Logo

Media & maszyny

Wdrożenie systemu Duplo w drukarni Polidruk

System Duplo 2000 w drukarni Polidruk jest jednym z elementów przemian, jakie tu zachodzą mniej więcej od półtora roku, kiedy to firmę przejął Mirosław Szala. Już dziś widzi on zalety wprowadzanych zmian – około 60% przyrost klientów, sprawniejsza ich obsługa oraz poprawa rentowności zakładu. We wszystkim swój udział miał również – zakupiony tu niedawno – system Duplo 2000.

Swoje zarządzanie Mirosław Szala rozpoczął on od uporządkowania przedsiębiorstwa, wprowadzając w nim kolejne zmiany. – Nasza firma od wielu lat obsługiwała branżę spożywczą i właściwie niczego w tej kwestii nie zmieniałem. Nadal obsługujemy firmy z tej branży (producentów i hurtownie), kompleksowo realizując nawet najtrudniejsze projekty – od wykonywania zdjęć, przygotowywania materiałów (ulotek, broszur, gazetek reklamowych, etykiet itd.) poprzez ich druk, oprawę i dostarczenie do klienta. Wiedziałem, że potencjał w tej branży cały czas istnieje, trzeba tylko dostosować się do jej nowych oczekiwań. Wśród priorytetów okazał się czas realizacji zleceń, na co ma wpływ sprawna obsługa i dobry sprzęt. Postawiłem więc na marketing i poprawę relacji z klientami, a także na usuwanie przestojów w drukarni, tam gdzie miały one miejsce. Wszystko to przyniosło efekt – około 30% klientów powróciło do nas ze zleceniami, a ogólny wzrost ich liczby szacuję na około 60%. Wzrasta również nasza rentowność, co bardzo nas cieszy – mówi Mirosław Szala.

Swoje obecne doświadczenia Mirosław Szala zdobywał przez wiele lat pracując w branży poligraficznej, również zagranicą. – To właśnie doświadczenia spoza naszego kraju pokazały mi wyraźnie, że sukces drukarni tkwi w podejściu do klienta. Te zakłady, które biernie oczekują zleceń, niestety mają kłopoty. Priorytetem stało się więc dla mnie wychodzenie w stronę potrzeb rynku. Zobaczyłem bowiem, że na zachodzie konkurencja drukarń wcale nie jest mniejsza niż w Polsce. Jednak, aby odnieść sukces na rodzimym rynku trzeba zmienić swój sposób myślenia. Najważniejszym jest bowiem, aby utrzymać klienta i w tym zakresie należy zrobić wszystko oczywiście tak, aby miało to swój ekonomiczny sens. Ważnym jest więc przede wszystkim organizacja jego obsługi i od tego rozpocząłem zmiany w naszej firmie. Szybkość decyzji, jak najkrótszy czas przygotowywania kalkulacji, jak najszybsze odpowiedzi na zapytania ofertowe oraz prawidłowe relacje z klientami – to stało się dla nas priorytetem i zaczęło przynosić nam kolejne sukcesy. Nowi klienci, którzy przychodzili do nas ze swoimi zleceniami sprawiali, że mogliśmy pozwolić sobie również na inwestycje. Jedną z kluczowych był system Duplo 2000, który rozwiązał problemy w naszej introligatorni. Czas, jaki mamy na realizację zleceń jest coraz krótszy. Pozlecanie prac na zewnątrz znacząco go wydłuża i jest również zwyczajnie droższe. Dlatego rozwiązaniem jest wdrożenie odpowiednich maszyn w swoich firmach – dostosowanych do możliwości finansowych i potrzeb danej drukarni. Tak było również w przypadku zakupu systemu Duplo – wyjaśnia Mirosław Szala.

Mirosław Szala chwali sobie zalety systemu – automatyzację pracy, skrócenie czasu wykonywania zleceń ( np. przy nakładzie gazetki o nakładzie około 2000 sztuk skraca się on z 4 godzin do 40 minut), prostotę obsługi i ograniczenie osób obsługujących urządzenie (w podanym powyżej przykładzie z 3-4 zaangażowanych do 1 obsługującej cały proces). Teraz pracownicy wykonujący wcześniej prace, jakie obecnie wykonuje system Duplo 2000, mogli zostać delegowani do innych prac, co wpłynęło na ogólną wydajność przedsiębiorstwa.

– Kiedyś, w przypadku większego zlecenia, w firmie następowało tzw. pospolite ruszenie i wszyscy angażowaliśmy się w dany projekt. Ludzie więc odchodzili od swoich codziennych zajęć. Teraz – dzięki systemowi Duplo 2000 – zupełnie nie ma takiej potrzeby. Każdy zajmuje się tym, czym powinien zajmować się w codziennej pracy. Ma na to więcej czasu. Jesteśmy więc z tego rozwiązania bardzo zadowoleni. Chwalimy sobie również kontakty w firmą Tadan. Nie ukrywam, że przy wyborze systemu ważną kwestią była dla mnie bliskość jego dostawcy i serwisu. O firmie Tadan niejednokrotnie już słyszałem pozytywne opinie i stąd decyzja o współpracy, którą bardzo sobie chwalę. Podsumowując więc mogę śmiało powiedzieć, że była to dla nas dobra inwestycja i pomaga nam osiągać kolejne sukcesy. Każdego dnia powtarzam sobie i pracownikom, że jesteśmy na fali wznoszącej. Wszystko to dzięki wprowadzanym zmianom i inwestycjom, wśród których cenimy sobie bardzo system Duplo 2000 – reasumuje Mirosław Szala.

Na zdjęciu od lewej: Mirosław Szala (Polidruk) i Mariusz Bednarek (Tadan).

Więcej informacji na stronie www.duplopolska.pl