W kosmosie podobnych do siebie produktów walka marketingowa o zainteresowanie konsumenta przeniosła się na przedpola wartości dodanych. Dodatkowym walorem stają się większe objętości produktu w tej samej cenie, konkursy z nagrodami albo drobne przekupstwa w postaci gadżetu.
Gadżet jest dziś atrakcyjną bazą do zorganizowania na terenie sklepu dodatkowych działań marketingowych. – Często motyw gadżetu wykorzystywany jest w materiałach POS wspierających kampanię promocyjną – mówi Patrycji Górniak, St. Specjalista ds. sprzedaży B2B Działu Handlowego Fortress S.A. – Wiele firm decyduje się również na promocje z wykorzystaniem hostess, które reklamując produkt informują o dołączonym gadżecie. Gadżet może być również bazą do stworzenia eventu w miejscu sprzedaży, organizuje się m.in. gry, loterie, kąciki zabaw, pokazy, itd. – dodaje Patrycja Górniak. Poprzez upominki reklamowe budowana jest świadomość marki, jej zapamiętanie i rozpoznawanie w wielobarwnym supermarketowym chaosie. – Gadżety wspierają przekaz marketingowy, co skutkuje lepszym zrozumieniem marki i przyjęciem określonej postawy wobec niej – tłumaczy Grzegorz Kempa, Dyrektor Handlowy KULIK sp.j. – Klient dzięki działaniom promocyjnym może poczuć więź z marką, zacząć kojarzyć wybór danej marki z dobrymi przeżyciami, emocjami. Jeśli w trakcie promocji zostanie obdarowany prezentem do zakupu bądź też nagrodą, na pewno częściej będzie chciał wracać do kupionego produktu i będzie go pozytywnie kojarzył – dodaje Grzegorz Kempa. (…)
Artykuł ukazał się w listopadowym wydaniu RAPORTU POS.
Cała publikacja dostępna pod adresem:
http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_pos_2011