Logo

Trade marketing

Nowość od ELPLAST z unikalnym zamknięciem EL-ZIP®

Zachodzące zmiany społeczne oraz zachowania konsumenckie wpływają na opakowania produktów żywnościowych. Jedną z odpowiedzi na nowe wymagania rynku jest zmniejszanie się tychże opakowań – co z kolei powoduje wyzwania w recyklingu; więc nie jest rozwiązaniem idealnym. Z drugiej strony, należy pamiętać o ogromnym problemie, jakim jest marnowanie żywności. Każdego roku około 1/3 całej produkcji jedzenia (1,3 miliarda ton) trafia na śmietnik!

Skandynawski producent żywności z ponad stuletnią tradycją w przetwarzaniu mięsa – HKScan – znalazł rozwiązanie godzące wyzwania recyklingu z oczekiwaniami konsumentów. Roczna sprzedaż w sklepach najbardziej znanego szwedzkiego dania czyli klopsików sięga 13 000 000 kg. Z powodu tak dużego wolumenu, produkt jest dystrybuowany w kilogramowych opakowaniach, które konsumenci następnie dzielą na mniejsze porcje i wkładają do zamrażarki (w Szwecji przeważają bezdzietne jednoosobowe gospodarstwa domowe).

Taki podział opakowania wpływa na m.in. na pogorszenie jakości produktu, niepotrzebne zapachy w lodówce i zabiera miejsce. Dla wyróżnienia więc marki, HKScan zdecydował się na relaunch klopsików Mamma Scans 1000 g i zastosował opakowania z zamknięciem strunowym, dostarczonym przez Elplast. Nowe opakowanie jest przyjazne konsumentom, zajmuje mniej miejsca i zatrzymuje zapach. Zastosowana struna  EL-ZIP® jest łatwa w użyciu i zawiera elementy z efektem dotykowym i dźwiękowym, które dają instynktowną pewność zamknięcia opakowania. ELPLAST Group oferuje zamknięcia strunowe EL-ZIP®przeznaczone zarówno dla użytkowników poziomych, jak i pionowych maszyn pakujących oraz maszyn produkujących torebki, którzy chcą w prosty i efektywny sposób podnieść walory opakowania. HKSkan mając do dyspozycji ponad 250 różnych rodzajów zamknięć EL-ZIP®, wybrał potrójne zamknięcie do aplikacji poprzecznej.

www.elplasteurope.com

JK