W ostatnich latach w zgłoszeniach Effie widać, iż komunikacja marek wychodzi poza obszar informowania tylko o cechach produktów czy usług. Coraz częściej rola marketingu i reklamy obejmuje także edukację i odpowiadanie na aktualne fundamentalne problemy i wyzwania społeczne czy ekologiczne.
– Ostatnie lata w wielu krajach stoją pod znakiem walki o prawa kobiet. Wystarczy wspomnieć MeToo w Stanach czy Strajk Kobiet w Polsce, wydarzenia w Indiach, niedawne represje ze strony policji obyczajowej w Iranie. Czy marka, którą od 41 lat tworzą kobiety mogła przejść obok tego obojętnie? Mogła, ale nie przeszła. Miała odwagę, aby przeciwstawić się stereotypom, na których opiera się cała kategoria. Poszła pod prąd. Opowiedziała się za prawem kobiet do bycia sobą, za inkluzywnością, tolerancją i wolnością. Zwróciła się do kobiet postępowych, wzbudziła emocje w słusznej sprawie. – powiedział Cezary Stypułkowski, Prezes mBank wręczając nagrodę. To przykład działań, w których misja marki została zintegrowana z jej ambitnym celem komercyjnym. Pokazuje dobitnie zarówno siłę komunikacji marketingowej w budowie wartości marki i biznesu, jak i rolę społeczną i kulturotwórczą marketingu. – dodał.
– Tę nagrodę dedykujemy wszystkim kobietom, które nadal wątpią w swoją wolność wyboru i w słuszność swojej drogi, które codziennie poddają się krytyce i stereotypom z lamusa. – powiedziała Magdalena Kozanowska, Managing Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT.
Organizatorem wydarzenia jest SAR, a swoim zaangażowaniem, Galę Effie Awards 2022 wspierają:
Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, Onet, Salesforce, TikTok
Sponsorzy Wspierający: TVN, YouTube, Meta, Adform
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads, AMS, Teads
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: Wyborowa Pernod Ricard, Ballantine’s, Jacobs Creek, 1664 Blanc
Kreacja i strategia: 180hb, Starcom, F25
Doradca prawny: Firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Patroni medialni: Business Insider, Forbes, Noizz, Nowy Marketing, PRoto, Marketing przy Kawie, ChilliZet, KampanieSpołeczne.pl
Więcej podobnych newsów przeczytasz TUTAJ.