Logo

Gadżety reklamoweArtykuły Promocyjne

[PORADNIK] Jak znakować produkty reklamowe, by marka zarabiała? Protipy od fachowców z Nadrukownia.pl

Długopis, powerbank, torba, głośnik, zabawki – każdy produkt może zyskać swoje efektowne znakowanie. Do odpowiednich przedmiotów dedykowane są różne techniki znakowania, które najlepiej wydobywają atuty znakowanego wzoru: grafiki, logo, czy sloganu reklamowego.

Musisz jednak wiedzieć, że każda metoda znakowania to określony czas, a cały proces – od przygotowania wzoru po samo znakowanie – zależy od wielu czynników. Nie wiesz, na co się zdecydować, jak powinno wyglądać docelowo Twoje znakowanie, albo co wybrać, aby produkty Twojej firmy kojarzyły się z jakością? Sprawdź, co możemy Ci podpowiedzieć.

Istnieje wiele różnych technik znakowania produktów reklamowych, a każda jest odpowiednia do konkretnego materiału, ma swoje zalety i zastosowanie. Od wielkości nakładu zamówienia, czy rodzaju produktów do znakowania, jest wskazywana odpowiednia metoda druku. Niezależnie od tego, czy wybierzesz tampodruk, sitodruk, czy druk UV, musisz wiedzieć, że cały proces nadruku – od wybrania odpowiedniej techniki znakowania, przygotowania wizualizacji, to praca wielu osób: od handlowców, grafików i koordynatorów, po planistów i drukarzy. To również cenny czas, a każda minuta często jest na wagę złota. Dowiedz się, ile czasu zajmują poszczególne techniki znakowania.

Różne techniki znakowania: czas, zalety, przeznaczenie

CZAS ZNAKOWANIA:

W każdej z wymienionych poniżej technik możemy rozróżnić dwa czasy:

  • Czas przygotowania (CZP) – zwykle stały, czyli czas potrzebny do ustawienia maszyny, przygotowania matryc, sit oraz dobrania i wymieszania odpowiednich kolorów farb. To kluczowy element procesu, gdyż ewentualne błędy popełnione na tym etapie mogą rzutować na jakość finalnych wydruków. Dla technik cyfrowych czas ten wynosi od kilku do kilkunastu minut, dla analogowych – od kilkudziesięciu do nawet kilkuset.
  • Czas druku rzeczywistego (CZD) – czas zmienny, który jest ściśle związany z ilością drukowanych produktów. Zwykle czas przeznaczony na wykonanie jednej sztuki technikami cyfrowymi jest krótszy – wynosi od kilku sekund do kilkunastu minut – znacznie mniej, niż technikami analogowymi.

Różnice w czasie przygotowania i druku będą bardzo duże w zależności od techniki, którą wybierzemy. Najkrótszy czas przygotowania będzie widoczny w technikach cyfrowych: grawer laserowy, druk UV, termotransfer cyfrowy, gdzie większość procesu przygotowania opiera się na wgraniu plików i wybraniu odpowiednich parametrów urządzenia. Całkowicie inaczej sytuacja wygląda w technikach analogowych, gdzie dla każdego koloru nadruku konieczne jest wykonanie szeregu czynności manualnych, jak: przygotowanie sita, naświetlanie matrycy, wymieszanie farby, aktywowanie powierzchni produktu, przygotowanie odpowiedniego przyrządu do zamontowania w nim produktu.

W przypadku czasu druku rzeczywistego sprawa wygląda jeszcze inaczej. Po ustawieniu maszyny przystępujemy do rzeczywistego drukowania. Dla małych nakładów, od kilku do kilkunastu sztuk, czas przygotowania może pochłonąć nawet 90 % czasu całego procesu – ustawiamy maszynę 30 min, aby proces druku zakończyć nawet po kilkunastu sekundach. Dla dużych nakładów, liczonych w tysiącach lub setkach tysięcy sztuk, ta proporcja jest odwrotna – przygotowujemy się do procesu przez kilkadziesiąt minut, aby potem ten sam wzór drukować przez kilka godzin, dni lub nawet tygodni.

TECHNIKI ZNAKOWANIA:

SITODRUK – jest skuteczny na: tekstyliach (np. koszulki, torby bawełniane), plastiku, metalu, drewnie i szkle. Zapewnia wyraźne i efektowne znakowanie nawet na dużych powierzchniach. Technika ta ma jeden z najlepszych na rynku stosunek jakości do ceny.

CZP: 4590 min / kolor

CZD: 510 sek. / szt. / kolor

 

GRAWER LASEROWY – jest idealny do znakowania wyrobów wykonanych z drewna, metalu, skóry i szkła. Atutem grawerowania są precyzja i trwałość znakowania.

CZP: 520 min

CZD: 2 sek.10 min / szt.

 

TAMPODRUK – jest wykorzystywany na: plastiku, metalu, szkle czy ceramice. Bardzo dobrze sprawdza się do znakowania małych elementów m.in. gadżetów reklamowych, ale i podzespołów, narzędzi, czy części z branży automotive.

CZP: 40–60 min

CZD: 5–20 sek. / szt. / kolor

 

Druk UV – jest to technika zapewniająca złożone wzory fullcolor na takich podłożach jak: tworzywa sztuczne, ceramika, drewno, szkło i pleksi. Dzięki wysokiej rozdzielczości i szybkości druku technika ta szturmem zdobywa serca zarówno Klientów, jak i księgowych.

CZP: 20–60 min

CZD: 1–10 min / szt.

 

TERMOTRANSFER SITODRUKOWY – jest dedykowany głównie tekstyliom. Nadruk w postaci tzw. prasowanki przygotowanej sitodrukiem jest wgrzewany w materiał za pomocą pras termotransferowych. Technika prezentuje się naprawdę efektownie i jest odporna na działanie czynników mechanicznych.

CZP: 45–90 min / kolor

CZD: 2–10 sek. / szt. / kolor

do czasu CZD dla termotransferów należy dodatkowo doliczyć czas wgrzewania 5–50 sek. / szt.

 

TERMOTRANSFER CYFROWY – efekt końcowy, czyli gotowy nadruk powstaje przez wgrzanie prasowanki wykonanej na specjalnym ploterze DTF z wykorzystaniem pras termotransferowych. Nadruk wykonywany jest w pełnym kolorze wraz z przejściami tonalnymi, więc efekt jest spektakularny efekt w rozsądnej cenie.

CZP: 10–15 min

CZD: 1–10 min

do czasu CZD dla termotransferów należy dodatkowo doliczyć czas wgrzewania 5–50 sek. / szt.

 

Różne techniki i czas znakowania. Skorzystaj z naszych parków maszynowych, bo to się opłaca

Czas potrzebny do znakowania produktów różni się w zależności od wielu czynników, takich jak: rodzaj produktu, ilość produktów do oznakowania, skomplikowania wzoru oraz dostępnych maszyn. Proste produkty i grafiki znakuje się zazwyczaj szybciej niż bardziej wyszukane projekty na skomplikowanych produktach. Bywa i tak, że produkt wbrew oczekiwaniom okazuje się być atypowy – ze względu na kształt, rodzaj wykończenia lub potrzebę bardzo precyzyjnego nanoszenia złożonego wzoru. Dlatego konsultacje bezpośrednio z doświadczonymi ekspertami pozwalają uniknąć wielu problemów w trakcie realizacji zlecenia. A o druku rozmawiamy i często, i bardzo chętnie, i bez obaw, więc nie ma pytań bez sensu, nawet jeżeli to Twoje pierwsze zlecenie. Chętnie pomożemy!

Skontaktuj się z autorkami materiału: natalia.staniak@nadrukownia.pl tel.: 539 991 116; anita.krzan@nadrukownia.pl tel.: 664 417 590

Artykuł sponsorowany


Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.