Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Relacja ze Spotkania Regionalnego PIAP w Warszawie

28 października br. w Warszawie odbyło się drugie tegoroczne Spotkanie Regionalne PIAP.
Na spotkanie PIAP oprócz Członków Izby i firm z branży artykułów promocyjnych zostali zaproszeni specjaliści ds.prawa patentowego i autorskiego, reprezentanci jednej z wiodących warszawskich kancelarii patentowych.

– Spotkania regionalne PIAP z udziałem ekspertów z różnych dziedzin, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Firmy z branży artykułów promocyjnych mogą bezpłatnie zasięgnąć specjalistycznej porady eksperta. Spotkanie w formie debaty daje możliwość uzyskania ciekawych, praktycznych informacji, które są niezbędne w prowadzeniu własnego biznesu. Uczestnicy mogą konfrontować swoje doświadczenia z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i jednocześnie uzyskiwać informacje w jaki sposób radzą sobie inni gracze tego rynku. To bardzo ważne aby próbować znajdować wspólnie rozwiązania problemów, które mogą pomóc firmom Członkowskim w lepszym prowadzeniu własnej działalności- mówi Katarzyna Wojniak Dyrektor Biura Zarządu PIAP.

Podczas jednej z części spotkania zostały zaprezentowane bieżące działania realizowane przez PIAP. W trakcie debaty natomiast uczestnicy zapoznali się z zasadami rejestracji znaków oraz wzorów przemysłowych. Mogli zasięgnąć informacji nt. dlaczego warto inwestować w rejestrację marki, brandu, gdzie warto rejestrować wzory przemysłowe z uwzględnieniem czasu oczekiwania na decyzję i bardziej przyjaznej dla przedsiębiorcy procedury złożenia dokumentacji. Przybyli goście uzyskali również informacje na temat regulaminów, które mogą być stosowane przez firmy i które ułatwiają przedsiębiorcom dochodzenie swoich praw w przypadku zaistnienia sporów.

Ciekawe pytania nad którymi uczestnicy debatowali podczas spotkania:
1.Co zrobić w przypadku, gdy inna firma chce wykorzystać nazwę naszej firmy ?
2. Czy agencja reklamowa oraz producent mają prawo pokazywać produkty z logo swoich klientów na stronie internetowej, w katalogach, na targach itp. jako przykład realizacji?
3. Dlaczego nie można opatentować oprogramowania?
4. Co zrobić, jeśli chcemy opatentować produkt w Polsce, a np.w Chinach istnieje już jego odpowiednik i nie jesteśmy tego świadomi. Co zrobić w przypadku w przypadku, jeśli ktoś zacznie się ubiegać o swoje prawa? Czy mamy szansę na wygranie takiego sporu?
5.W jaki sposób radzić sobie z wysyłaniem wzorów próbek do klientów, które bardzo często nie wracają?
6. Co zrobić w przypadku gdy w trakcie przesyłki towaru od producenta/importera do agencji reklamowej towar został uszkodzony, zniszczony i wina leży po stronie spedytora ? Czy mogą nas uchronić odpowiednio sporządzone regulaminy? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
7. W jaki sposób uchronić się przed bezprawnym rozpowszechnianiem naszego projektu ( utworu autorskiego)?
8. Czy klient może odstąpić od przyjęcia zamówienia bez powodu ( produkt oznakowany logo klienta)? Jak w takim przypadku powinna zachować się agencja reklamowa?

Podczas spotkania poruszono również temat ochrony danych osobowych.
Kolejne spotkania regionalne PIAP planowane są w pierwszej połowie 2015 roku w Katowicach i Gdańsku.
O szczegółach spotkania poinformuje Biuro Zarządu PIAP.

Więcej informacji na stronie: www.piap-org.pl