Logo

AktualnościTylko w OOH magazine

Przez konsekwencję do sukcesu | Stanisława Talbierz, Stefania

O początkach firmy, które sięgają lat 90., wyzwaniach i rozwoju w ciągu 30 lat istnienia oraz najbardziej skutecznych metodach promocji oraz pozyskiwania klientów mówi Stanisława Talbierz, założycielka i właścicielka firmy Stefania.

Jesteście obecnie jednym z największych producentów galanterii skórzanej w Polsce. A jak wyglądały początki budowania tego biznesu?

Firma Stefania powstała w latach 90. w Kaliszu. Początkowo działalność koncentrowała się na rynku krajowym. Powoli, dzięki skutecznym i wytrwałym działaniom, staliśmy się rozpoznawalni także wśród klientów zagranicznych. Nasze produkty doceniane były ze względu na wysoką jakość i odmienność oferty. W ciągu tych 30 lat wiele firm z naszej branży powstało i upadło. Nasza firma przystosowywała się do zmieniającej się sytuacji rynkowej, umiejętnie wybierała właściwe rozwiązania.

Od samego początku towarzyszyła nam pasja. Innowacja i jakość wykonania, tworzenie własnych produktów oraz zdobywanie zaufania klientów to najistotniejsze czynniki, które wpłynęły na obecną pozycję firmy. Tradycja i zasady, na których zbudowaliśmy swoje przedsiębiorstwo nadal sprawdzają się w prowadzeniu skutecznego biznesu. Przez konsekwencję do sukcesu!

Jakie były kluczowe momenty, ale i wyzwania, które pojawiły się w rozwoju firmy podczas tych dekad działalności?

Jednym z ostatnich wyzwań z jakim się zmierzyliśmy była pandemia koronawirusa. Aby ograniczyć jej wpływ musieliśmy natychmiast przystąpić do działania, planując nie tylko w krótkiej, ale i bardziej odległej perspektywie. Uwzględniliśmy czynniki ludzkie, procesowe i technologiczne. Trudno przecenić rolę, jaką w tym procesie odegrali pracownicy. Ich zdrowie, dobrostan i zdolność dostosowania do realiów nowej normalności miały kluczowe znaczenie dla ciągłości pracy. Już wcześniej przygotowywaliśmy pracowników na nowe wyzwania. Wiedzieliśmy jakich umiejętności i kompetencji będziemy potrzebować w przypadku braków kadrowych.

Miało to kluczowe znaczenie przy zatrudnianiu osób, gdyż wraz z ewolucją ich stanowisk będą one musiały przyswoić sobie nowe umiejętności. Dzięki czemu pracownicy w przypadku choroby potrafili wzajemnie się uzupełniać.

Stefania

Jak zmieniał się Wasz asortyment, gdzie znajdujecie źródło inspiracji w tworzeniu nowych produktów?

Nie istnieje jedno źródło inspiracji, lecz nieskończenie wiele możliwości korzystania z różnych źródeł kreowania zmian. Najczęstszym źródłem pozyskiwania pomysłów do tworzenia nowych produktów okazywali się klienci, wsłuchujemy się w ich potrzeby. Podczas targów rozmawiamy także na ten temat bezpośrednio z przedstawicielami agencji. Dodatkowo analizujemy sprzedaż i wyciągamy wnioski. Czerpiemy inspiracje ze zmian w zachowaniach, potrzebach i zwyczajach konsumentów. Ważnymi inspiratorami do tworzenia nowości byli również sami pracownicy firmy, gdyż nasz zespół składa się z młodych i ambitnych ludzi. Z upływem lat asortyment znacznie się poszerzył.

Zdajemy sobie sprawę, że nowe produkty są istotnym narzędziem w walce konkurencyjnej oraz gwarantują wieloletnią obecność na rynku. Motywem wdrażania nowych produktów jest także potrzeba utrzymania lub zwiększenia udziału w rynku, konieczność zdobywania nowych odbiorców. Klienci często poszukują prostego stylu obejmującego uniwersalne kolory i fasony, a minimalizm i prostota są z nami od początku – będąc kwintesencją naszego stylu.

Co wyróżnia Was na rynku i czym różnicie się od konkurencji?

Od konkurencji różnimy się między innymi tym, że sami tworzymy produkt od początku do końca, nie korzystając z usług firm zewnętrznych. Mamy własne biuro projektowe, w którym powstają nowe wzory, następnie przekazywane do działu produkcji. Dzięki temu mamy pewność, że powstały one z najlepszych materiałów oraz zostały wykonane z dbałością o każdy szczegół. Wyróżnia nas także 30-letnie doświadczenie. Wiemy jak uszyć produkt, aby był najlepszej jakości i posłużył na lata. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych. Na życzenie klienta zrealizujemy praktycznie każde zamówienie od oryginalnego wzoru torebki wschodzącej projektantki mody po standardowy model portfela.

Jak wygląda Wasz proces współpracy z klientami, a także jakie są sposoby ich pozyskiwania?

Pozyskiwanie klientów to złożony proces, który wymaga wykorzystania różnych kanałów promocji do znajdowania i przekonywania potencjalnych klientów do skorzystania z oferty firmy. Nasza praca nie koncentruje się wyłącznie na produkcie, lecz także na klientach. Często pozyskujemy nowych klientów metodą poleceń przez zadowolonych użytkowników, którzy korzystali już z naszych usług.

Bierzemy także udział w wielu wydarzeniach branżowych. Targi reklamy to doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów, nawiązanie nowych kontaktów i relacji biznesowych oraz podkreślenie swojej obecności w branży i swojej wiarygodności. Umożliwiają one także odświeżenie kontaktów i przedstawienie nowej oferty. Wiemy, że pozyskanie nowych klientów jest bardziej wymagające niż utrzymanie obecnych, więc nie kierujemy wszystkich środków i całej energii na ich pozyskiwanie, ale skupiamy się na obecnych, dbając o dobre relacje.

Jakie narzędzia marketingowe wykorzystujecie w celu promocji swojej firmy?

Firma nie może sobie pozwolić na brak reklamy, promocji. Podjęliśmy szereg działań
optymalizacyjnych w obrębie witryny jak i poza nią, które mają za zadanie budowę widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki pozycjonowaniu przyciągneliśmy potencjalnych, nowych klientów do swojej witryny. Prowadzimy blog firmowy, umieszczamy w nim wartościowe artykuły, potwierdzające wieloletnie doświadczenie w branży. Działamy także w social mediach: na Instagramie i Facebooku. Współpracujemy także z influencerami.

Wciąż jednak korzystamy z katalogu, który jest jednym z najstarszych narzędzi marketingowych na naszej liście, i z doświadczenia możemy zapewnić, że wciąż bardzo
skutecznym. Przedstawianie oferty w formie katalogu daje potencjalnemu klientowi bezpośredni wgląd w to, co mamy do zaoferowania.

Rynek nieustannie się zmienia, a klienci oczekują od firm m.in. proekologicznego podejścia w prowadzeniu biznesu. Jak na te potrzeby CSR odpowiadacie?

Troska o środowisko jest dla nas bardzo ważna, dlatego firma działa według ogólnych standardów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Podjęliśmy szereg ważnych działań proekologicznych. Główne aspekty dotyczą oszczędzania zasobów, minimalizowania wykorzystania energii, zmniejszaniu ilości produkowanych odpadów oraz możliwości ponownego ich wykorzystania. Nieustannie dążymy do prowadzenia odpowiedzialnej polityki środowiskowej i kształtowania działań proekologicznych. Zoptymalizowaliśmy proces produkcji tak, aby wywierał jak najmniejszy wpływ na środowisko. Już podczas projektowania nowych produktów bierzemy pod uwagę rozwiązania przyjazne środowisku. Wprowadzamy coraz większą ilość produktów ze skóry ekologicznej.

Oszczędzamy papier, w biurze korzystamy z elektronicznego obiegu dokumentów, a do klientów wysyłamy oferty głównie drogą mailową. Konieczne wydruki reklamowe drukujemy na materiałach posiadających stosowne certyfikaty i w firmach, które deklarują troskę o środowisko. Używamy energooszczędnego sprzętu. Na etapie produkcji dbamy o ograniczenie ilości odpadów, prowadzimy selektywną ich zbiórkę. Biura oraz hale produkcyjną ogrzewamy energią gazową. Podnosimy świadomość pracowników w temacie ochrony środowiska i podkreślamy ich ważną rolę w realizacji tych działań, tak aby mieli je na uwadze podczas codziennej pracy.

Macie na koncie liczne branżowe nagrody i wyróżnienia. Które są szczególnie ważne dla Waszej firmy?

Wszystkie nagrody i wyróżnienia cenimy. Firma była wielokrotnie wyróżniana na targach branżowych, krajowych oraz zagranicznych, to pomaga nam istnieć. Cieszymy się, że nasze produkty są doceniane przez klientów.

Co dalej? Jakie są Wasze cele, jak chcecie się rozwijać?

Realizacja celów jest miernikiem naszych osiągnięć. Nie można ich zrealizować, gdy się ich nie zna. Dlatego planujemy działania na kolejny rok, jak i na następne dekady. Mimo to wiemy, że jedyną stałą rzeczą na świecie jest zmiana, dlatego nie wszystko można przewidzieć. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami klientów zmieniają się nasze produkty.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Stefania Talbierz – Założycielka i właścicielka firmy Stefania. Oprócz bieżącego zarządzania firmą opracowuje strategie biznesowe. Dba o niepowtarzalny wizerunek. Ceni klasykę i elegancję.

Wywiad ukazał się w najnowszym OOH magazine. Do pobrania TUTAJ


Więcej o gadżetach przeczytasz TUTAJ.