O atutach i możliwościach organizacyjnych EXPO Kraków, ponad 20-letnim doświadczeniu, kluczowych imprezach i nowych wyzwaniach na rok 2018 mówi Ewa Woch, Wiceprezes Targów w Krakowie.
Sukces zaczyna się od spotkań – takim mottem sygnujecie swoją stronę internetową. Jak branża MICE może je zinterpretować?
To hasło w pełni oddaje sens branży. W swoich wypowiedziach wielokrotnie podkreślam, że pomimo wszechobecnych technologii, zalewu informacji w Internecie i zdalnej komunikacji, bezpośrednie kontakty w biznesie są kluczowe i nic nie jest w stanie ich zastąpić. Nawet jedno spotkanie i rozmowa na żywo przynosi lepsze efekty niż niekończąca się wymiana maili i telefonów. Poprzez uczestnictwo w spotkaniach biznesowych stawiamy właśnie na tę formę kontaktu i tworzenia oraz podtrzymywania relacji. Wyjście zza biurka, spotkanie, uścisk dłoni – moim zdaniem to podstawa sukcesu w biznesie.
Kraków to magiczne miasto, wie o tym każdy, kto chociaż raz je odwiedził. Czy lokalizacja wpływa na intensywność organizowanych w Państwa obiekcie wydarzeń? Które z imprez są dla Państwa najważniejsze?
Faktem jest, że Kraków od lat jest jednym z najważniejszych celów turystyki biznesowej. Sprzyja temu doskonała lokalizacja i komunikacja. Położenie Małopolski przy południowej granicy kraju dodatkowo podnosi jej atrakcyjność i sprawia, że stale przybywa tu zarówno zagranicznych inwestycji, a co za tym idzie, rośnie zapotrzebowanie na targi, konferencje, kongresy czy sympozja. Dzięki takim obiektom jak EXPO Kraków miasto może w pełni wykorzystać swój potencjał i zaoferować doskonałe warunki dla organizacji tego typu spotkań.
Odpowiadając na pytanie, które z imprez są dla nas najważniejsze, muszę powiedzieć, że nie ma dla nas tych mniej i bardziej ważnych, każda ma swoją specyfikę i swojego odbiorcę. Mogę wskazać te największe, a z pewnością należą do nich Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie, które wyrosły na najważniejszą w Polsce imprezę czytelniczą czy Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT® – największe wydarzenie dla tej branży w całej Europie-Środkowo Wschodniej. Nie sposób nie wspomnieć o cyklu naszych jesiennych imprez dla przemysłu, które stanowią przegląd najnowszych technologii z niemal każdej jego gałęzi.
Państwa obiekt posiada imponującą przestrzeń, którą można wykorzystać na wiele sposobów. Jakie wydarzenia są w nim najczęściej organizowane?
EXPO Kraków to ocean możliwości. Oprócz wspomnianych już targów, kongresów, konferencji czy spotkań branżowych, bardzo często odbywają się tutaj także uroczyste gale i eleganckie bankiety. Konstrukcja obiektu umożliwia zorganizowanie studia nagrań pod realizacje filmowe czy telewizyjne.
Nierzadko EXPO Kraków zamienia się w salę koncertową, a ostatnio nawet w salę egzaminacyjną. Na potrzeby egzaminu państwowego w obu halach stanęło ponad 2000 identycznych stanowisk. Do tej pory żaden obiekt w Krakowie nie był przygotowany do organizacji tego rodzaju wydarzenia. Możliwości jest mnóstwo, ogranicza nas jedynie wyobraźnia.
Obiekt jest nowoczesny, zatem na pewno jest także funkcjonalny – czy uwzględnili Państwo jakieś innowacyjne instalacje?
Funkcjonalność to rzeczywiście jedna z głównych zalet EXPO Kraków. Tym, co szczególnie wyróżnia nasz obiekt jest fakt, że powierzchni hal nie ograniczają ściany działowe ani słupy. Ich konstrukcja opiera się na specjalnie wzmocnionych, drewnianych dźwigarach, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń. Ponadto wzmocniona konstrukcja sufitu umożliwia podwieszenie ciężkich elementów. Dzięki siatce kanałów podłogowych jesteśmy w stanie doprowadzić wszystkie media do dowolnego miejsca na hali. Szybką transmisję danych zapewnia nam pasywna sieć światłowodowa. Wiemy, jak ważne dla naszych klientów jest bezpieczeństwo, dlatego zainstalowaliśmy aż 70 kamer, które bez przerwy monitorują obiekt. Nad bezpieczeństwem czuwa też zintegrowany system zarządzania budynkiem (BMS).
Czy oferują Państwo klientom także wsparcie podczas organizacji wydarzeń? Jakie są to usługi?
Oferujemy kontrahentom swoje wsparcie od A do Z. Zakres naszych usług obejmuje całą logistyczną i merytoryczną pomoc. Począwszy od opracowania budżetu i programu, poprzez wynajem, aranżację miejsca i organizację programu towarzyszącego aż po rozliczenia finansowe. Posiadamy własne studio graficzne, specjalistyczną zabudowę stoisk i co ważne – nowoczesny obiekt targowo-kongresowy, gotowy zmieniać się zgodnie z wyobrażeniem klienta. Zbudowaliśmy sieć sprawdzonych współpracowników, jednak nasi klienci mają swobodę w angażowaniu swoich zaufanych podwykonawców. Pozostawiamy im „wolną rękę”. Jesteśmy z naszym klientem od początku do końca, gotowi sprostać nawet najbardziej nieoczekiwanym sytuacjom. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i dbamy o najmniejszy szczegół. Nauczyło nas tego ponad 20-letnie doświadczenie w branży.
Od 2011 roku są Państwo członkiem Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego UFI. Jakie profity daje to członkostwo?
Członkostwo w UFI, czyli w Światowym Stowarzyszeniu Przemysłu Targowego, ale także w wielu innych organizacjach (jak np. w ICCA), stawia nas na światowym poziomie i gwarantuje najwyższą jakość usług. Zdecydowanie warto angażować się w życie tego typu stowarzyszeń. Na spotkaniach dzielimy się doświadczeniem, dyskutujemy i szukamy wspólnych dróg rozwoju. A jak wiadomo, wiedza i kontakty to potężna siła.
Od 2014 roku Targi w Krakowie są operatorem Międzynarodowego Centrum Targowego EXPO Kraków. Czy potencjał tego nowego obiektu został Państwa zdaniem wykorzystany?
EXPO Kraków jako jeden z najnowocześniejszych obiektów targowo-konferencyjnych w Polsce daje ogromne możliwości organizacyjne. Nie istnieją dla nas praktycznie żadne bariery techniczne. Od momentu przeprowadzki do nowego centrum, kalendarium imprez znacznie się powiększyło. Bardzo często odbywają się tu także eventy organizowane przez zewnętrzne podmioty. Niemal bez przerwy mamy tu targi, konferencje, festiwale, wydarzenia rozrywkowo-sportowe czy wystawne bankiety. Różnorodność wykorzystania EXPO Kraków nieustannie zaskakuje nawet nas samych, a trzeba przyznać, że naszym kontrahentom nie brakuje fantazji! I bardzo dobrze, bo uwielbiamy realizować nawet najbardziej szalone i niekonwencjonalne pomysły. Potencjał EXPO Kraków jest więc nieustannie wykorzystywany.
Targi w Krakowie lubią zaskakiwać nowościami, nie boicie się wyzwań i nowych imprez. Co szykujecie na rok 2018?
To prawda – nie boimy się nowych wyzwań i lubimy zaskakiwać. Mierzymy się z tematami imprez, których w Polsce dotąd nie organizowano i pokazujemy nowe spojrzenie na branżę, w których imprezy już się odbywają. W naszym kalendarzu imprez na 2018 nie zabraknie stałych punktów programu, jak chociażby wspomniane już wcześniej Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie czy Targi KRAKDENT, poszerzamy cykl imprez przemysłowych o nowe, branżowe sektory i rozwijamy tematy, które w ubiegłym roku pojawiły się po raz pierwszy jak np. Targi Seniora. Na 2018 rok zaplanowaliśmy też całkiem nowe imprezy branżowe, których szczegóły zdradzimy już wkrótce. Naszą mocną stroną jest również organizacja kongresów i konferencji, więc planujemy powiększenie Działu Kongresów (PCO&DMC). EXPO Kraków jest też otwarte dla zewnętrznych podmiotów, które lubią tu wracać. Wciąż pojawiają się też zapytania o dostępność obiektu pod organizację nowych imprez. Także z pewnością będzie się działo!
Rozmawiał Andrzej Kuczera
EWA WOCH – Współzałożycielka i Wiceprezes firmy Targi w Krakowie. Od 25 lat pracuje w branży targowo-kongresowej. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Polsko-Francuskiej Szkoły Zarządzania Uniwersytetu Lille. W latach 2008-2015 Dyrektor Zarządzający easyFairs Poland Sp. z o.o. Wyróżniona medalem Honoris Gratia za zasługi dla miasta Krakowa, laureatka konkursu Lider Małopolski 2015 w kategorii Manager Roku.
Wywiad ukazał się w OOH event! Pobierz wersję online: TUTAJ.