Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Renesans tekstyliów reklamowych | Magdalena Potrzeszcz, MALFINI

O obecnym ożywieniu w branży tekstylno-reklamowej, trendach i o tym, jak pandemia je zweryfikowała mówi Magdalena Potrzeszcz, Country Manager Poland w MALFINI.

Jaki był dla Was ostatni rok? Jak podsumowalibyście go ze swojej perspektywy, jakie były największe wyzwania i zmiany?

Przede wszystkim w tym roku postawiliśmy na to, aby nasi klienci mieli nieprzerwaną dostawę i pełną dostępność naszych produktów. Zachowaliśmy ciągłość produkcyjną i logistyczną. Ta strategia absolutnie potwierdziła nasze przypuszczenia. Dzięki temu ten rok był i nadal jest dla nas bardzo dobry pod względem sprzedaży i realizacji planów. Również dzięki tym działaniom jesteśmy w stanie zapewnić klientom ilości produktów, których potrzebują do realizacji zamówień w ich codziennej pracy.

Jak oceniacie bieżącą kondycję rynku tekstyliów reklamowych?

Obecnie da się zauważyć duże ożywienie w branży reklamowo-tekstylnej, szczególnie porównując sytuację do 2020 roku, gdy na początku pandemii, jak wszyscy pamiętamy, branża reklamowa mocno ucierpiała. Ten czas jest już zdecydowanie za nami i patrząc na to, jak rozwijają się nasi klienci, już nie wróci. Z naszej perspektywy rynek tekstyliów przechodzi obecnie renesans. Klienci są spragnieni odświeżenia oferty, nowych produktów czy wzorów.

A jakie są według Was główne trendy w tym segmencie?

Muszę przyznać że okres pandemii zweryfikował trochę oczekiwania klientów i zaczynają oni bardziej doceniać jakość. Co za tym idzie, oczekują dobrej jakości za rozsądną, ale nie najtańszą cenę. Chcąc się czymś wyróżniać na tle konkurencji, zaczynają szukać nowych kolorów i wzorów, stąd cały czas powiększamy nie tylko gamę kolorystyczną w naszych dotychczasowych produktach, ale wprowadzamy także nowe modele w poszczególnych kolekcjach.

Jakie nowości można u Was znaleźć?

Skupiamy się przede wszystkim na rozwijaniu dotychczasowej, sprawdzonej kolekcji, dlatego z nowości proponujemy m.in. modne kolory jak zieleń avocado oraz srebrną szarość z kolekcji Malfini Premium kurtek i kamizelek Everest, a także koszulki polo Grand i Collar Up w tych samych, modnych odcieniach. Do tego stale uzupełniamy kolekcje sportową Malfini i w tym segmencie proponujemy bluzę Direct z micro poliestru. Nie zapominamy również o branży BHP, dla której to poszerzyliśmy ofertę polarową w kolekcji Rimeck o polar Effect, także w nowych interesujących kolorach. Aby dowiedzieć się więcej o naszych nowościach i produktach zapraszam na naszą stronę internetową oraz do obejrzenia naszego katalogu.

Byliście obecni na wrześniowym Festiwalu Marketingu. Jaka jest Wasza ocena tych targów?

Obecność na Festiwalu Marketingu jest już dla nas tradycją. Nie wyobrażaliśmy sobie, aby nas zabrakło na tegorocznych targach, jako pierwszych po trudnym czasie pandemii. Muszę przyznać, że okazały się dla nas sukcesem. Cała impreza jak zawsze była przygotowana niezwykle profesjonalnie, a do tego zwiedzający zdecydowanie nie zawiedli. Przez całe 2 dni trwania Festiwalu odbyliśmy bardzo dużo spotkań z klientami, którzy odwiedzali nasze stoisko, chcieli się z nami zobaczyć, porozmawiać i obejrzeć ofertę. Festiwal Marketingu był dla nas bez wątpienia bardzo udany i już nie możemy doczekać się kolejnej edycji.

Jakie są Wasze predykcje co do rozwoju rynku, szczególnie w kontekście obecnej sytuacji światowej. Dokąd zmierza rynek reklamy?

Nasze prognozy co do rozwoju rynku są raczej optymistyczne, a wynika to z kilku czynników. Pierwszy to nasi klienci, którzy jak wiemy z rozmów, chcą pracować, chcą się rozwijać, wielu z nich nawet podczas okresu pandemii miało dość duże wzrosty sprzedaży. Mają nowe pomysły na rozwijanie biznesu, bo ten okres pandemii wykorzystali pozytywnie i zaczęli szukać nowych kierunków i rozwiązań. Nie boją się ewentualnej stagnacji, bo wiedzą, że wcześniejsze działania przyniosą im teraz pozytywne rezultaty. Kolejny czynnik to oczywiście nasza produkcja, która nadal jest w szczytowej formie, pomimo dość niestabilnej sytuacji światowej. Nie przestajemy uzupełniać naszego stocku, który w obecnej chwili sięga już kilkunastu milionów sztuk.

Oczywiście nie możemy tu zapominać o zespole sprzedażowym, który cały czas regularnie utrzymuje stały kontakt z naszymi klientami. Na pewno rynek reklamy w ogólnym tego słowa znaczeniu zmierza bardziej w kierunku internetu. Natomiast trend ten w przypadku odzieży reklamowej będzie bardziej skłaniał się ku temu, aby klient podejmując decyzje o zakupie odzieży reklamowej czy też roboczej, znalazł potrzebne mu produkty w jednym miejscu. Jesteśmy w stanie zapewnić to naszym klientom, tak działamy każdego dnia. Pamiętamy o tym również rozwijając kolekcje Malfini, Malfini Premium, Piccolio czy Rimeck oraz podejmując strategiczne decyzje dotyczące przyszłości naszej firmy.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Magdalena Potrzeszcz – Country Manager Poland w MALFINI, a.s., Markowe tekstylia reklamowe. W sprzedaży od ponad 20 lat, branży tekstylnej od ponad 10 lat, a w MALFINI od ponad 5 lat. Była odpowiedzialna za wypromowanie marki JHK w Polsce, pracujac bezposrednio dla JHK Spain.

 

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.