Logo

Trade marketing

Desing a marketing

Projektant może potraktować opakowanie na wiele sposobów. Może uczynić je osobnym dziełem sztuki, sprawić, by wyróżniało produkt spośród konkurencji, mówiło wprost o tym co znajduje się w środku, lub też subtelnie sugerowało zawartość. My – projektanci – uwielbiamy oglądać świetnie zaprojektowane opakowania, ale sami w swojej pracy nigdy nie możemy zapomnieć, że nasz projekt ma przede wszystkim pomóc w sprzedaży. Nie zawsze da się więc stworzyć opakowanie będące spełnieniem naszych marzeń – zarazem budzić uznanie wśród kolegów z branży, jak i spełniać wszystkie cele wytyczone nam przez klienta.

Na szczęście takie projekty zdarzają się coraz częściej. Jednym z nich jest seria opakowań na mięso, wykonanych na potrzeby sieci restauracji El Gaucho, przez izraelską agencję Blend-it Design. Główne założenie jest bardzo proste. Pudełko imituje deskę do krojenia, a w zasadzie „blok”. Przez okienko wykrojnika widzimy co dokładnie znajduje się w środku, dodatkowo pomagają nam w tym umieszczone na froncie opakowania napisy. Na szczęście autorzy nie poprzestali tylko na tym i na desce umieścili także nóż do krojenia mięsa i kilka porozrzucanych przypraw. Każde opakowanie różni się od innych, jednak w bardzo subtelny sposób. Czasem jest to inny nóż, innym razem odmienne przyprawy. Jest to pokazane w subtelny sposób, a zarazem bardzo czytelnie utrzymuje wspólny mianownik dla całej serii produktów.

Autorom zależało na tym, by ukazać mięso w jego naturalnym kuchennym otoczeniu, a nie skupiać się na samym zdjęciu kawałka mięcha. Brakuje tu graficznego pokazania z jakim konkretnie rodzajem mięsa mamy do czynienia, jest to jednak niewielka łyżeczka dziegciu w wielkiej bece sycącego estetycznie miodu jakim jest cały ten projekt.

Antoni Łuchniak
projektant opakowań
www.blog.xixi-studio.pl