Logo

Event MIX

PSWK i ZOSM dołączyli do Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń

Polskie Stowarzyszenie Wynajmu Krótkoterminowego powstało w 2019 z potrzeby ustanowienia reprezentacji branży i włączenia jej w proces standaryzacji usług zakwaterowania. Założycielami były osoby z firm świadczących usługi zakwaterowania w systemie „jeden obiekt = jedna rezerwacja” (m.in. apartamenty, domy), a także dostawców usług dla tej branży, tj. firmy sprzątające, pralnie, dostawcy oprogramowania do zarządzania zakwaterowaniem, firmy księgowe, portale rezerwacyjne itp.

W Polsce funkcjonuje około 40 tys. obiektów świadczących ten typ usług zakwaterowania, oferujących niemal 150 tys. miejsc noclegowych. Zdecydowana większość firm w branży to jednoosobowe działalności gospodarcze, zatrudniające pracowników na umowy zlecenia lub zlecające usługi (np. sprzątanie, pranie) podmiotom zewnętrznym. Zatrudnienie w branży znajduje ponad 100 tys. osób

– PSWK dba o interesy przedstawicieli tego rynku oraz o wizerunek branży i zrozumienie jej specyfiki przez podmioty odpowiedzialne za tworzenie porządku prawno-gospodarczego. Swoimi działaniami dąży do profesjonalizacji usług wynajmu krótkoterminowego, a co za tym idzie ograniczenia „szarej strefy”, której obecność zaniża postrzeganą publicznie jakość usług i dotyka finansowo przedsiębiorców legalnie świadczących usługi zakwaterowania. Chcemy wypracować rozwiązania, które zapewnią możliwość oferowania wysokiej jakości usług hotelarskich przy poszanowaniu potrzeb lokalnych społecznościpodsumowuje Michał Borychowski, Prezesk PSWK.

Związek Organizatorów Sportu Masowego zrzesza organizatorów imprez sportowych (np. Bieg Rzeźnika, Maraton Warszawski czy Maraton Silesia Pro Active)  oraz firmy działające na rzecz całej branży, w tym producenci medali, pucharów, koszulek czy firmy świadczące usługi profesjonalnego pomiaru czasu.

Związek Organizatorów Imprez Masowych powstał, by reprezentować interesy całej branży sportu masowego. Jego celem jest promowanie dobrych praktyk, wysokich standardów organizacyjnych, wspartych analizami prawnymi, konsumenckimi i rynkowymi.

-Chcemy być organizacją, która łączy, a nie dzieli. W swoich działaniach stawiamy w pierwszej kolejności na dialog i edukację – wskazuje Michał Drelich, Członek Zarządu ZOSM. 

AS