25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019. Agencją Roku zostało VMLY&R, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Ben & Jerry’s.
7 czerwca, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
– Tegoroczny konkurs KTR to przede wszystkim pochwała talentu i kreacji rodem z Polski. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, czy KTR może sięgać poza granice naszego kraju, to właśnie osiągnęliśmy ten etap.Konkurs pokazał, że talent naszych twórców nie zna granic. Polskie nazwiska coraz częściej pojawiają się wśród twórców komunikacji marketingowej, która nie jest prowadzona na naszym rynku. Z przyczyn oczywistych nie jest to jeszcze zjawisko powszechne dla agencji reklamowych, ale w zakresie produkcji i postprodukcji już pracujemy globalnie.A agencje i polskie pomysły nie pozostają w tyle. Najwyżej ocenione przez KTR pomysły kreatywne już zostały dostrzeżone na międzynarodowych festiwalach, takich jak One Show, D&AD czy Cannes Lions. Trzymajmy kciuki za kolejne sukcesy.Ogromne gratulacje należą się tegorocznej Agencji Roku, czyli VMLY&R, która po raz pierwszy zdobywa ten tytuł. W pełni zasłużony. Kudos! – mówi Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR.
Wszystkie zgłoszone projekty (1260) oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla – executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm.
W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej.Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Darek Zatorski oraz Jarek Ziębiński.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na:
Agencją Roku zostało VMLY&R. Reklamodawcą roku ogłoszono Ben&Jerry’s, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image – Studia Posprodukcyjnego Roku. Od tego roku KTR nagradza przyznaje również nagrodę Studia Projektowego Roku, która otrzymało Muzk Management.
Ranking agencji w konkursie KTR 2019:
AGENCJA ROKU |
||
Miejsce |
Firma |
Punkty |
1 |
VMLY&R |
64,75 |
2 |
DDB GROUP |
63,75 |
3 |
180HEARTBEATS + JUNG V. MATT |
55 |
4 |
MUZK MANAGEMENT |
51,5 |
5 |
GREY GROUP POLAND |
44 |
Dom Produkcyjny Roku
DOM PRODUKCYJNY ROKU |
||
Miejsce |
FIRMA |
PUNKTY |
1 |
PAPAYA FILMS |
65,75 |
2 |
OPUS FILM |
33 |
3 |
OTO FILM |
30,5 |
4 |
DOBRO |
29,25 |
5 |
FILM FICTION |
23,5 |
Studio Postprodukcyjne Roku
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU |
||
Miejsce |
FIRMA |
PUNKTY |
1 |
PLATIGE IMAGE |
86,25 |
2 |
TELEVISOR |
23 |
3 |
BROSFX |
15 |
4 |
LUNAPARK MOTION ARTS COLLECTIVE |
10 |
5 |
JUICE SOUND |
5 |
Studio Projektowe Roku
STUDIO PROJEKTOWE ROKU |
||
Miejsce |
FIRMA |
PUNKTY |
1 |
MUZK MANAGEMENT |
37 |
2 |
MCCANN WORLDGROUP POLSKA |
33,5 |
3 |
180HEARTBEATS + JUNG V. MATT |
31,25 |
4 |
UVMW |
27,5 |
5 |
SEK CORP |
26,77 |
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019 kampaniom: Złoto dla „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland) Srebro dla „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll / Avon) oraz Brąz kampanii „Instagramowa umowa” (Ogilvy dla nju mobile)
KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.
Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl
Organizator: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions
JK