Według IDC Sharp był najczęściej wybieraną w Polsce marką czarnobiałych urządzeń wielofunkcyjnych A3 w trzecim kwartale 2015 roku. Firma zajęła też drugie miejsce pod względem łącznej sprzedaży urządzeń MFP A3 w tym okresie.
Firma Sharp specjalizuje się w oferowaniu laserowych urządzeń wielofunkcyjnych przeznaczonych dla środowisk biznesowych. Ze sprzedanych w 2014 roku urządzeń prawie 90% obsługiwało format A3. Sharp w trzeci kwartał 2015 zamknął z udziałem ponad 20 % rynku. Oznacza to, że co 5 klient decydujący się na zakup czarnobiałego urządzenia wielofunkcyjnego A3 w tym okresie wybierał to opatrzone logo Sharp.
– Jako relatywnie nowy dostawca urządzeń drukujących do segmentu B2B wciąż musimy udowadniać swoją wartość. Wprowadzając nasze MFP na rynek składamy naszym klientom obietnicę, że będą to produkty niezawodne, wydajne i wyróżniające się wśród innych łatwością użytkowania. Informacje podane przez IDC potwierdzają, że klienci dostrzegają jakość idącą za tymi obietnicami– powiedział Adam Bieniewski, Marketing Manager Sharp Electronics CEE.
Analitycy szacują, że rynek w Q4 2015 roku nie przyniesie zaskakujących zmian. Sprzedaż urządzeń A4 będzie utrzymywać się na porównywalnym poziomie, co rok wcześniej. Tendencja wzrostowa będzie dotyczyć urządzeń A3. Wynika to z faktu wprowadzania na rynek coraz bardziej zaawansowanych technologicznie i atrakcyjnych cenowo urządzeń A3, które umożliwiają pełną integrację z rozwiązaniami pozwalającymi na zarządzanie procesem druku. Właśnie te urządzenia będzie wybierał świadomy potrzeby zarządzania flotą klient.
KL