Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

20 Lat Wspólnego Rozwoju i Sukcesów | Zoltán Einwachter, Falk & Ross Group Polska

O dwóch dekadach na polskim rynku, największych sukcesach, nowych inwestycjach, dynamice rynku, a także planach i wyzwaniach na przyszłość mówi Zoltán Einwachter, Dyrektor Zarządzający Falk & Ross Group Polska.

Świętujecie 20 lat obecności na polskim rynku. Jak wyglądała ta podróż gdy patrzycie wstecz?

20 lat obecności na polskim rynku to podróż pełna wyzwań i sukcesów. W roku 2004 rozpoczęliśmy naszą działalność i pojawiliśmy się na rynku odzieży reklamowej. Początkowo mieliśmy w Polsce jedynie biuro w okolicach krakowskich Błoń, ale to nie przeszkadzało nam w realizowaniu naszej pasji. Naszym głównym celem było dostarczanie klientom najwyższej jakości produktów oraz zapewnienie idealnej obsługi. W 2012 r. zdecydowaliśmy się na przeprowadzkę do Balic, która okazała się jedną z najlepszych decyzji. Wraz z biurem w podkrakowskiej miejscowości, w 2013 r. powstał pierwszy magazyn Falk&Ross w Polsce. Dziś obsługuje on ponad 10 krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

Oczywiście przechodziliśmy również trudniejsze momenty, jak COVID-19 czy wybuch wojny w Ukrainie, ale dzięki temu wiemy, że jesteśmy gotowi przejść wiele, a wszystko dzięki ludziom, naszym pracownikom, jak również naszym klientom, którzy zostali z nami. W tym trudnym czasie angażowaliśmy się również w różne akcje charytatywne. Wierzymy, że poprzez nasze działania możemy zmienić czyjeś życie na lepsze.

Dodatkowo po osiągnięciu ugruntowanej pozycji na rynku krajowym, podjęliśmy wyzwanie ekspansji zagranicznej. Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, więc jeszcze wiele przed nami.

Falk & Ross

Jakie są Wasze główne cele, misja i wartości, które przyświecają Wam w codziennej pracy?

W naszym codziennym działaniu priorytetem jest nie tylko dostarczanie doskonałych produktów, ale ciągły rozwój i doskonalenie się. Ważni są dla nas ludzie oraz relacje z nimi. Nie chcemy tylko przyjmować zamówień, ale zaprzyjaźnić się z naszym klientem. Sprawić, żeby również dla niego wybór czy zamawianie produktów było przyjemnością. Przez 20 ostatnich lat byliśmy świadkami ogromnego rozwoju i spektakularnych sukcesów naszych klientów. Mamy nadzieję, że to również dzięki nam.

Co do naszych celów: ciągle chcemy się rozwijać i szukać nowatorskich rozwiązań, dzięki którym będziemy coraz lepsi. Cały czas pracujemy nad ulepszeniem naszego systemu internetowego, który jest podstawowym narzędziem naszej pracy. Nie stoimy w miejscu, dzięki czemu z każdym dniem możemy być coraz lepsi.

Zaufanie, którym obdarzyli nas nasi klienci oraz dostawcy to fundament naszej pracy. Nie byłoby nas bez nich. Wiem, że się powtórzę, ale bardzo ważni są dla nas ludzie, zarówno nasi klienci, jak i pracownicy. To dzięki nim udało nam się tyle osiągnąć przez te 20 lat. Dlatego to właśnie oni są najważniejszą wartością w naszej firmie.

Naszym głównym celem jest zapewnienie szybkiego czasu dostawy w każdych okolicznościach oraz w przewidywalny sposób. Dostarczamy na polski rynek w ciągu 24 godzin, a do większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej w ciągu 24-72 godzin. Wierzymy, że jesteśmy jednymi z najlepszych w naszej branży również w tym obszarze.

Jakie nowoczesne technologie wykorzystujecie w Waszym krakowskim magazynie?

W Falk&Ross nie boimy się zmieniać i ulepszać, dlatego tak ważne jest wykorzystanie nowoczesnych technologii w naszym magazynie, w Krakowie. Wszystko po to, aby zwiększyć efektywność i dostosować się do dynamicznie zmieniających się warunków na rynku odzieży reklamowej. Nasz pierwszy magazyn powstał wraz z przeniesieniem biura do podkrakowskich Balic. To miejsce zostało wybrane w związku z idealnym połączeniem logistycznym, bliskością autostrady oraz lotniska.

W tym roku zdecydowaliśmy się na pełną modernizację magazynu. Całkowicie zmieniliśmy program zarządzający i dzięki nowemu systemowi śledzenia z kodami kreskowymi, mamy jeszcze lepszą kontrolę nad całym procesem oraz stanami magazynowymi. Dodatkowo zainwestowaliśmy w najnowocześniejsze skanery oraz wózki elektryczne. Spowodowało to dodatkowe zwiększenie powierzchni składowania w magazynie. Ciągły rozwój, zwiększenie przestrzeni magazynowych czy liczba naszych pracowników powoduje, że jesteśmy jednym z najlepiej działających magazynów spośród całej naszej grupy. Magazyn jest bardzo ważnym aspektem w naszej pracy. Dlatego efektywne zarządzanie przekłada się na szybką obsługę zamówień i ekspresową wysyłkę, co z kolei wpływa na zadowolenie naszych klientów.

Falk & Ross

Rynek dynamicznie ewoluuje, zmieniają się też potrzeby i preferencje klientów. Jak odpowiadacie na tę dynamikę rynku?

Ciągły rozwój, poznawanie nowych trendów czy analiza rynku. To tylko niektóre z działań, które podejmujemy, aby zrozumieć, jakie zmiany zachodzą w branży. To pozwala nam przewidywać potrzeby naszych klientów i szybko dostosowywać ofertę. Jesteśmy elastyczni i gotowi do zmian. Dzięki temu możemy szybko reagować na nowe wyzwania i możliwości.

Dodatkowo słuchamy naszych klientów – chcemy poznać ich potrzeby i oczekiwania. Coraz więcej w naszej branży mówi się również o zrównoważonym rozwoju i ochronie środowiska; jest to dla nas bardzo ważny temat. Wprowadzając produkty ekologiczne do naszej oferty, pragniemy aktywnie uczestniczyć w tworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości i inspirować naszych klientów do podejmowania podobnych, proekologicznych decyzji. To dla nas nie tylko kwestia biznesu, ale również wyraz naszego zaangażowania w kierunku bardziej zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska przyszłości.

Ważnym elementem Waszej strategii jest udział w targach. Dlaczego jest tak istotny? Jakie cele pozwala Wam osiągnąć?

Targi to doskonała okazja do nawiązywania nowych kontaktów oraz budowania relacji z klientami, partnerami oraz przedstawicielami z branży. To miejsce, gdzie możemy spotkać się twarzą w twarz, co zazwyczaj buduje silniejsze i bardziej zaufane relacje. Udział w targach umożliwia nam prezentację naszych produktów nie tylko na wirtualnym ekranie. Doświadczenie to pozwala poczuć ubranie na własnej skórze. To również doskonała okazja do pozyskania nowych klientów, którzy jeszcze o nas nie słyszeli lub dopiero stawiają pierwsze kroki w branży. Bycie obecnym na targach to oczywiście bardzo ciężka praca, ale daje ona ogromną satysfakcję. Nic tak nie buduje więzi jak wspólne rozmowy, wymiana uwag, a czasem i ciężkie negocjacje. Relacje z naszymi klientami to nasza siła, dlatego tak chętnie uczestniczymy w tych wydarzeniach.

Falk & Ross

Czy są osoby, które są z firmą od samego początku? Jak pracownicy przyczynili się do rozwoju i sukcesu firmy przez te 20 lat?

Oczywiście, że tak. W naszym biurze można spotkać osoby, które są z nami od zawsze i również świętują swoje 20-lecie. Chciałbym podkreślić, że Anna Śliwińska, Sales Manager, pracuje z nami od samego początku i odegrała kluczową rolę w naszym sukcesie. W skład naszego zespołu wchodzą również przedstawiciele młodego pokolenia, którzy dopiero poznają rynek odzieży promocyjnej, a w przyszłości odgrywać będą coraz większą rolę, nie tylko na polskim rynku. Dzięki temu, nasi klienci zyskują doświadczenie i wiedzę, ale również mogą liczyć na powiew świeżości i nowych pomysłów.

Naszą największą inwestycją są ludzie. Jest dla nas bardzo ważne, żeby pracować w miłym i przyjaznym zespole, gdzie nie ma podziałów czy rywalizacji. Wspieramy się w trudnych sytuacjach i wiemy, że możemy liczyć na siebie. W ciągu ostatnich 20 lat w naszej firmie powstało wiele przyjaźni, które trwają do dziś. Jednocześnie nie chcemy zapominać o tych kolegach, którzy już z nami nie pracują, ale w danym okresie przyczynili się do sukcesu Falk&Ross Group Polska znakomitą pracą. Szczególne podziękowania należą się Pawłowi Gołajewskiemu, który kierował firmą przez pierwsze 15 lat i miał ogromny wkład w jej rozwój.

Jakie są Wasze plany i zamierzenia?

Jesteśmy pełni entuzjazmu co do naszej przyszłości oraz mamy ambitne plany na nadchodzące lata. Naszym głównym celem jest dalszy rozwój, umacnianie naszej pozycji na polskim rynku i wsparcie działalności Falk&Ross Group Polska w Europie Środkowo-Wschodniej. Porównując sytuację naszej branży z rynkami Europy Zachodniej, wciąż mamy przed sobą wiele możliwości i przestrzeni do rozwoju w zakresie usług oraz marketingu, codziennego użytkowania i rozpowszechnienia wysokiej jakości produktów świadomych ekologicznie. Oczywiście zawsze stawiamy klienta na pierwszym miejscu, a jednym z naszych największych celów jest dostarczanie najlepszych produktów, które nie tylko spełniają, ale także przewyższają ich oczekiwania. Są oni naszymi partnerami, a ich sukces jest również naszym sukcesem. To prawdziwa przyjemność móc obserwować jak ich biznes się rozwija, wiedząc, że dołożyliśmy do tego małą cegiełkę.

Ważny jest również dla nas rozwój naszych pracowników oraz dbanie o przyjazną atmosferę. Patrząc w przeszłość, z wdzięcznością akceptujemy wszystkie wyzwania, którym udało się sprostać oraz sukcesy, które udało się osiągnąć.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Zoltán Einwachter Falk & RossZoltán Einwachter
Head of Falk & Ross Group Central Eastern Europe, Dyrektor Zarządzający Falk & Ross Group Polska Sp. z. o.o. (Kraków) oraz Falk & Ross Group Central Eastern Europe Kft (Budapeszt). Od 2012 r. kieruje spółką na Węgrzech, a od 2020 r. również spółką w Polsce, obie spółki obsługują łącznie rynek tekstyliów promocyjnych w 12 krajach UE. Ukończył studia inżynierskie oraz magisterskie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Budapeszcie.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.