Logo

Media & maszyny

Potęga białego tuszu – trzy powody, by w niego zainwestować

Dla dostawców usług drukarskich, którzy chcą zróżnicować swoją działalność, istotną innowacją może być wykorzystanie białego tuszu. Pozwoli to na rozszerzenie portfolio usług o realizacje wysokiej jakości, uzyskanie wyższych marż oraz otworzy drogę do nowych zastosowań, które mogą spełnić nawet najbardziej wygórowane oczekiwania klientów.

Powód 1 – zachwycające wyniki drukowania

Jakie korzyści uzyskują projekty wykorzystujące biały tusz? Przede wszystkim zwiększają krycie i dynamikę w zastosowaniach na przezroczystych i kolorowych nośnikach. Co więcej, nadają obrazom ostrzejsze krawędzie, co pozwala uzyskać większy efekt uderzającego kontrastu oraz wykorzystują czystą czerń, aby poprawić widoczność oznakowania. Możliwe jest również dodanie warstwy białego tła do obrazów CMYK, takich jak podświetlane oznakowanie, aby podkreślić piękno projektu i sprawić, że kolory będą bardziej żywe. Gdy biały tusz jest stosowany jako atrament bazowy na półprzezroczystym lub przezroczystym nośniku, poprawie ulega także odwzorowanie kolorów.

Powód 2 – Pomoc w dywersyfikacji portfolio

Biały tusz sprawdzi się doskonale w przypadku drukowania grafik okiennych, dzięki temu możemy zminimalizować straty wynikające z utraty koloru w wyniku światła przechodzącego przez tusz (jak ma to miejsce przy nadruku na przezroczystym). Dodanie białej warstwy dolnej, górnej, a nawet białych punktów, pozwoli uzyskać stylowy, czysty i wyraźny komunikat.

Biały tusz pozwala również wyprodukować zindywidualizowane naklejki i etykiety o wysokim stopniu oddziaływania. Co więcej, rosnący popyt na zindywidualizowane dekoracje otworzył możliwości poszerzenia portoflio o kolorowe tapety czy oryginalne wydruki na podłożach specjalnych, takich jak: drewno, aluminium, szkło, ceramika i akryl, które jednocześnie zachowują wygląd i wrażenia dotykowe nośnika.

Biały tusz uatrakcyjni także znaki podświetlane typu dzień/ noc. W celu uzyskania przyciągających wzrok ekspozycji reklamowych LED możemy dodać cienką warstwę białego tuszu pomiędzy dwie warstwy barwne. W ciągu dnia widać tylko obraz na wierzchu białego tuszu, prawidłowo odwzorowujący kolor, ale w nocy, po podświetleniu, uzyskuje się gęstość obu warstw barwnych, co umożliwia zapewnienie prawdziwej wierności kolorów. Zastosowanie to umożliwia też pomysłowym marketerom umieszczenie nieco innego obrazu na spodniej warstwie, dzięki czemu uzyskuje się dwie reklamy w jednej.

 

Powód 3 – przewaga konkurencyjna i zlecenia o dużej marży

Ponieważ wiele firm nie posiada drukarki wielkoformatowej wykorzystującej biały tusz, wiele zaleceń o wysokiej marży zleca się do wykonania w ramach outsourcingu. Dla tych, którzy mogą drukować białym tuszem stwarza to możliwość pozyskania dwóch nowych źródeł dochodu: zlecenia otrzymywane bezpośrednio, których nie muszą już podzlecać oraz zlecenia otrzymywane od innych przedsiębiorstw drukarskich.

Wedle badań zleconych przez HP i przeprowadzonych w lipcu 2020 r. z udziałem 100 dostawców usług w USA, Niemczech i Indiach, HP Latex to technologia wybierana do zastosowań o najwyższej marży w branży, co odzwierciedla jej wyjątkowe zalety konkurencyjne w obszarze drukowania oznakowania i dekoracji oraz znakomite możliwości białego tuszu.

Technologia HP Latex pomaga przedsiębiorstwom działającym w branży druku w przyjmowaniu większej ilości zleceń, redukcji zakresu podzlecania oraz wykonania więcej czynności w ramach własnej firmy, co może zapewnić średnią marżę brutto przekraczającą 30%.

Inwestycja w drukarki HP Latex z możliwością stosowania białego tuszu, np. HP Latex 700 W, 800 W oraz drukarki serii R może zapewnić taką przewagę. Drukarki te umożliwiają drukowanie grafik robiących duże wrażenie, zapewniających wyższe marże i przyciągających skutecznie klientów potrzebujących kompetentnego partnera druku wielkoformatowego. Drukarki HP Latex 700 W i 800 W oraz drukarki HP Latex serii R mogą pomóc w osiągnięciu nowych horyzontów w ramach działalności drukarskiej dzięki najbardziej błyszczącej i najbielszej bieli (dane pochodzą z wewnętrznych badań HP).

Możliwości druku białym atramentem na różnych nośnikach prezentuje autorski katalog Whitebook, dostępny w Integart od połowy lutego 2022 r.

Więcej informacji: www.integart.com.pl

Artykuł ukazał się w najnowszym Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn. Do pobrania bezpłatnie TUTAJ.