Artplex zwiększa swą konkurencyjność oraz możliwości stworzenia unikalnej na rynku oferty poprzez rozwój Zakładu Produkcyjnego w Płocku, w którym odbywa się obróbka metalu. Zakład ten bazuje na nowych technologiach, innowacjach i zaawansowanych możliwościach produkcji. Niedawno jego park maszynowy został wzbogacony o laser 3D do obróbki rur i profili otwartych oraz o maszynę kombi do wykrawania i cięcia laserem światłowodowym.
Dokładnie tak. W roku 2000 Dorota i Jerzy Kalinowscy założyli Artplex produkujący materiały POS dla wchodzących na polski rynek pierwszych międzynarodowych sieci handlowych. Po 20 latach Artplex stał się rodzimą, wiodącą firmą tworzącą inspirujące rozwiązania w zakresie organizacji półki oraz projektowania i produkcji ekspozycji handlowych dla globalnych marek, retailu oraz agencji zakupowych. Firma dostarcza kompletne rozwiązania dzięki doświadczeniu w tworzeniu konceptów projektowych oraz posiada własny zaawansowany technologicznie park maszynowy.
Obserwujemy wzrastające zainteresowanie naszych kontrahentów zagranicznych wyrobami eko. Widzimy, że zachód Europy konsekwentnie dąży do wykorzystania technologii eko w produkcji POSM. Wiele firm wybiera wyroby permanentne z metalu, gdyż okazuje się być jednym z najbardziej ekologicznych materiałów.
Trend eko w produkcji POS wpłynął na podjęcie przez Artplex decyzji o inwestycji w rozwój Zakładu Produkcyjnego Metalu w Płocku. Dzięki temu, że zakupiono dwie nowe maszyny: BLM LT7 czyli laser 3D – automatyczne urządzenie do obróbki rur i profili otwartych przy użyciu promienia laserowego oraz Combi Sharp czyli kompaktowe stanowisko wykrawania i cięcia laserem światłowodowym, mamy możliwość sprostać rosnącemu popytowi na wyroby POSM z zastosowaniem metalu. Dodatkowo oferujemy dużą wydajność, szybkość i precyzję produkcji.
Nasza firma posiada doświadczenie w zakresie produkcji rozwiązań dla sektora retail, w tym regałów sklepowych, a także projektowania i produkcji standów dla klientów brandowych. Dla klientów sektora retail największe znaczenie mają: nośność projektowanych przez nas konstrukcji, bezpieczeństwo ich użytkowania i łatwość konfiguracji. Dla klientów brandowych ważna jest projektowana przez nas atrakcyjna, przykuwająca uwagę konstrukcja, jakość jej wykonania i zastosowanie skutecznej komunikacji marketingowej.
Niedawno pracowaliśmy nad projektem spersonalizowanego standu permanentnego XL na produkty dziecięce marki Babymatex, należącej do firmy Multitex, która jest jednym z wiodących producentów tekstyliów dla domu i artykułów dziecięcych w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej.
Zaprojektowany przez nas stand składa się z podświetlanych regałów w dwóch różnych rozmiarach: jednego na materace dziecięce wraz z próbnikiem, drugiego na poduszki do karmienia, prześcieradełka i inne akcesoria. Atutem projektu jest to, że regały są kompatybilne i można je dowolnie zestawiać, aby budować z nich ekspozycje dopasowane do architektury konkretnego sklepu.
Główne elementy konstrukcji standu wykonane są ze stali, która była przetwarzana w naszym zakładzie w Płocku. Zastosowane przez nas materiały permanentne, zapewniają bezpieczeństwo konstrukcji, która jest rozbieralna i gwarantują pożądaną nośność. Dobierając je dbaliśmy także by konstrukcja wpisywała się w wizualny świat marki Babymatex.
Wyzwaniem dla projektu było wymaganie klienta, aby pomimo dużych gabarytów rozwiązanie było stabilne. Miało także posiadać atrakcyjną formę, łatwo się demontować, dzięki czemu całość można przenosić między sklepami gdyby pojawiła się taka konieczność.
Zaproponowaliśmy rozwiązanie, które łączy cechy typowych regałów sklepowych i magazynowych z personalizowanymi standami reklamowymi. Zaprojektowane dla marki Babymatex regały mają półki z regulacją wysokości i wpinane haki na tzw. cross-barach. Posiadają spójną grafikę. Ich przemyślana konstrukcja zapewnia elastyczność w zakresie konfiguracji ekspozycji. Zastosowanie silnego światła w ekspozycji – zarówno na półkach, jak i na topperze, wyróżnia mocno formę na tle konkurencyjnych zabudów zarówno w sklepach nowoczesnych, jak i tradycyjnych. Projekt dla marki Babymatex spotkał się z uznaniem naszego klienta i zdecydowaliśmy wspólnie o zgłoszeniu go do konkursu Point-of-Purchase Advertising International czyli POPAI Awards.
Można odnieść wrażenie, że konstrukcja standu jest lekka. Jednak nie zapominajmy, że ta delikatna, czysta i stosunkowo lekko wyglądająca forma to w rzeczywistości bardzo duży i wytrzymały regał sklepowy, który w dodatku może być konfigurowany zgodnie z architekturą danego sklepu. Dlatego jesteśmy niezwykle dumni z tego projektu. Zarówno z jego aspektu wizualnego, jak również z zastosowanych w nim rozwiązań inżynierskich. Pomimo gabarytów, elementów podświetlenia i złożoności konstrukcji, całość można także szybko i sprawnie rozebrać na części umożliwiające przetransportowanie i ponowne złożenie w zupełnie nowym miejscu bez użycia zewnętrznych ekip montażowych.
Tak, systematycznie rozbudowujemy nasz park maszynowy. Dlatego jego zdolności produkcyjne i możliwości technologiczne pozwalają nam obecnie na wykonywanie projektów dla klientów z innych niż POS branż rynkowych.
Rozmawiała Magdalena Wilczak
Cezary Głowacki – Inżynier zarządzający Zakładem Obróbki Metalu Artplex w Płocku. Ukończył studia na Politechnice Warszawskiej, Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii. Posiada prawie 20-letnie doświadczenie w branży POS. Ponad 15 lat przepracował na stanowiskach kierowniczych w firmach produkcyjnych. W Artplexie pracuje od 4 lat. Doświadczenie zawodowe pomaga mu we wdrażaniu nowych technologii, które ułatwiają i przyspieszają procesy produkcyjne. W Zakładzie w Płocku zarządza parkiem maszynowym obejmującym między innymi: maszyny do obróbki stali takie jak: lasery tnące 2D i 3D, roboty gnące, lasery spawające, wykrawarki, prasy krawędziowe oraz ekologiczną lakiernię proszkową.
Artykuł ukazał się w najnowszym OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.
Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.