Logo

Tylko w OOH magazineMarketing MIX

OOH: Podsumowanie 2025, prognozy na 2026 r. | Maria Bielecka, Havas Media Network

Maria Bielecka, Media Negotiation Director w Havas Media Network przygląda się tegorocznym działaniom i trendom na rynku OOH, a także analizuje wyzwania i prognozy na kolejny rok.


Trend roku 2025

W 2025 roku widzę, że reklama zewnętrzna przechodzi transformację. Outdoor staje się coraz bardziej cyfrowy, a DOOH jest dziś głównym motorem wzrostu całej kategorii. Dzięki wykorzystaniu danych możemy planować kampanie znacznie precyzyjniej, optymalizować je w czasie rzeczywistym i elastycznie zarządzać zasięgiem, podobnie jak w modelu znanym z digitalu.

Jednocześnie bardzo cieszy mnie fakt, że inwestycje w rozwój OOH idą w parze z odpowiedzialnością. Coraz więcej nośników korzysta z zielonej energii lub wprost poprawia jakość przestrzeni miejskiej np. stosując farby antysmogowe w muralach. To ważny i potrzebny trend w naszej branży.

Silnie rośnie również znaczenie retail media w przestrzeni fizycznej. Ekrany w sklepach i galeriach pełnią coraz ważniejszą rolę, istotnie wpisując się w proces podejmowania decyzji zakupowych konsumenta, znajdując się dokładnie tam, gdzie wydajemy pieniądze. Outdoor staje się łącznikiem między światem online i offline, budując jednocześnie zasięg i realny efekt sprzedażowy.

Największy sukces roku 2025

Największym sukcesem mijającego roku są w mojej ocenie nowe technologie i narzędzia, dzięki którym ten kanał komunikacyjny przeniósł się na zupełnie nowy poziom. Doskonały przykładem są tutaj kampanie data-driven, bazujące na real-time creative, dopasowujące przekaz do kontekstu i odbiorcy tu i teraz. To ogromny krok w kierunku zwiększania efektywności i atrakcyjności outdooru.

Dużym ułatwieniem stało się też łączenie nośników OOH i DOOH w gotowe pakiety. Upraszcza to planowanie, podnosi spójność komunikacji i pozwala markom bardziej świadomie wykorzystywać siłę przestrzeni miejskiej.

AI w 2025 – jak wspiera OOH/DOOH

Sztuczna inteligencja stała się dla nas w branży marketingowej naturalnym narzędziem pracy. W obszarze OOH i DOOH między innymi usprawnia dopasowanie kreacji do różnych formatów, przyspiesza produkcję treści i pozwala lepiej analizować zachowania odbiorców. AI umożliwia także bardziej elastyczne zarządzanie emisją kampanii, reagując na dane pogodowe, natężenie ruchu czy wydarzenia lokalne.

Ogromny wpływ AI widać również w rozwoju Programmatic DOOH, co sprawia, że outdoor staje się coraz bardziej mierzalny, skalowalny i zautomatyzowany. To już nie przyszłość, to teraźniejszość naszej branży.

Trendy i wyzwania na 2026

Przed nami rok dalszej profesjonalizacji rynku. Według mnie, najważniejsze kierunki i wyzwania to:

  • dbałość o środowisko i estetykę przestrzeni, czyli dalszy rozwój zielonych i energooszczędnych rozwiązań,
  • stworzenie jednolitych standardów badawczych, które pozwolą pełniej porównywać outdoor z innymi mediami,
  • dalszy rozwój retail media w fizycznych punktach sprzedaży,
  • przyspieszenie adaptacji Programmatic DOOH,
  • większa odpowiedzialność za brand safety w automatyzowanych kampaniach,
  • wzrost znaczenia rozwiązań immersyjnych – AR, VR, interaktywnych instalacji,
  • coraz większa precyzja targetowania – outdoor coraz mocniej wchodzi w obszar performance.

OOH i DOOH kontynuują czas bardzo dynamicznego rozwoju, zarówno pod względem technologii, jak i roli w marketingu. Łącząc świat online i offline, odpowiadają na potrzeby marek i konsumentów, a przy tym coraz lepiej wpisują się w zrównoważoną wizję przestrzeni miejskiej.

Wierzę, że 2026 rok może być dla naszej branży naprawdę przełomowy pod kątem technologicznym, czasem pełnej integracji outdooru z cyfrowym ekosystemem mediowym i jeszcze większego docenienia jego realnej siły wpływu.

Maria Bielecka. Media Negotiation Director w Havas Media Network. Ekspertka rynku mediów. Autorka artykułów branżowych, pasjonatka mediów, wierząca w ich siłę przy budowaniu marki oraz efektywność w dotarciu do szerokiego audytorium. Od wielu lat związana z Havas Media Network, gdzie odpowiada kompleksowo za negocjacje i relacje z mediami. Tworząca i współrealizująca różnorodne projekty mediowe, które przyczyniły się do sukcesu licznych kampanii i działań marketingowych. Specjalistka od lat zaangażowana w rozwój branży mediowej, poszukująca nowych możliwości wykorzystania synergii mediów w dynamicznym świecie marketingu i komunikacji. Z branżą mediową związana od ponad 20 lat.


Więcej newsów z branży znajdziesz TUTAJ.