Celem warsztatów było systemowe, wspólne wypracowanie nowej formuły PIAP, odpowiadającej wyzwaniom rzeczywistości i oczekiwaniom dotychczasowych członków PIAP. W warsztatach wzięli udział przedstawiciele Zarządu Piap – Prezes Jacek Kozłowski, V-ce Prezesi Edyta Lisowska, Aneta Kamińska oraz członkowie Zarządu: Magdalena Humeńczuk, Aneta Niciak, Sebastian Piłka, Wojciech Wąsowski. Komisję Rewizyjną reprezentował Maciej Dembiński.
Trwające 2 dni warsztaty Design Thinking poprowadziła profesjonalna trenerka, Karolina Olszyńska, a pomysłodawcą i organizatorem była Magdalena Humeńczuk – członkini Zarządu PIAP, Business Development Manager w Inspirion Polska.
Praca uczestników wydarzenia była twórcza, ukierunkowana na zebranie setek pomysłów (zarówno własnych, jak i tych sformułowanych przez członków PIAP podczas rozmów przeprowadzonych przez Zarząd telefonicznie, czy osobiście w trakcie targów PROMO SHOW 2023) w konkretny plan zmian. Całość była moderowana przez trenerkę tak, aby plan działania prawidłowo osadzić w realiach rynku i dzisiejszej wymagającej rzeczywistości, w której przedsiębiorcy pracują na co dzień.
Wart podkreślenia jest nacisk uczestników na łączenie potencjałów przez pracę, multiplikację wzajemnych korzyści poprzez wewnętrzny networking oraz na wykorzystanie faktu, że PIAP jako jedyna tego typu organizacja w Polsce łączy profesjonalistów, jest branżową elitą z ogromnym potencjałem, która może wspólnie występować na arenie krajowej i międzynarodowej, przynosząc wymierne i realne korzyści wszystkim członkom stowarzyszenia.
– Dość opowiadania, czas na konkrety działanie i zmiany w PIAP – to coraz głośniejszy, chóralny głos przedsiębiorców zrzeszonych w organizacji. Jako właściciele firm świetnie rozumiemy język korzyści, bo porozumiewamy się nim na co dzień. Najwyższa pora, aby wachlarz tych benefitów dostrzegł i zaczął wykorzystywać każdy z PIAP-owiczów. To ostatni dzwonek i jako Zarząd jesteśmy tego w pełni świadomi, dlatego właśnie postawiliśmy na działanie kompleksowe i systemowe. Kosmetyczne zmiany to stanowczo za mało – relacjonuje Aneta Niciak.
Warsztat Design Thinking mocno oparł się na głosie i opiniach przedsiębiorców zrzeszonych w PIAP. Trenerka Karolina Olszyńska zaczęła pracę od przeprowadzenia dziesiątek rozmów z członkami PIAP i Zarządem. Ku jej zaskoczeniu opinie były bardzo spójne, co nie w każdej branży jest regułą. Zebrane wnioski wytyczyły grupie roboczej mapę działania. Wyodrębnione zostały pierwsze dwie „persony” (dwa typy) przedsiębiorców zrzeszonych w PIAP: producentów (roboczo nazwanych Wiktorem) oraz agencje reklamowe (nazwane Anią). Uczestnicy warsztatu przepracowali potrzeby i cele obu tych grup i połączyli je z zebranymi pomysłami tak, aby członkowie mogli je wreszcie z sukcesem w PIAP zrealizować. Proces ten poprzedziła analiza SWOT, czyli narzędzie służące do wewnętrznej analizy organizacji i jej otoczenia, w celu zoptymalizowania strategii zarządzania PIAP, bądź zbudowania nowego planu strategicznego.
Ostatnim, najtrudniejszym elementem po wypracowaniu planu działania był podział obowiązków i odpowiedzialności za realizację zadań pomiędzy poszczególnych członków Zarządu PIAP. Stało się jasne, że Zarząd potrzebuje aktywnego wsparcia i włączenia do pracy pozostałych członków stowarzyszenia, którzy zresztą wiele razy deklarowali chęć aktywnego włączenia się w działania.
– Wspólnie wypracowana jakość jest bezsprzecznie nowa, mamy działać według ściśle określnego planu, wiemy już, dokąd zmierzamy i co chcemy osiągnąć. Warsztaty przeprowadzone zostały w poczuciu ogromnej odpowiedzialności za wszystkich zrzeszonych członków PIAP oraz przy świadomości ogromnych nadziei na zmiany, jakie są pokładane w nowym Zarządzie. Czekamy na końcowy raport z Design Thinking, który zobaczymy 10 marca. Przed nami ogrom pracy, ale nie osiągniemy sukcesu, jeśli wspólnie (My – Zarząd i My – wszyscy Członkowie) nie podejmiemy tego karkołomnego wyzwania. To był bardzo efektywny czas, połączyliśmy wszystkie siły głęboko wierząc w sukces. Warsztaty odświeżyły spojrzenie na zmiany. Rewizja, ocena skuteczności i zasadności wielu pomysłów, analiza naszych zasobów były bardzo wyczerpujące. Dyskusje, burza mózgów, wzajemna wymiana doświadczeń, czasami spór otwierały nasze umysły. – przekazuje Aneta Niciak.
Zarząd i Komisja Rewizyjna Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych zachęcają wszystkich członków PIAP do kontaktu, wsparcia, współpracy i pomocy. Wszyscy zaangażowani działają na zasadach non-profit, ale w szerszej, wspólnotowej perspektywie mają na uwadze korzyści nie do przecenienia, które mogą osiągnąć tylko razem. W krótkim czasie władze organizacji będą komunikować o wszystkich nowych możliwościach jakie zaoferują „Ani” i „Wiktorowi” po to, aby dać im wyraźną przewagę konkurencyjną, w stosunku do niezrzeszonych firm, bo taki jest realny cel przynależności do PIAP i musi on być systematycznie realizowany. Głęboko wierzymy, że trwający proces zmian i wspólne działanie doprowadzą do sukcesu wszystkich członków PIAP przez wdrożenie w życie wypracowanych rozwiązań i pomysłów, o których już wkrótce.
Więcej newsów o PIAP przeczytasz TUTAJ.