnych wskazówek. Nie zgadzam się, gdy ktoś mówi, że nie używa drukarek atramentowych, ponieważ technologia nie jest tak zaawansowana jak laserowa. To jest po prostu nieprawda!

Chociaż zarówno nowe stanowiska pogromców, jak i ich filmy są żartobliwe i mają na celu wnieść nieco humoru do sposobu, w jaki myślimy o drukowaniu, przypominają one o ważnej kwestii. Nowoczesne drukarki atramentowe są oparte na najnowszej technologii. Epson wydaje dziennie około 1,2 miliona dolarów na badania i rozwój oraz regularnie zdobywa światowe nagrody za design i koncepcje technologiczne wielu swoich produktów. W naszych drukarkach konsumenckich i biurowych stawiamy na technologię niewymagającą użycia ciepła w procesie wyrzucania atramentu, gdyż wierzymy, że to przyszłość druku. W przeciwieństwie do technologii laserowej, która wykorzystuje ciepło w procesie drukowania, technologia niewymagająca użycia ciepła od Epson wykorzystuje ciśnienie w celu umieszczania atramentu na papierze. Zapewnia powtarzalnie dużą prędkość druku oraz większą trwałość urządzeń związaną ze zmniejszeniem ilości części do wymiany, mniejszym poborem mocy i zmniejszeniem koniecznych czynności obsługi.

W porównaniu z innymi technologiami druku atramentowego wzrasta również elastyczność, ponieważ nie ograniczają nas ani atrament ani materiały, na których chcemy drukować. W odpowiedzi na kontrowersje związane z tematem druku atramentowego, firma Epson wprowadziła szereg rozwiązań, które mogą znacznie obniżyć koszty drukowania. Należą do nich EcoTank, drukarki z pojemnikami na atrament, które pozwalają zmniejszyć jego koszty nawet o 90%. Dostarczane są z zapasem odpowiadającym 82 kartridżom, co wystarcza na wydrukowanie do 14 000 stron bez konieczności ich ponownego zasilenia.

Filmy, które obalają mity, zostaną wykorzystane na całym świecie w kampanii trwającej przez kilka następnych miesięcy i będą udostępnione na oficjalnych kanałach YouTube firmy Epson i w portalach społecznościowych.

www.epson.pl