Adam Urbaniak: Firma APS Nova powstała w 2004 roku na bazie autentycznych, praktycznych doświadczeń początkującego, raczkującego polskiego brandingu lat 90-tych. Jest w prostej linii wynikiem wizji rozwojowej kilku młodych ludzi, którzy postanowili połączyć swoje doświadczenia i na novo zaprojektować oraz zarządzać całym procesem produkcyjno-logistycznym.
A.U.: Wbrew pozorom, największym wyzwaniem okazało się przekonanie klientów do tego, że można coś zrealizować szybciej, taniej, więcej i jeszcze mieć nad tym kontrolę, dosłownie na każdym etapie. MY na szczęście byliśmy do tego bardzo przekonani (uśmiech).
Spoglądając 20 lat wstecz mamy świadomość tego, że zrobiliśmy „krok milowy” w naszym rozwoju. Mimo to ciągle czujemy się dokładnie tak, jak wtedy kiedy stawialiśmy pierwsze kroki, bo każdego dnia ciągle uczymy się i wprowadzamy coraz nowsze technologie.
Z małym wyjątkiem; wtedy była nas garstka, a teraz jest z nami duży, wspaniały zespół kompetentnych i kreatywnych Osób, z którymi tworzymy nowoczesną i przyjazną firmę i za to chciałbym Im z całego serca podziękować. 20-lecie działalności jest świetną okazją, aby przedstawić chociaż część tego zespołu. W związku z tym stworzyliśmy film, do którego obejrzenia oczywiście zapraszam!
Szymon Wrzesiński: Mnie szczególnie cieszy, że harmonijnie rozwijają się nasze kompetencje produkcyjne i logistyczne. Sukcesywnie inwestujemy w oba obszary i w obu jesteśmy w stanie podejmować się coraz bardziej wymagających projektów. A druga sprawa, w moim odczuciu jeszcze ważniejsza, to obustronne zaufanie, na jakim budujemy długofalowe relacje z naszymi klientami. Terminy i jakość naszych realizacji to zobowiązania, które traktujemy bardzo poważnie. Chcemy, żeby nasi klienci czuli, że powierzyli swoje projekty firmie, która bierze odpowiedzialność za obietnice i po prostu dotrzymuje słowa. Zresztą w podobny sposób staramy się budować relacje z naszymi Dostawcami i Współpracownikami. Mogą liczyć na naszą rzetelność.
SZ.W.: Oczywiście, to niezaprzeczalne powody do dumy. Ale nie chciałbym sprowadzać wszystkiego do cyfr. Biznes to dla mnie przede wszystkim oparte na wzajemnym poszanowaniu relacje z innymi uczestnikami rynku. A na co dzień mnóstwo satysfakcji potrafią też dać zupełnie banalne sytuacje, gdy np. robiąc prywatne zakupy w dowolnym sklepie, natykam się na „nasze” ekspozytory, których powstawanie kilka tygodni wcześniej mogłem śledzić na naszej hali produkcyjnej lub kasetony, czy parasole zamontowane w punktach gastronomicznych przez jedną z naszych ekip serwisowych. To naprawdę przyjemne uczucie (uśmiech).
SZ.W.: Rozwój! Cały czas rozwój! Rok 2024 będzie pod tym względem wyjątkowy. Po wielu latach opuściliśmy naszą wysłużoną siedzibę, w której osiągnęliśmy już kres możliwości. Choć przeprowadziliśmy się tylko o kilka kilometrów, to robimy prawdziwy skok w nadprzestrzeń. Nasza nowa siedziba to nowoczesny obiekt z certyfikatem BREEAM excellent, potwierdzającym energooszczędność i „zielony” charakter inwestycji. To idealnie wpisuje się w oczekiwania naszych Klientów, coraz częściej oczekujących odpowiedzialnego podejścia do kwestii zrównoważonego rozwoju.
To także przeskok do bardziej efektywnej organizacji pracy: przejście na system wysokiego składowania w naszych usługach magazynowo-logistycznych uwolni miejsce potrzebne dla wydajnej pracy w dziale produkcji, w tym dla naszych najnowszych nabytków: sterowanego cyfrowo centrum wiertarskiego i kolejnej automatycznej okleiniarki. Jesteśmy świadomi tego, że poprawa wydajności parku maszynowego, który nadąża za rozwijającymi się technologiami i potrzebami klientów to klucz do poprawy konkurencyjności i możliwości podejmowania się nowych wyzwań produkcyjnych, związanych również ze skalą zamówień. Jeśli dodać do tego dobiegający końca proces certyfikacji ISO dla naszej firmy, to najbliższa przyszłość zapowiada się naprawdę ekscytująco.
SZ.W.: Ubiegłoroczne wyróżnienie i tegoroczna nagroda główna w konkursie organizowanym przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu, są tego potwierdzeniem. Tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości jest dla nas szczególnie cenny, gdyż tę rywalizację organizuje jednostka samorządu terytorialnego, a pod uwagę branych jest wiele aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Starosta Jan Grabkowski często podkreśla: „Tej nagrody nie można kupić, na nią trzeba zapracować!”. Wśród licznych zdobytych w naszej historii laurów, tak w kraju, jak i za granicą, ten zajmuje wyjątkowe miejsce. Pamiętam, że odbiór wyróżnienia w 20-tej, jubileuszowej edycji konkursu w 2023 roku, z jednej strony dał nam dużo satysfakcji, ale z drugiej podziałał na nas mobilizująco: przecież za rok świętujemy nasz jubileusz, wspaniale byłoby uświetnić to zdobyciem głównego trofeum! Dlatego gdy faktycznie stało się to naszym udziałem, byliśmy bardzo dumni.
Więcej o tym wydarzeniu TUTAJ.
Klaudia Domagała: Tak, koniec roku dla APS Nova to nagroda w zagranicznym konkursie display Superstar Award 2023.
Ekspozycja na system rynnowy Siba Tech, która powstała we współpracy z Ruukki Polska i Rebell Studio, znalazła uznanie wśród jury przynosząc tym samym srebro w kategorii drewno, plastik i metal. Jest to jeden z trzech ekspozytorów w ramach tej samej akcji marketingowej. Seria obejmuje ekspozytor podłogowy, ścienny i naladowy. Warto nadmienić, że za akcją montażową na terenie całego kraju stoi również APS Nova.
K.D.: Park maszynowy, którym dysponujemy, pozwala nam tworzyć materiały reklamowe POS, w których konieczne jest użycie różnych surowców. Posiadamy dział obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych, dział druku i obróbki tworzyw sztucznych (zadrukowujemy m.in. folie, płyty meblowe, PMMA, dibond), dział spawalniczo-ślusarski i dział elektryczny.
W związku z tym, że materiały POS powinny być unikatowe, staramy się na bieżąco rozbudowywać dział produkcji o narzędzia niezbędne do realizacji zróżnicowanych zamówień.
K.D.: Jako osoba, która swoją „przygodę” z APS Nova rozpoczęła 10 lat temu, bez zastanowienia mogę powiedzieć, że kompleksowość.
Pracując zarówno przy projektach związanych z produkcją materiałów POS, ale również ich logistyką, czyli akcjami montażowymi, akcyjną i regularną dystrybucją materiałów reklamowych, raportowaniem, wiem jak dużą wartością dla Klienta jest realizacja całego tematu w jednym miejscu.
Wiem również, że jest to bardzo ogólne pojęcie, dlatego wychodząc naprzeciw klientom, zakres działalności podzielony został na poszczególne obszary, których opis wraz z przypisanym symbolem znajdziecie na stronie firmowej APS Nova. O jakich obszarach mowa?
• Projektowanie
Kreatywny, posiadający wiedzę z zakresu surowców dział projektowy, to moim zdaniem gwarancja oryginalnych i przykuwających wzrok materiałów POS. Zanim jednak przystąpimy do prac projektowych, bardzo ważnym etapem jest BRIEF. Nie ukrywam, że cenię sobie klientów, którzy przychodzą z pakietem informacji. Nawiasem mówiąc, zapraszam do odwiedzenia bloga, na którym dzielimy się wskazówkami dotyczącymi „briefu idealnego”. Dzięki takiemu pakietowi informacji nie działamy po omacku i mamy możliwość przygotowania wizualizacji, która stanowi świetną bazę do dalszych rozmów, a niejednokrotnie decyduje o wyborze naszej oferty.
Oczywiście nie zawsze projektujemy od podstaw! Często stawiamy czoła trudnemu zadaniu, jakim jest urzeczywistnienie koncepcji dostarczonej przez klienta.
• Prototypowanie
Chcąc usprawnić proces produkcji seryjnej i dać klientowi możliwość fizycznego zapoznania się z produktem, każdy ekspozytor przechodzi fazę prototypowania. Zależy nam na tym aby klient miał pewność, że to co zobaczył na wizualizacji, jest dokładnie tym czego oczekuje.
• Realizacja
Osoby o podobnym stażu w APS Nova jak mój lub nawet dłuższym, spotkać można również na hali produkcyjnej. Co to znaczy dla klienta? Otóż daje mu to poczucie, że oddaje projekt w ręce doświadczonego zespołu, co w połączeniu ze skrupulatnym planowaniem każdego etapu produkcji, pozwala nam dotrzymywać deklarowanych terminów. Część efektów pracy całego zespołu, staramy się na bieżąco publikować w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn – oczywiście zachęcam do obserwowania) i w portfolio na stronie internetowej.
• Magazynowanie
APS Nova to nie tylko magazyn centralny, od 23 lipca tego roku zlokalizowany w nowoczesnej hali w Plewiskach k. Poznania, ale również mniejsze magazyny regionalne z przypisanymi ekipami serwisowymi. Ich optymalne rozlokowanie na terenie całego kraju (mapka) zapewnia zaplecze materiałowe. Z doświadczenia wiem, że jest to szczególnie ważne przy ograniczonych czasowo akcjach montażowych.
• Konfekcja
Przeglądając ofertę konkurencji, niejednokrotnie natknęłam się ofertę usług logistycznych. Co wyróżnia ofertę APS Nova?
Oprócz montaży materiałów POS, pod pojęciem logistyki kryje się również codzienna konfekcja na podstawie zleceń wystawionych przez Handlowców naszych Klientów w autorskiej aplikacji DMS, regularna comiesięczna akcja konfekcji materiałów dla Przedstawicieli Handlowych i dostawy just-in-time dedykowanym transportem do oddziałów klienta.
• Transport
Nawiązując do powyższego punktu, każdego dnia firmy kurierskie odbierają z magazynu centralnego APS Nova setki przesyłek dla naszych klientów i klientów naszych klientów. Gdy ilość i ciężar materiałów to uzasadniają, organizujemy dedykowane transporty kołowe na terenie kraju i za granicą.
• Montaż i serwis
Ogólnopolska sieć ekip serwisowych pozwala nam podejmować się wymagających akcji montażowych, ze względu na specyfikę działania w galeriach handlowych, również w godzinach nocnych! W portfolio APS Nova znajdziecie m.in. informację o tego typu akcji dla klienta Yves Rocher. Przy okazji tego punktu, nie mogę nie przybliżyć tematu dystrybucji parasoli dla klienta PepsiCo – to już 14 sezon, kiedy to ekipy APS Nova dostarczają tysiące parasoli do punktów gastronomicznych, przed otwarciem sezonu ogródkowego.
• Utylizacja
Zakończona akcja marketingowa czy uszkodzone materiały to konieczność demontażu, a często także utylizacji, która również znajduje się w zakresie usług APS Nova. Prowadzimy pełną dokumentację przekazania materiałów odpowiednim podmiotom.
• Systemy DMS
Jest to punkt, który z pewnością wyróżnia APS Nova w obszarze logistyki materiałów POS. Od lat udostępniamy naszym klientom autorską platformę online. Platformę, która w pełni dostosowana zostaje do struktury organizacyjnej firmy i rodzaju materiałów reklamowych.
Pełna kontrola stanów magazynowych materiałów POS w połączeniu z aktywnym zarządzaniem ich dystrybucją, to główne korzyści, jakie czerpią nasi klienci.
Podsumowując, wszystkie te działania pozwalają nam tworzyć długoterminowe, partnerskie relacje z takimi klientami jak Imperial Tobacco, PepsiCo, Josera. I takich relacji życzymy sobie jak najwięcej!
Rozmawiała Magdalena Wilczak
Artykuł sponsorowany
Więcej newsów z branży TUTAJ.