Świętowanie urodzin nie musi kończyć się zdmuchnięciem świeczek i rozpakowaniem prezentów. Coraz częściej formą celebrowania jubileuszy jest pomoc potrzebującym, w co angażują się nie tylko osoby prywatne, ale także firmy i organizacje. Slodkie, producent słodyczy reklamowych, z związku z obchodzonym 25-leciem istnienia marki, podjął wyzwanie zrealizowania 25 akcji CSR. Jakie plany z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu
Slodkie ćwierćwiecze – CSR-owe wyzwanie
Indywidualnie, grupowo, firmowo – pomagać dziś można na różne sposoby, a szczytnych celów z roku na rok wcale nie brakuje. Coraz częstszą okazją do wsparcia potrzebującym są różnego rodzaju jubileusze. To kierowało również firmą Slodkie, która w ramach świętowania swojego ćwierćwiecza podjęła wyzwanie przeprowadzenia aż 25 akcji o charakterze CSR-owym. Tegoroczny jubileusz marki Slodkie jest doskonałym podsumowaniem wielu lat ciężkiej pracy, którą obecnie kontynuuje córka założycieli firmy i obecna Prezes Zarządu, Anna Garmada. Firma od lat zaopatruje polskie i europejskie organizacje w słodkie upominki, które są nowoczesną, spersonalizowaną oraz smaczną formą reklamy.
– Mam głębokie przekonanie, że zgodnie z naszym mottem, słodkości oferowane naszym Klientom od ćwierćwiecza, pozwalają z przyjemnością łączyć biznes. Nasza praca to jednak nie tylko produkcja słodkości. Już od samego początku idea wspierania potrzebujących była bliska moim rodzicom, którzy założyli firmę i niejako wpisali w jej DNA troskę o ludzi, środowisko oraz zwierzęta – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu firmy Slodkie.
25 akcji na 25-lecie
Slodkie zdradza, że wśród 25 działań postawiło na współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, przekazując na aukcje zestawy brandowanych czekoladek muśniętych jadalnym złotem. Tak jak w poprzednich latach, firma planuje zaangażować się również we wsparcie Towarzystwa Przyjaciół Zwierząt Otwocki Zwierzyniec, a ponadto włączyć się w organizację Wigilii dla osób w kryzysie bezdomności oraz w Szlachetną Paczkę. Nowym projektem będzie z pewnością wsparcie domów dziecka oraz fundacji Las Na Zawsze.
Tym, co wyróżnia Slodkie, jest otwartość na wsparcie potrzebujących i proekologiczne podejście. Choć marka ma na swoim koncie szereg działań o charakterze pomocowym, to w tym roku postanowiła w jeszcze większym stopniu zintensyfikować swoją działalność CSR-ową. Firma skupia się na pomaganiu osobom, organizacjom działającym na rzecz zwierząt, a także wdraża szereg zmian wewnętrznych. – Uważam, że należy dzielić się tym, co jest w nas najlepsze, a w naszym przypadku często… najsłodsze. Taką postawę rekomenduję również innym organizacjom – dodaje Anna Garmada.
Eko czyli nowocześnie, modnie i przyszłościowo
Bycie eko przechodzi dziś swój złoty wiek. Marki coraz częściej decydują się na wprowadzanie zmian w swoich firmach i organizacjach, wierząc, że nawet małymi krokami można wspólnie zrobić coś dobrego dla naszej planety. Tym samym kieruje się marka Slodkie, która w ciągu 25 lat swojej działalności wprowadziła szereg zmian na poziomie produkcji, czyniąc swoje słodkości bardziej ekologicznymi.
Jak podkreśla Anna Garmada większość produktów pakowanych w folie zgrzewalne dostępna jest w wariancie folii biodegradowalnej wykonanej z celulozy. – Stosujemy ponadto folie pochodzące w 80% z recyklingu, które nadają się do ponownego przetworzenia. Co więcej, wykorzystywany przez nas papier również pochodzi z recyklingu bądź kontrolowanych ścinek, dzięki czemu jest jeszcze bardziej ekologicznym rozwiązaniem, zaś do produkcji lizaków wprowadziliśmy patyczki wykonane w 100% z papieru – mówi Prezes Zarządu Slodkie.
Polecamy uwadze wywiad z Anną Garmadą, który przeprowadziliśmy na początku 2021 roku. Rozmawialiśmy m.in. o rebrandingu i reorganizacji marki z 24-letnią historią, liftingu brandu i wprowadzaniu licznych zmian w czasie pandemii. Materiał dostępny TUTAJ.