Starbucks z siedzibą w Seattle był jedną z najbardziej rozpoznawalnych zagranicznych marek, które wycofały się albo zawiesiły swoją działalność w Rosji w reakcji na wywołaną przez Kreml wojnę.
Wycofanie się z kraju takich firm jak McDonald’s, IKEA czy H&M miało być psychologicznym ciosem dla Rosjan, którzy przyzwyczaili się do wygód kultury konsumenckiej w zachodnim stylu, ale rosyjscy przedsiębiorcy dostrzegli w tym swoją szansę. Na przykład restauracje należące wcześniej do McDonald’s otworzyły się jakiś czas temu w Rosji pod nazwą Smacznie i Kropka.
Tyczasem syrena Starbucks została zastąpiona przez kobietę noszącą zamiast korony rosyjskie nakrycie głowy zwane kokosznikiem. Lokal zyskał anglojęzyczną nazwę Stars Coffe i logo łudząco podobne do amerykańskiej sieci.
Pierwszy lokal otwarto w centrum Moskwy w połowie sierpnia. Współwłaścicielami „nowej” sieci są Timur Yunusow, prokremlowski raper pod pseudonimem Timati, oraz restaurator Anton Pinskij.
Więcej newsów o podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.