Po raz pierwszy w historii laur w Facebook Awards, konkursie nagradzającym od 2012 roku najlepsze kampanie realizowane ze wsparciem platformy społecznościowej FB i Instagram, trafił do naszego kraju. Agencja DDB & tribal Warszawa zyskała uznanie w kategorii Media Strategy za projekt zrealizowany dla Polskich Linii Lotniczych LOT „#KISSaLOT – Świat pod jemiołą”.
– LOT znalazł się wśród pierwszoligowych marek i social mediowych kampanii rozpoznawalnych na całym świecie. Dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu technologii i otwartości klienta na niestandardowe rozwiązania udało się nam zrealizować projekt doceniony przez tak znamienite jury. Jest to też dotychczas najwyższa nagroda dla DDB Worldwide na Facebook Awards – komentują Zuza Duchniewska-Sobczak i Maciek Waligóra, Executive Creative Directors DDB&tribal.
Kampania polegała na nietypowej promocji z użyciem… jemioły. Wiązanka tej rośliny, której przypisuje się właściwości magiczne, spełniające ludzkie marzenia i zapewniające powodzenie w miłości, została umieszczona w samolotach LOT-u jako pretekst do wymiany pocałunków pomiędzy pasażerami. Kampania była dodatkowa wspierana przez profil LOT-u na Facebooku i stronę internetową linii lotniczej wskazującej, gdzie znajduje się obecnie samolot z jemiołą na pokładzie.
– Naszym celem podczas świątecznej kampanii „Świat pod jemiołą” było pokazanie LOT-u w ciepłym, bliskim ludziom wydaniu. Dzięki nieograniczonym możliwościom mediów społecznościowych wprowadziliśmy do naszej komunikacji marketingowej zupełnie nową jakość, pokazując LOT jako markę nowoczesną, kreującą światowe trendy. Dzięki kampanii „KISSaLOT – Świat pod jemiołą” dotarliśmy do milionów konsumentów w kilkudziesięciu krajach. Cieszymy się z otrzymanego wyróżnienia i pozytywnego odbioru naszej kampanii zarówno przez naszych pasażerów, jak i profesjonalne jury – mówi Marta Glinka, Dyrektor Biura Marketingu LOT-u.
Czwarta edycja konkursu okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń. Spłynęło ponad 2700 prac ze 160 krajów, co stanowi wzrost w stosunku do poprzedniej edycji aż o 49 proc. 70 proc. zgłoszonych projektów było zrealizowanych w formacie wideo. Wzrosła również liczba kampanii na Instragramie aż o 35 proc.
Nagroda główna w konkursie – Blue Award została przyznana agencji Leo Burnett za kampanię „Like a Girl” opracowaną dla marki Always (Procter & Gamble)
Zwycięskie projekty do zobaczenia: TUTAJ
JK