Logo

Trade marketing

8 pomysłów na kosz wsypowy

Felieton przygotowany przez Roberta Sieńko z 3m projekt.

Jaki jest – kosz – każdy widzi. Wydawać by się mogło, że niczego ekscytującego w tej konstrukcji odkryć już nie można. Ot, po prostu najtańsza chyba w produkcji forma ekspozycyjna na towary różnej proweniencji. Od saszetek przez kartony na butelkach skończywszy.

Nic jednak bardziej mylnego. Odrobina wysiłku konstruktora oraz grafika i otrzymujemy nie tylko ciekawe bryły, a także dodatkowe funkcje.

Poniżej mój subiektywny przegląd tego jakże pożytecznego narzędzia:

1. Najprostsza i najbardziej klasyczna forma na planie kwadratu lub wielokąta. Z toperem mocowany bezpośrednio do ścianki lub na kartonowej rurce. Przyjazna cena produkcji (od 40,00 zł/netto przy 500 sztukach) sprawia, że jest to chyba najczęściej spotykany POS ekspozycyjny (tuż po displayu ćwierćpaletowym)

 

2. Mutacje tej konstrukcji można przeprowadzać na przykład poprzez rozbudowanie/skomplikowanie powierzchni odkładczych. Poniżej przykład jak eksponowany towar spionizować (Tarczyński) lub wysypać go luzem w rozkładanych kuwetach (M&Ms).

 

3. Można też z dwóch prostych elementów (cokół i toper) stworzyć graficzną i komunikacyjną perełkę. Oczywiście, jeżeli ma się pomysł i fajnego „brand hero”. No, ale podobno te grafiki z M&Msami przygotowuje globalnie Pixar – nie ma, więc co się dziwić.

 

4. Kartonowa konstrukcja w swojej najprostszej postaci ma jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie. Kształt a’la klepsydra. Również niedrogi w produkcji (ok. 25,00 zł/szt. przy 200 szt.), a jaki genialny w transporcie i rozkładaniu (składa się jednym ruchem z zupełnie płaskiego).

 

5. Kartonowe formy są też często wzbogacane o wstawki z transparentnego tworzywa (PET). Dzięki temu towar staje się jeszcze bardziej widoczny, – choć może to tez sprawiać wrażenia chaosu (wiadomo jak to w koszu) W konstrukcji Knorra możemy dodatkowo zaobserwować kieszenie na towar w postaci saszetek.

 

6. Tektura i karton lity pozwalają na konstruowanie nie tylko małych form. Poniżej bardzo moim zdaniem udana forma Kamisa nawiązująca do drewnianej beczki oraz naprawdę duży kosz wsypowy na warzywne chipsy (tegoroczne wyróżnienie w konkursie POPAI w Niemczech).

 

7. Również inne surowce są wykorzystywane przez producentów do produkcji kształtu kosza. Fundując sobie wytłoczkę możemy na przykład uzyskać kształt słoika. A że konstrukcja jest trwała i stabilna możemy dodać do niej drucianą półeczkę na towar zamiast topera.

 

8. No i na koniec mój faworyt (już kiedyś go pokazywałem). Kartonowy kosz wsypowy Lion, który wydawał z siebie ryk przy wkładaniu ręki do „paszczy”. Jak dotychczas dla mnie osobiści niedościgły wzór kreatywności agencji idącej w parze z przekazem marki!

 MW