Logo

Marketing MIX

Citroën wycofuje reklamę C4. Czy producent „promuje molestowanie seksualne”?

Citroën wycofuje reklamę C4. Czy producent „promuje molestowanie seksualne”?

Citroën wycofuje reklamę z egipską gwiazdą pop Amr Diab, której użytkownicy mediów społecznościowych oskarżają o normalizację molestowania seksualnego.

W filmie Diab używa kamery swojego samochodu, by sfotografować kobietę przechodzącą przez jezdnię, najwyraźniej bez jej zgody. Później widać ich, jak jeżdżą razem.

Egipsko-amerykańska dziennikarka Reem Abdellatif napisała na Twitterze: „Kto pomyślał, że dobrym pomysłem byłoby zrobienie reklamy, która umożliwia molestowanie seksualne w kraju, w którym 98% kobiet zgłosiło, że było molestowane w pewnym momencie swojego życia?”

Francuski producent samochodów powiedział, że nie toleruje żadnej formy nękania i przeprosił wszystkich, którzy odebrali film jako niedpowiedni. W oświadczeniu możemy przeczytać: „Głęboko żałujemy i rozumiemy negatywną interpretację tej części tego filmu. Wraz z naszym partnerem biznesowym w Egipcie podjęliśmy decyzję o wycofaniu tej reklamy ze wszystkich kanałów Citroëna i składamy nasze szczere przeprosiny dla wszystkich obrażonych przez to społeczności film.”

Badanie ONZ z 2013 r. wykazało, że 99,3% dziewcząt i kobiet w Egipcie zgłosiło, że doświadczyło jakiejś formy molestowania seksualnego w swoim życiu, a 82,6% nie czuło się bezpiecznie na ulicy.

Artysta Amr Diab jak dotąd nie skomentował tej krytyki.

Źródło: BBC.com

Więcej o marketingu przeczytasz TUTAJ