Logo

Marketing MIX

Sprzedaż wielokanałowa w branży fashion w powijakach? [RAPORT]

“Rubikom Strategy Consultants” oraz marka “Virtoo. Digital Sale Support” publikują najnowszy raport z badań ShoppingShow – edycja 2015. Tym razem podsumowanie dotyczy sprzedaży wielokanałowej oczami branży fashion.

– W ubiegłym roku zmierzyliśmy się ze zjawiskiem digitalizacji rynku, a zwłaszcza nowym zwyczajom zakupowym klientów w epoce cyfrowej. W tym roku postawiliśmy przyjrzeć się drugiej stronie – firmom, zwłaszcza modowym, aby dowiedzieć się, co sądzą o wielokanałowej sprzedaży, ale też, jak w praktyce wygląda wdrażanie rozwiązań integrujących sprzedaż w kanałach online i offline. Odpowiedzi naszych respondentów w wielu aspketach nieco nas zdziwiły. Omnichannel w Polsce jest w powijakach. Firmy nie mają czasu na zajęcie się tym tematem, ale też nie zauważają zbytnio, że ich klienci stali się digitalni – że coraz chętniej korzystają z aplikacji i innych dobrodziejstw w swoich smartfonach podczas zakupów – wyjaśnia Marcin Gieracz, CEO&Strategy Director, Główny koordynator badania Shoppingshow.

Wedle przedstawicieli branży fashion na sprzedaż wielokanałową przyjdzie czas, kiedy firmy uporają się z profesjonalizacją i wyzwaniami, jakie stoją za eCommerce. Badanie dowodzi, że tylko 25% decydentów polskich firm modowych rozważa w najbliższym czasie włączenie do strategii marketingowej wielokanałowe wsparcie sprzedaży.

Co myśli branża fashion o sprzedaży wielokanałowej? W jakim stopniu nasze firmy modowe są przygotowane do wdrożeń rozwiązań offline i online? W końcu, jakie są główne bariery i ograniczenia dotyczące digitalizacji według opinii przedstawicieli branży? O tym wszystkim można przeczytać w najnowszym raporcie Shoppingshow.

Pełny raport „Shopping Show 2015 – Sprzedaż wielokanałowa oczami branży” do pobrania nieodpłatnie TUTAJ.

Organizatorem badania jest Spółka Plug&Sale Sp. z o. o., właściciel marki Virtoo. Digital Sale Support: www.virtoo.pl
Producentem badania jest Rubikom Strategy Consultants: www.rubikom.pl

Badania o charakterze wywiadów jakościowych i zogniskowanych wywiadów grupowych z przedstawicielami branży fashion realizowane były od marca do maja 2015 r.

KL