Lato w Wielkiej Brytanii jest okresem bogatym w festiwale. Jednym z takich wydarzeń był Port Eliot Festival, który odbył się w zeszłym miesiącu w Kornwalii (27-30 lipca) i był okazją do celebrowania aktywności na polach literatury, muzyki, mody, działań ekologicznych i kuchni. Na jednej z festiwalowych scen odbyło się wydarzenie zatytułowane „The Wardrobe Department’” (tłum. dział odzieżowy), gdzie organizowano wywiady z nowymi talentami z branży kreatywnej, a także z legendami świata wzornictwa. Cały wystrój został w całości zaprojektowany i w dużej mierze wyprodukowany osobiście przez wielokrotnie nagradzanego projektanta mody Richarda Quinna, z użyciem technologii druku cyfrowego Epson.
Richard Quinn jest fanem cyfrowych drukarek Epson i samodzielnie wydrukował tapety z mylaru, materiału pozwalającym uzyskać metaliczny efekt ozdobny, a także materiały Premier Textiles na drukarce sublimacyjnej Epson SureColor SC-F9200 w swojej nowej pracowni Richard Quinn Studio. Głównymi elementami sceny były unikatowe meble – sofa i fotel z tapicerką wykonaną przez sklep Johna Lewisa, we współpracy z producentem mebli Parker Knoll. Dopasowane płytki podłogowe zostały wydrukowane na antypoślizgowym winylu przez Slam Signs na drukarce SureColor SC-SC80600. Wszystkie elementy zainstalowane na miejscu przez Andrew Tomlinsona, stworzyły oszałamiający, kwiecisty zestaw.
Podczas festiwalu ambasador British Fashion Council ds. promocji nowych talentów i naczelny krytyk magazynu Vogue.com, Sarah Mower, przeprowadziła z Richardem wywiad na temat jego nowej kolekcji, która zadebiutuje jeszcze w tym roku podczas London Fashion Week oraz jego nowej pracowni drukarskiej w Londynie. Ta sprzyjające rozwojowi kreatywności miejsce pozwala Richardowi tworzyć i produkować własne kolekcje, a także świadczyć usługi drukowania, organizować warsztaty i udostępniać młodym projektantom sprzęt.
– Zaproszenie do stworzenia wyjątkowego w swoim rodzaju zestawu przeznaczonego na festiwal niezmiernie mnie zainteresowało – twierdzi Richard. – Na początku zadanie wydawało się ogromnym przedsięwzięciem, ponieważ musiałem przygotować wiele odpowiednich powierzchni i materiałów dla całego zestawu, ale dzięki technologii Epson – a konkretniej, dzięki łatwości użytkowania i mnogości dostępnych podłoży – wykonanie tych materiałów zajęło o wiele mniej czasu i pieniędzy niż zwykle. Moje wzory i druki wymagają technologii, która zapewnia uzyskanie żywych kolorów. Rozwiązania Epson pozwoliły mi osiągnąć żądane odcienie z palety Pantone na wszystkich podłożach. Urządzenie SureColour SC-F9200, dotychczas niezwykle przydatne w tworzeniu naszych linii modowych, spisało się równie dobrze podczas pierwszego projektu tapicerskiego! Opcja drukowania „4 przejścia + 30” pozwoliła nam osiągnąć równie żywe kolory na grubszych tkaninach, dzięki czemu meble Parker Knoll nabrały wyjątkowego wyrazu!
– Z zachwytem obserwujemy pracę Richarda, który odkrywa coraz to nowsze zastosowania wszechstronnego druku cyfrowego na wielu różnych podłożach – twierdzi Tomasz Kuciński, Senior Account Manager – LFP z Epson. – Richard jest w awangardzie młodych projektantów, którzy wykorzystują ogrom możliwości zapewnianych przez cyfrowego technologie do tworzenia nowych nisz i przedsiębiorstw.
O współpracy projektanta z firmą EPSON pisaliśmy już TUTAJ.
KL