Visa (NYSE:V) i grecki bank NBG (ang. National Bank of Greece) ogłosiły nowy projekt, realizowany wspólnie z firmami Folli Follie oraz Links of London, dotyczący wprowadzenia na rynek biżuterii z funkcją płatniczą. Prototypowe produkty można było obejrzeć na stoisku Visa podczas tegorocznego Mobile World Congress w Barcelonie.
Visa i NBG będą współpracować z Folli Follie i Links of London w celu stworzenia pierścionków i bransoletek z funkcją płatności zbliżeniowych, co pozwoli konsumentom na dokonywanie szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności poprzez zbliżenie biżuterii do dowolnego terminala obsługującego tego typu płatności. Jako pierwsi nową biżuterię będą mogli kupić konsumenci w Grecji jeszcze w tym roku. Całościowym zarządzaniem i realizacją wspólnego projektu Visa, NBG, Folli Follie i Links of London zajmuje się agencja technologii marketingowych QIVOS (FF Group).
– W obecnym okresie przechodzenia branży płatniczej od plastiku do rozwiązań cyfrowych, Visa niezmiennie angażuje się w innowacyjne przedsięwzięcia – realizowane z takimi partnerami jak bank NBG czy marki biżuteryjne Folli Follie i Links of London – z myślą o tworzeniu rozwiązań umożliwiających konsumentom proste i bezpieczne zakupy. Nasz nowy, fascynujący projekt pokazuje, w jaki sposób zasoby technologiczne Visa mogą wesprzeć działania partnerskich instytucji finansowych oraz detalistów, którzy chcą zaoferować swoim klientom rozwiązania oparte o najnowsze trendy w płatnościach – powiedział Mike Lemberger, Head of Product & Solutions, Visa w Europie.
– W FF Group, zawsze wyprzedzając nasze czasy, wkraczamy właśnie w nową erę mody wykorzystującej osiągnięcia najnowszych technologii. Nasz pionierski projekt zmieni sposób dokonywania zakupów. Folli Follie i Links of London wprowadzą do świata mody pierwszą w historii biżuterię z funkcją płatniczą, zapowiadając czasy, gdy plastikowe karty zastąpione zostaną nowymi produktami o szykownym i efektownym wzornictwie – powiedział George Koutsolioutsos, CEO FF Group.
– W banku NBG zawsze koncentrujemy się na inwestycjach w najnowsze technologie obsługi transakcji, tym samym umacniając naszą pozycję w szybko kształtującym się sektorze płatności cyfrowych. Wprowadziliśmy już na grecki rynek bankowy różne innowacyjne produkty i usługi – jak na przykład i-bank pay czy i-bank payband – a obecnie jesteśmy w trakcie przygotowań do wprowadzenia pierwszej na świecie linii markowej biżuterii z funkcją płatności zbliżeniowych. Korzystając z naszego ogromnego doświadczenia i mając na uwadze centralne miejsce klienta w naszej filozofii działania, stworzyliśmy warunki dla wyjątkowego procesu zakupowego – po nabyciu urządzenia ubieralnego z funkcją płatniczą klienci mogą od razu aktywować je w dowolnym terminalu płatniczym należącym do obsługiwanej przez NBG sieci i zaraz po tym zacząć płacić w sposób szybki i bezpieczny, przesuwając tylko ręką nad czytnikiem terminala sklepowego – powiedziała Nelly Tzakou-Lambropoulou, General Manager Retail Banking, bank NBG.
JK