Tomek: Rzeczywiście zapotrzebowanie na nasze usługi stale rośnie, to dobry trend dla całej naszej branży. Nasi klienci doceniają naszą jakość i profesjonalizm. Dwa lata temu znacząco rozbudowaliśmy nasz oddział w Warszawie, co pomogło w jeszcze sprawniejszej obsłudze zamówień, w tym roku, za nami kolejna wielka inwestycja. Otworzyliśmy własne centrum logistyczno-biurowe na Śląsku, tym samym znacznie rozbudowując nasz południowy oddział. Dla nas to kolejny kamień milowy i wzrost możliwości obsługi zleceń, ale i spełnione marzenie, na które pracowaliśmy długo i wytrwale.
Nowa siedziba zlokalizowana jest w niedawno oddanej strefie ekonomicznej, oddalonej zaledwie 10 min drogi od Katowic. Nowoczesny magazyn wysokiego składowania i część biurowa, otoczone są zielenią, jest to więc dobre miejsce pracy bliskie naturze. Nie tylko pod tym względem nowa lokalizacja jest wyjątkowa. Wybudowana została z materiałów maksymalnie energooszczędnych i z zastosowaniem technologii, które mają dbać o odpowiednią temperaturę pomieszczeń w sposób maksymalnie ekologiczny i pasywny. Pompy ciepła, system inteligentnych żaluzji fasadowych, dbających o odpowiednią temperaturę pomieszczeń, czy zastosowanie filtrów osmotycznych na instalacji wodnej pozwalających na znaczne zredukowanie plastikowych butelek po wodzie do picia, to rozwiązania, które naszą firmę zbliżają jeszcze bardziej do funkcjonowania w sposób zrównoważony dla środowiska.
Ponadto w budowie jest farma fotowoltaiczna mająca zaopatrywać budynki w prąd, a niedługo na naszym terenie założony zostanie ogród, gdzie będzie można odetchnąć w przerwie pomiędzy wydarzeniami. Nowa siedziba pozwoliła również na przeniesienie naszego warsztatu maszyn CNC i obróbki stali, w których produkujemy własne projekty meblowe.
Tym, czym możemy pochwalić się dodatkowo, jest fakt, że również nasza flota samochodowa ciągle się rozwija. W tym roku 2 nowe samochody dostawcze przybrały nasze barwy, wożąc najlepszy design w najodleglejsze zakątki kraju i Europy. To wciąż jednak tylko ułamek tego, jakie możliwości daje nam to nowe, piękne miejsce dla nas i naszych klientów.
Aneta: Dla nas to ogromny skok na przód i potwierdzenie pozycji lidera w Polsce, a także wzrost możliwości obsługi zleceń. Najważniejsze jest jednak to, co klient zyskuje dzięki współpracy z firmą, która posiada tak szerokie zaplecze i ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży z wykwalifikowanym zespołem.
Mamy zarówno swój własny dział projektowania mebli, jak i wizualizacji eventów, jesteśmy więc w stanie kompleksowo obsługiwać realizacje od projektu aż do finalnego efektu bez konieczności angażowania i koordynowania wielu podwykonawców, co znacząco skraca ścieżkę komunikacji dla klienta końcowego.
Szeroka oferta, pozwala wyposażać nawet cykliczne wydarzenia, a tych nie brakuje w naszym portfolio, za każdym razem w odmiennym stylu, co ważne jest zarówno dla organizatorów, jak i samych odbiorów wydarzenia. Nowy magazyn i potężne zaplecze to możliwość obsługi jeszcze większej ilości zleceń, nawet tych na kilka tysięcy miejsc, w najwyższym możliwym standardzie.
Nieustannie rozwijamy również nasz autorski, skrojony na miarę, nowoczesny system CMS powiązany z obsługą zamówień, stroną internetową i panelem klienckim z programem lojalnościowym. To dzięki nim obsługa zapytań i finalnych realizacji przebiega sprawnie, a klient może mieć pełny wgląd w swoją historię zamówień. System pozwala również na zbieranie punktów lojalnościowych za zrealizowane u nas wynajmy, które później może przeznaczyć na dodatkowy bonus w postaci atrakcyjnych nagród.
Aneta: Od kilku lat przyświeca nam hasło #COLORSgoGREEN i szukając nowych rozwiązań dla naszego biznesu zawsze mamy go z tyłu głowy. Przykładem takich innowacyjnych rozwiązań może być choćby wdrożona w 2020, seria ekologicznych mebli eventowych ZERO WASTE, zrobionych ze sklejki i rozkładalnych do zupełnie płaskich elementów. Innowacyjność tego rozwiązania na skalę światową potwierdza choćby fakt, że za serię zdobyliśmy nagrodę w międzynarodowym konkursie EVENTEX.
W zeszłym roku poszerzyliśmy nasze portfolio zrównoważonych rozwiązań eventowych poszerzając ofertę wypożyczalni o ekologiczne stoiska wystawiennicze. System zdolny jest do wielokrotnego wykorzystania, a jego modułowość sprawia, że możemy budować niepowtarzalne konstrukcje dla szerokiego grona klientów. Od tego momentu nie jesteśmy już jedynie wypożyczalnią mebli eventowych, a klient może kompleksowo obsłużyć z nami imprezy o przeróżnym charakterze.
Nasze inicjatywy w zrównoważonym rozwoju branży zostały także dostrzeżone na innych polach. Jako jedna z pierwszych firm z branży otrzymaliśmy Eko Certyfikat usług, a także zdobyliśmy wyróżnienie w konkursie Eko Laury, z których jesteśmy bardzo dumni.
Tomek: Nieustannie sprawdzamy światowe trendy i kierunki, w których rozwija się branża, ale też gospodarka i nieodłącznie z nami związany świat designu. Jeździmy na międzynarodowe wystawy jak choćby Salone del Mobile Milano, czy jak to miało miejsce w tym roku największe targi handlu detalicznego Euroshop w Dortmundzie. To właśnie na takich imprezach dostajemy potężnego zastrzyku inspiracji, które później staramy się przełożyć na naszą działalność i nasz krajowy rynek. Owocuje to później nowościami w ofercie, które u nas pojawiają się kilka razy do roku, nie tylko w postaci całych nowych serii meblowych, ale i pojedynczych rozwiązań, sprawiając, że nasza oferta jest bardzo szeroka i nietypowa.
Takie podejście sprawdza się w 100%, gdyż jak widzimy nie tylko krajowy rynek pragnie innowacji w wyposażaniu eventów. Coraz częściej bowiem my i nasze meble gościmy na imprezach zagranicznych i organizujemy strefy bezpośrednio dla klientów zagranicznych organizujących swoje eventy tu w Polsce.
Aneta: Nasze kolorowe meble zalewają Europę i rzeczywiście jesteśmy coraz bardziej dostrzegani za granicą. Jechały między innymi na tak prestiżowe wydarzenia jak IBTM World w Barcelonie, Concept Medical w Paryżu czy Światowe Forum Ekonomiczne w Davos. Wiele firm zagranicznych, które w Polsce organizują swoje wydarzenia odzywa się również bezpośrednio do nas. Ostatnio mieliśmy okazję wyposażać np. konferencję European Astronomical Society Annual Meeting w Krakowie organizowaną przez Szwajcarów.
Z dużych wydarzeń, które były dość skomplikowane logistycznie przychodzi mi na myśl Konferencja Data Natives Network na 1000 miejsc, odbywająca się w pięknej przestrzeni eventowej Kühlhaus w Berlinie. A bardzo pozytywne wspomnienia budzi w nas np. multi kolorowa realizacja w Muzeum Skoda w Czechach na 500 miejsc siedzących.
Aneta: Chcemy być o krok przed innymi, nie tylko jeśli chodzi o eventy w kraju, ale mamy apetyt na podbój świata międzynarodowego, a nasze dotychczasowe inwestycje to kolejny krok w tym kierunku. Na nowy sezon znów przygotowaliśmy ogrom kolorowych i designerskich nowości meblowych, dla naszych klientów, tak aby i oni mogli oferować eventy, które zachwycają na nowo. Naszym drogowskazem niech będą niezwykle trafne słowa Gothego „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”.
Rozmawiała Magdalena Wilczak
ANETA STOJAK
Brand Manager związana z Colors of Design od 2016 roku. Absolwentka katowickiego i warszawskiego AWF. Odpowiedzialna za wizerunek marki na rynku i działania marketingowe, ale również projektantka modeli 3D i wizualizacji eventów. Prywatnie niespokojny duch, wiecznie szukający nowych wyzwań i sposobów rozwoju. Niskopienna góralka, której w duszy gra muzyka, sport i natura.
TOMASZ ŚLEZIAK
CEO wypożyczalni mebli Colors of Design. Absolwent AWFu na kierunku Zarządzanie Turystyką i Hotelarstwem. Wielokrotny zwycięzca konkursów barmańskiech od których zaczęła się jego przygoda z eventami. Prywatnie wielki pasjonat klasycznej motoryzacji. Wizjoner, ciągle poszukujący nowych ścieżek rozwoju dla siebie i swojej firmy, w którego żyłach zdecydowanie płynie wysokooktanowa benzyna.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.