Logo

Marketing MIX

Nagrody w Konkursie KTR 2019 wręczone!

25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019. Agencją Roku zostało VMLY&R, a tytuł Reklamodawcy Roku  otrzymało Ben & Jerry’s.

7 czerwca, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną. 

Nagrody otrzymali:

  1. Best of Craft – Projekt fotograficzny „Goddesses” Zuzy Krajewskiej dla BWA Warszawa
  2. Best of Design  otrzymał The Voice From The Towers stworzony przez Sek Corp dla School of Form
  3. Best of Communication otrzymała Projekcja Trailera Gry „God Of War” na boisku NBA dla BBH New York i Sony Interactive Entertainment
  4. Best of Charity otrzymała „Niezniszczalna Tęcza” agencji 180HEARTBEATS + JUNG V. MATTdla Unilever / Ben&Jerry’s, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, Fundacja Wolontariat Równości

– Tegoroczny konkurs KTR to przede wszystkim pochwała talentu i kreacji rodem z Polski. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, czy KTR może sięgać poza granice naszego kraju, to właśnie osiągnęliśmy ten etap.Konkurs pokazał, że talent naszych twórców nie zna granic. Polskie nazwiska coraz częściej pojawiają się wśród twórców komunikacji marketingowej, która nie jest prowadzona na naszym rynku. Z przyczyn oczywistych nie jest to jeszcze zjawisko powszechne dla agencji reklamowych, ale w zakresie produkcji i postprodukcji już pracujemy globalnie.A agencje i polskie pomysły nie pozostają w tyle. Najwyżej ocenione przez KTR pomysły kreatywne już zostały dostrzeżone na międzynarodowych festiwalach, takich jak One Show, D&AD czy Cannes Lions. Trzymajmy kciuki za kolejne sukcesy.Ogromne gratulacje należą się tegorocznej Agencji Roku, czyli VMLY&R, która po raz pierwszy zdobywa ten tytuł. W pełni zasłużony. Kudos! – mówi Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR.

Wszystkie zgłoszone projekty (1260)  oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla – executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm.

W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej.Tegoroczne Hall of Fame otrzymali:  Darek Zatorski oraz Jarek Ziębiński.

Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na:

STRONIE Z NAGRODAMI

Agencją Roku zostało VMLY&R. Reklamodawcą roku ogłoszono Ben&Jerry’s, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image  – Studia Posprodukcyjnego Roku. Od tego roku KTR nagradza przyznaje również nagrodę Studia Projektowego Roku, która otrzymało Muzk Management.

Ranking agencji w konkursie KTR 2019:

AGENCJA ROKU

Miejsce

Firma

Punkty

1

VMLY&R

64,75

2

DDB GROUP

63,75

3

180HEARTBEATS + JUNG V. MATT

55

4

MUZK MANAGEMENT

51,5

5

GREY GROUP POLAND

44

 Dom Produkcyjny Roku

DOM PRODUKCYJNY ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

PAPAYA FILMS

65,75

2

OPUS FILM

33

3

OTO FILM

30,5

4

DOBRO

29,25

5

FILM FICTION

23,5

 

Studio Postprodukcyjne Roku

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

PLATIGE IMAGE

86,25

2

TELEVISOR

23

3

BROSFX

15

4

LUNAPARK MOTION ARTS COLLECTIVE

10

5

JUICE SOUND

5

 

Studio Projektowe Roku

STUDIO PROJEKTOWE ROKU

Miejsce

FIRMA

PUNKTY

1

MUZK MANAGEMENT

37

2

MCCANN WORLDGROUP POLSKA

33,5

3

180HEARTBEATS + JUNG V. MATT

31,25

4

UVMW

27,5

5

SEK CORP

26,77

 

Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019 kampaniom: Złoto dla  „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland) Srebro dla „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll / Avon) oraz Brąz kampanii „Instagramowa umowa” (Ogilvy dla nju mobile)

 

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.

Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl

Organizator: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions

JK