Preferencje konsumentów i wzrost wymagań przepisów zwiększyły motywację do stosowania bardziej zrównoważonych i bezpiecznych opakowań. Jednocześnie duże znaczenie przykłada się do poprawy wydajności i efektywności. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Metsä Board uzupełniła swoją ofertę tektur premium o współpracę z Klientami w ramach usługi Service 360, która przynosi wymierne korzyści w całym łańcuchu wartości opakowań – od łatwego recyklingu po wizerunek marki, wydajność produkcji i łańcucha dostaw, ograniczenie wpływu na środowisko i inne aspekty.
Rozwiązania korzystne dla gospodarki obiegowej wynikają z innowacji i udostępniania wiedzy. – Szybkie zmiany na rynku wymagają współpracy partnerskiej, a zwycięzcami zostają firmy, które potrafią szybko współpracować, opracowywać i testować nowe rozwiązania. W Metsä Board mamy dokładną wiedzę o naszych materiałach – tekturach premium o obniżonej gramaturze. To jest podstawa naszej oferty, ale możemy zaoferować naszym Klientom znacznie więcej niż samą tekturę – powiedział Mika Joukio, Metsä Board CEO.
Metsä Board 360 Service to podejście oparte na rozległym doświadczeniu w dziedzinie tektury i opakowań, zdobytym w ciągu dziesięcioleci współpracy z czołowymi światowymi dostawcami rozwiązań technicznych, instytutami badawczymi, właścicielami marek, przetwórcami, drukarniami, producentami tektury falistej oraz dostawcami usług logistycznych i informatycznych.
360 Service obejmuje pięć elementów:
– Przykładowo, obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się usługi związane ze zrównoważonym rozwojem. Nasi Klienci szukają sposobów na zmniejszenie wpływu opakowań na środowisko. Dzięki tej ofercie możemy pomóc im w osiągnięciu ich celów i zmniejszeniu emisji CO2 z paliw kopalnych w ich łańcuchu wartości – podsumowuje Joukio.