Logo

Marketing MIX

3 błędy w kampaniach Google Ads. Sprawdź, które z nich popełniasz i jak tego uniknąć

Wydaje nam się, że reklamy Google Ads nie mają przed nami tajemnic, a mimo to nadal trafiają nam się pomyłki! Mimo iż to proste w obsłudze narzędzie, to łatwo jest popełnić błędy, które obniżą efektywność i marnują budżet. W tym artykule omówimy 3 najczęstsze błędy w kampaniach Google Ads oraz podpowiemy Ci, jak ich unikać.

 

Nieprawidłowy dobór słów kluczowych w Google Ads

Słowa kluczowe są fundamentem wszelkich działań Google Ads. Powszechnymi błędami są:

  • zbyt ogólne słowa kluczowe,
  • brak słów kluczowych z długiego ogona.

Aby tego uniknąć:

  • Przenalizuj słowa kluczowe, korzystając z narzędzi takich jak Google Keyword Planner.
  • Regularnie analizuj raporty o słowach kluczowych w Google Ads, aby sprawdzić, które z nich przynoszą najlepsze efekty.
  • Koniecznie używaj długich fraz kluczowych w swojej strategii. Przyciągają one użytkowników na dalszych etapach lejka sprzedażowego, czyli m.in. takich, którzy wiedzą, czego potrzebują, a nawet są już zainteresowani zakupem.

Słabej jakości przekaz w reklamach Google Ads

Jeśli tworzysz słabe reklamy, nie łudź się – nie przyciągną one uwagi odbiorców ani nie zmotywują do kliknięcia.

Aby poprawić jakość reklam tekstowych:

  • Stosuj język korzyści i odwołaj się do emocji. Dzięki temu zaciekawisz odbiorców.
  • Wykorzystaj wezwanie do działania (CTA), aby zachęcić użytkowników do kliknięcia w reklamę. Zwracaj się do nich perswazyjnie: sprawdź, przekonaj się, przetestuj, wypróbuj itd.
  • Testuj różne wersje reklam, korzystając z testów A/B. W ten sposób znajdziesz najlepsze kombinacje przekazu i formatowania.

Niezoptymalizowany landing page w kampanii Google Ads

Co widzi użytkownik, który wchodzi z reklamy na Twoją stronę internetową? Jeżeli witryna jest nieintuicyjna, nieprzejrzysta, niedopracowana lub nie na temat, zamiast wzrostu wskaźników sprzedaży prawdopodobnie zaobserwujesz wzrost współczynnika odrzuceń.

Co Ci radzimy?

  • Zadbaj o spójność landing page’a z reklamą. Użytkownicy, którzy klikają w reklamę, powinni odnaleźć na stronie docelowej to, czego się spodziewali. Spójność między reklamą a stroną docelową zwiększa zaufanie użytkowników i pomaga w osiągnięciu założonego celu.

  • Poza tym pamiętaj, że strona docelowa powinna być przejrzysta i łatwa do zrozumienia. Wykorzystaj krótkie i zwięzłe komunikaty, podziel treść na akapity oraz stosuj nagłówki i wypunktowania, aby ułatwić czytanie.
  • Strona docelowa powinna działać poprawnie na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach i tabletach.
  • Optymalizuj ją pod kątem szybkości ładowania, minimalizując rozmiar obrazów i innych elementów. Wolno ładujące się strony zniechęcają użytkowników.
  • Stosuj jednoznaczne, ale atrakcyjne wezwania do działania. Zachęcą one do wykonania pożądanej akcji, np. zakupu produktu, zapisania się do newslettera czy pobrania materiałów. Upewnij się, że CTA są widoczne i łatwo dostępne.
  • Wykorzystaj landing page do tego, aby zdobyć zaufanie użytkowników. Sięgnij po opinie i recenzje klientów, odwołaj się do statystyk i badań.

Google Ads – jakie jeszcze błędy popełniamy?

Wskazane wyżej pomyłki nie wyczerpują niestety repertuaru błędów. Wśród nich można wymienić także brak sprecyzowanego celu, nieśledzenie konwersji czy też nieefektywne zarządzanie budżetem. Dlatego też – jeśli uważasz, że tych zmiennych, które musisz uwzględnić, jest za dużo lub też nie masz na to czasu – pomyśl o współpracy ze specjalistami. Agencja Sempai pomoże Ci ustalić cele, będzie nieustannie monitorować wyniki i reagować, jeśli tylko zauważy pola do poprawy.

Optymalizacja kampanii Google Ads może być skomplikowanym procesem, czasami więc ciężko uniknąć błędów. Jeżeli jednak będziesz świadomy zagrożeń, prawdopodobnie uda Ci się wyeliminować potencjalne pomyłki i poprawić efektywność działań marketingowych. Regularne analizuj i optymalizuj swoją strategię, a utrzymasz wysoką jakość kampanii i osiągniesz dobre efekty nie tylko tu i teraz, ale także w długoterminowej perspektywie.


Artykuł sponsorowany