COVID-19 wymusił na przedsiębiorcach dokonania zmian modeli biznesowych. Najdotkliwsze skutki pandemii odczuła branża eventowa, która przejdzie prawdziwą rewolucję w tym zakresie.
– Nie ma co się oszukiwać: czasy sprzed koronawirusa nie wrócą. Imprezy targowe, duże eventy to organizacyjne kolosy, wymagające wielu miesięcy przygotowań, ogromnego nakładu pracy, poniesienia znaczących kosztów. Byłoby nieodpowiedzialnością, gdyby organizatorzy oprócz powrotu do normalnych targów w świecie realnym, nie przestawili się na nowe technologie. Każde szanujące się targi będą musiały odbywać się też w sieci. Epidemia sprawiła, że musimy zrewolucjonizować nasze myślenie o wydarzeniach – trzeba wykorzystać platformy internetowe i możliwości technologiczne tak w warstwie informacyjnej, jak rzeczywistego wsparcia biznesowego – mówi Edyta Grabowska z firmy Berm Creative Production Group, która uruchomiła Wirtualną Platformę Targową.
Dotąd zdecydowana większość wydarzeń odbywała się w realu. Internet służył do zapewniania informacji, komunikacji, prezentacji, był typowym narzędziem uzupełniającym.
– Teraz to się zmieni: targi w sieci będą integralną częścią imprez offline. To da zupełnie nowe możliwości, ale też postawi przed organizatorami nowe wymagania. Przykładowo, bardzo istotne będzie zapewnienie dobrej jakości przepustowości Internetu, bo wielu wystawców będzie chciało jednocześnie transmitować wydarzenia z targów. Nasze rozwiązania są skoncentrowane na wzajemnym uzupełnianiu się imprez w realu (to kwintesencja tej branży nie na darmo zwanej branżą spotkań) z digitalizacją – podkreśla przedstawicielka Berm.
Nowatorstwo Wirtualnej Platformy Targowej ma polegać na prostej, skalowalnej i bardzo elastycznej integracji działań wystawców na hali targowej i w Internecie oraz zapewnieniu przejrzystej komunikacji pomiędzy wydarzeniami na stronie głównej.
– Nie chcemy zrobić tylko ładnej wirtualizacji, traktować naszych klientów powierzchownie. Dostarczamy prawdziwe, skuteczne narzędzie komunikacji i kooperacji z kupcami, partnerami biznesowymi, zwiedzającymi, umożliwiamy najbardziej efektywne wykorzystanie technologii. Dzięki platformie będzie można bardzo dokładnie zaplanować działania. Zorganizować spotkania z klientami realnie zainteresowanymi naszymi rozwiązaniami, z którymi możemy nawiązać normalne relacje biznesowe „na żywo”, a innym zwiedzającym umożliwić zwiedzanie stoiska w sposób wirtualny. Dzięki temu platforma będzie bardzo przydatna także po całkowitym otwarciu rynku – uważa Edyta Grabowska.
Wirtualna Platforma Targowa to wydajna, prosta w obsłudze aplikacja, z funkcjonalnościami dedykowanymi wirtualnym targom. Architektura umożliwia udział w wydarzeniach nieograniczonej liczby wystawców i uczestników, wirtualne budowanie własnych stoisk, interakcje w czasie rzeczywistym pomiędzy wystawcą a uczestnikiem, umawianie spotkań pomiędzy uczestnikami, wymianę kontaktów oraz materiałów reklamowych, udział w wydarzeniach towarzyszących, wysyłkę pakietów z gadżetami i materiałami informacyjno-promocyjnymi w formie drukowanej, interakcja z uczestnikami na poziomie całych targów lub stoisk w postaci grywalizacji, lub ankiet, dostarczenie pełnych statystyk odwiedzających.
– To będzie zupełnie nowe doświadczenie, a wersje wirtualne targów towarzyszące tym prawdziwym (nie je zastępujące) staną się dobrym narzędziem promocji. Systemy techniczne są na tyle zaawansowane, iż pozwalają z łatwością przenieść się w świat „przedłużonych targów” – mówi ekspertka Berm.
Platforma umożliwia tworzenie wirtualnych avatarów, transmisję na żywo, prezentację wywiadów i konferencji video, stoisk/showroomów 3D, kampanii reklamowych. Aplikacja jest bardzo bezpieczna, nie wymaga żadnych zgód, instalacji, działa w modelu SaaS (Software as a Service), jest wyjątkowo prosta w użytkowaniu, przyjazna, intuicyjna. Łatwo ją zaadaptować i dostosować do potrzeb.
Usługa jest oferowana w wielu wariantach. Berm zapewnia pełne wsparcie techniczne i organizacyjne, przygotowanie kampanii promocyjnych, pomoc w prezentacji wydarzeń, oraz wiele opcji współpracy czy sprzedaży (rabaty, bilety, konfiguracje cenowe).