Zakończyła się już IV edycja Label Innovations – cyklu konferencji i warsztatów o tematyce skoncentrowanej wokół opakowań i etykiet pod patronatem merytorycznym Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Bieżąca edycja poświęcona była kwestiom związanym ze współpracą drukarni i agencji reklamowej – „Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją reklamową”.
Zaprezentowano case study firmy Medisept, gdzie współpraca przebiegła wręcz modelowo, a sam proces powstawania nowego produktu wraz z wypracowaniem nowych kanałów dystrybucyjnych trwał niespełna rok.
IV edycja miała charakter warsztatowy, której celem było zaangażowanie uczestników w zadania zawiązane z kreacją nowej marki oraz poszukiwaniem podłoży opakowaniowych, które najlepiej będą oddawać założenia projektu graficznego.
Poruszono też kwestie praw autorskich i ich naruszeń, które coraz częściej mają miejsce w związku z rozwojem social mediów oraz nowoczesnych kanałów komunikacji.
W programie warsztatu znalazły się następujące zagadnienia:
– „Opakowanie marki jako skuteczny komunikat rynkowy”- warsztat przeprowadzony przez dr hab. inż, prof. nadz. UEP Magdalena Ankiel
– „Pozycjonowanie produktu, a kreacja opakowania produktu na przykładach wdrożonych opakowań produktów konsumenckich, w tym marki Medisept” (prelegenci: Jarosław Grzesica – Strateg w studiu THIS oraz Mateusz Bąkała – Dyrektor Kreatywny w studiu THIS. Prelekcja odbyła się przy współudziale Doroty Jędruch – przedstawiciela firmy Medisept )
– „Kreacja unikalnych opakowań, czyli o trudnej przyjaźni drukarza z agencją reklamową” (prelegenci: Anita Czarniecka, Prezes Zarządu Etykiety.pl Etigraf oraz Iwona Studzińska, Dyrektor ds. Rozwoju)
– „Pozyskanie środków unijnych na realizację projektów wzorniczych” (prelegent: Kamil Pączkowski – Design Director w studiu THIS).
– „Prawnoautorskie wyzwania działu marketingu w XXI w.” – wykład oparty na casus’ach prawnych, poprowadzony przez Magdalenę Korol, Partnera Kancelarii Snażyk Korol Mordaka
Bieżąca edycja była wyjątkowa ze względu na swój charakter, ponieważ w trakcie warsztatów poruszono również kwestię finansowania działań związanych z wdrażaniem nowych produktów na rynek.
Celem Label Innovations jest inspiracja uczestników do wdrażania unikalnych i innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych, ale również do działań rozwojowych nakierowanych na rozwój oferty produktowej.
Label Innovations odbyły się 13.09.2018 w EXPO XXI Warszawa w czasie targów FestiwalMarketingu.pl.
OOH magazine był patronem medialnym wydarzenia.
Kolejna edycja już w kwietniu 2019. Na www.labelinnovations.pl znajdą Państwo informacje o poprzednich edycjach wydarzenia. Organizatorzy – Etykiety.pl Etigraf zachęcają do bieżącego śledzenia strony oraz profilu facebook Label Innovations, gdzie na początku przyszłego roku zostanie zamieszczony program V edycji oraz sylwetki kolejnych prelegentów.
JK