Metsä Board – europejski producent tektur klasy premium – poinformował o zintegrowaniu, w zakładzie w Simpele, systemu bezpieczeństwa żywności FSSC 22000 z systemami zarządzania. Zostało to potwierdzone przez zewnętrznego audytora.
System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000 zapewnia ramy dla sprawnego zarządzania odpowiedzialnością przedsiębiorstwa w zakresie bezpieczeństwa żywności. System FSSC 22000 jest w pełni uznany przez GFSI (Global Food Safety Initiative) i oparty na istniejących normach ISO. Dowodzi on, że przedsiębiorstwo dysponuje solidnym Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności, który spełnia wymagania klientów bezpośrednich, jak i konsumentów. GFSI skupia najważniejsze firmy z branży spożywczej, które wspólnie dążą do ciągłego ulepszania systemów zarządzania bezpieczeństwem żywności na całym świecie.
Jako czołowy producent tektur z pierwotnych mas włóknistych, Metsä Board chce zapewnić, że jej zasady bezpieczeństwa żywności odpowiadają standardom przyjętym w przemyśle spożywczym. Przygotowania do tej zmiany trwały przez cały rok, podczas którego wykonawcy i pracownicy przeszli kompleksowe szkolenia. Zakład w Simpele – podobnie jak pozostałe zakłady Metsä Board – dysponował już certyfikatem zgodności z normą ISO 22000 i miał wdrożone procedury bezpieczeństwa żywności, ale dzięki nowej normie procesy i wymagane programy zostały dodatkowo wzmocnione.
Konsumenci doceniają zalety tektur wytwarzanych z odnawialnych, pierwotnych mas włóknistych, o znanym pochodzeniu, szczególnie gdy tektury są w bezpośrednim kontakcie z żywnością – powiedziała Marjatta Punkka, Product Safety Manager w Metsä Board. – Dlatego chcemy zapewnić, że nasze tektury będą dalej spełniały najbardziej rygorystyczne wymagania, a nasze systemy są przygotowane do wszelkich zmian, które mogą nastąpić w przyszłości. Przemysł spożywczy jest ważnym użytkownikiem produktów zakładu w Simpele, co sprawia, że wdrożenie Systemu Bezpieczeństwa Żywności FSCC 22000 jest dla nas bardzo istotnym działaniem w zakresie dostarczania najlepszych tektur klientom z branży spożywczej. Planujemy wdrożenie tego systemu w naszych pozostałych zakładach – dodaje.
KL