Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu istnieje od 1984 roku. To miejsce nowoczesnej diagnostyki i terapii schorzeń układu sercowo-naczyniowego dla dorosłych i dzieci. Powstanie SCCS to efekt pracy pionierów zabrzańskiej kardiologii i kardiochirurgii: prof. Stanisława Pasyka, prof. Zbigniewa Religi, prof. Mariana Zębali czy dr Lili Goldstein – z okazji otwarcia nowego skrzydła zostały odsłonięte popiersia twórców szpitala.
Misją SCCS jest „ratować, leczyć, dawać nadzieję…”, nie byłoby to możliwe bez dostępu do najbardziej innowacyjnych technologii. Choć – jak podkreślają przedstawiciele szpitala – o utrzymującej się w kraju od ponad 35 lat wysokiej pozycji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu decyduje bardzo wiele czynników – to najważniejszymi z nich są ludzie.
– Właśnie tym wszystkim ludziom, pracownikom szpitala oraz przedstawicielom organizacji i firm, którzy zaangażowali się w działania na rzecz zabrzańskiego centrum chcieliśmy podziękować, zapraszając ich na wyjątkowe wydarzenie. Jego głównym tematem było oczywiście serce, ale tym razem w artystycznej, muzycznej interpretacji – mówi Renata Kościelniak, prezes zarządu Fundacji BGK.
W Domu Muzyki i Tańca w Zabrzu odbył się koncert „Moje serce to jest muzyk”, podczas którego wystąpili: Kamil Bednarek, Natalia Niemen, Ania Rusowicz, Krzysztof Kiljański, Danuta Błażejczyk oraz Monika Borzym. Wieczór poprowadził Łukasz Nowicki. Za kreację i realizację koncertu odpowiadała agencja Rebelia Media. Wydarzenie odbyło się 3 października.
Była to kolejna współpraca Rebelia Media z Fundacją BGK. Agencja zrealizowała ogólnopolską kampanię dotyczącą świadomości transplantacji u najmłodszych
– ”Twoje tak ma moc”. Ogromnym wyzwaniem jest brak wiedzy na temat transplantologii. Szczególnie trudnym tematem wydają się być przeszczepy u dzieci. Dlatego skupiliśmy się na budowaniu świadomości wokół tego trudnego tematu – mówi Renata Kościelniak. – Zaczęliśmy od serca, misia i ściany szpitala. Tam powstał mural wykonany przez zaproszonego przez nas artystę Wojciecha Brewkę – miś, który tuli anatomiczne serce. Wieloetapowa kampania dotarła bezpośrednio do ponad 7 mln odbiorców – podkreśla.
Więcej newsów o podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.