Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Nowy rok – nowe potencjały, czyli jak agencja RECEVENT widzi 2025 rok w reklamie OOH

Klasyczne OOH to fundament reklamy zewnętrznej. To na nim opiera się ten segment reklamy, to ono pozostaje bazą dla większości rozbudowanych ogólnopolskich kampanii crossmedialnych. Nie oznacza to jednak stagnacji. Klasyczna reklama outdoorowa ewoluuje wraz z oczekiwaniami i gustami konsumentów, nie pozostaje bez wpływu tendencji, a nawet wymagań, ekologii, nowych technologii, mód i trendów w reklamie.

tam

Motor zmian w outdoorze

Klasyczne OOH stanowi ok. 70% całej reklamy out of home – to oznacza spory kawałek tortu do wzięcia z rynku reklamy i budżetów reklamowych. Okazuje się, że walczy o niego coraz większa liczba firm. Zdrowa rywalizacja jest dobra dla rozwoju branży; pojawia się bitwa o klienta, z której to właśnie klient (w tym przypadku reklamodawca) czerpie najwięcej korzyści.

Większa konkurencja jest motorem do poszukiwania rozwiązań bardziej ekonomicznych, ale też nowatorskich, pomysłowych, kreatywnych. Nikt nie chce kupować tego, co mają wszyscy. A zwłaszcza w reklamie, której celem jest wyróżniać się na tle innych. Co zatem się zmienia?

W OOH drzemie potencjał na ekozmianę

Marketingowcy nie mogą planować 2025 roku bez uwzględnienia aspektów ekologicznych. Problematyka ekologii w reklamie jest w Polsce szeroko omawiana od 2020 roku. Przyszedł już jednak czas, by rozliczyć się nie z planów i pomysłów, a z wdrożeń. Agencja reklamowa, która zaproponuje najbardziej przyjazne środowisku rozwiązania, zyska nowy potencjał w branży. A jest nad czym pracować.

Realizacja miesięcznej ogólnopolskiej kampanii outdoorowej to nawet setki tysięcy m2 druków. Marketingowcy, którzy wdrażają do reklamy ekologiczne rozwiązania, muszą pytać agencji: czym są drukowane ich plakaty, ale też na czym, czyli o technologie druku oraz podłoża.

Dochodzi do tego logistyka, która przy realizacji kampanii outdoorowych jest niezwykle istotna, oraz energia elektryczna wykorzystywana do produkcji.

RECEVENT

2025 – ekologiczny przełom w RECEVENT

– 5 lat – tyle czasu daliśmy sobie, by RECEVENT – agencja reklamy zewnętrznej, ale też firma poligraficzna, posiadająca najnowocześniejszą wielkoformatową drukarnię cyfrową w Polsce – stała się w jak największym stopniu ekologicznym przedsiębiorstwem. Działania wdrażane przez ostatnie lata są w RECEVENT już normą – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO RECEVENT.

RECEVENT drukuje plakaty billboardowe we własnej drukarni już od 5 lat. Od początku agencja całkowicie zrezygnowała z toksycznych solwentów. Zostały one zastąpione tuszami pigmentowymi na bazie wody, które dorównują solwentowi trwałością i odpornością na światło UV, a do tego są w 100% wegańskie. Tusze na bazie wody wykorzystuje się w druku na papierze blueback (na billboardy) i whiteback (na citylighty) oraz w druku na tekstyliach.

Ponadto do końca 2025 cała produkcja na papierowych podłożach będzie się odbywała na papierze certyfikowanym FSC® (FSC® C174262), czyli pochodzącym z upraw tzw. odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

– Ekologiczny druk wielkoformatowy to nie tylko komponenty. To także nowoczesne maszyny drukujące, które pozwoliły nam znacząco przyspieszyć z produkcją, a do tego zminimalizować zużycie energii aż o 60% – mówi Robert Dąbrowski. Aktualna moc produkcyjna to nawet 200 plakatów billboardowych na godzinę. Do tego energia potrzebna do pracy maszyn oraz w biurach pozyskiwana jest z paneli fotowoltaicznych.

Oprócz certyfikatu FSC®, który posiada RECEVENT, agencja weszła w kooperację z Climate Partner, co oznacza, że firma kompensuje wytworzony przez własne działania dwutlenek węgla, za pośrednictwem RECEVENT mogą to robić również klienci agencji.

Ekologiczna kampania reklamowa – taki potencjał tworzy na rynku RECEVENT.

Tekstylia reklamowe – zastosowanie w OOH

Plakaty drukowane na tekstyliach to istotny trend w reklamie zewnętrznej i interesujący potencjał na rynku. Tekstylia, jako podłoża do druku na billboardy, stają się coraz bardziej popularne w Polsce i szerzej – w Europie. W naszym kraju nośniki prezentujące treści reklamowe na tekstyliach dostępne są w wybranych galeriach handlowych, zaś za zachodnią granicą rozrasta się spora siatka billboardów dostosowanych do tekstyliów.

Plakaty tekstylne to rewolucja dla klasycznego outdooru. Są niezwykle estetyczne, podświetlane od środka nocą wyglądają wręcz kapitalnie. Doskonale sprawdzają się w kampaniach wizerunkowych marek premium. Plakat tekstylny jest trwały jak banner, ale przebija go estetyką, a do tego jest rozwiązaniem ekologicznym dzięki technologii zadruku tuszami pigmentowymi na bazie wody.

Aplikacja i demontaż są wręcz błyskawiczne – zajmują kilka minut, a sam plakat może być ponownie wykorzystany w innej lokacji lub w późniejszym terminie. To wielka zaleta z punktu widzenia ekonomicznego oraz ekologicznego. Zdemontowane plakaty, odpowiednio złożone i przechowywane zachowują jakość zadruku i ponownie trafiają na billboardy.

Fakt, że rynek niemiecki bardzo dobrze przyjął ten produkt, potwierdza jego jakość.

– Nie tylko jesteśmy przygotowani na zmianę na rynku w kierunku tekstyliów, ale jesteśmy autorem tej zmiany. Posiadamy własny park maszyn i szwalnię. Tutaj również drukujemy eko – tuszami pigmentowymi na bazie wody oraz na materiałach z recyklingu lub bawełnach organicznych – wyjaśnia Robert Dąbrowski.

RECEVENT

Potencjał na 2025 rok

Jaki potencjał dają te rozwiązania na 2025 rok? Już za kilka tygodni rynek reklamy OOH dostanie dodatkowy zastrzyk w postaci kampanii wyborczej. Mamy więc bonusowy kawałek tortu do skonsumowania, a kampania wyborcza, która uwzględnia wartości ekologiczne, z pewnością będzie w cenie u wyborców.

Utrzymująca się tendencja wzrostowa kampanii promujących wydarzenia kulturalne (np. spektakle, koncerty, festiwale, wernisaże) podpowiada, że rośnie zapotrzebowanie na reklamę outdoorową wśród takich jednostek kulturalnych, jak teatry, galerie sztuki itd. Warto przygotować ofertę sprofilowaną na takiego reklamodawcę, który będzie potrzebował rozwiązań kreatywnych, nieszablonowych. Plakaty tekstylne doskonale sprawdzą się w tym przypadku, ponieważ jakość eskpozycji reklamy jest tu kluczowa.

Czy na pewno „klasyczne” OOH?

Mimo że cyfryzacja i nowe technologie wpływają na rynek reklamy zewnętrznej, klasyczne formy nadal pozostają najskuteczniejszym outdoorowym medium docierającym do konsumentów. Przez adaptację do nowych trendów, kreatywne podejście, ekologiczne rozwiązania oraz integrację z kampaniami wielokanałowymi, tradycyjny outdoor pozostanie fundamentalnym elementem planów marketingowych na najbliższe lata.

„Klasyczny” czy „tradycyjny” jest on jednak już tylko z nazwy. Zmienia się, ewoluuje i unowocześnia. A raczej robimy to my – agencje wraz ze swoimi klientami. To dzięki tym drugim w przestrzeń naszych miast wkraczają coraz bardziej kreatywne i proekologiczne kampanie.

www.recevent.pl


Artykuł sponsorowany


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.