O spłacie długu wobec natury i szeroko zakrojonych działaniach związanych z ekologią: sadzeniu drzew, ratowaniu pszczół czy korzystaniu z biodegradowalnych materiałów mówi dr Jacek Wrodarczyk, współwłaściciel firmy JAVRO 2, producenta kalendarzy i notesów marki GENELA.
Produkujemy kalendarze, ale także notesy, a jak wiadomo podstawą oprócz eleganckiej i indywidualnej okładki jest papier, którego zużywamy spore ilości.
Ważne jest dla nas by był to papier pozyskiwany z legalnych źródeł – o czym zaświadcza certyfikat FSC, jaki posiada nie tylko nasz papier, ale także tektura czy niektóre okleiny używane do produkcji. Jednak korzystając z naturalnych zasobów postanowiliśmy w jakiś sposób realny spłacić zaciągnięty dług. Stąd w pełni naturalnym wydawało nam się włączenie w akcję sadzenia drzew. Żyjemy w czasach, gdzie każdy oddolnie musi inicjować działania proekologiczne, jakkolwiek górnolotnie to zabrzmi, dla dobra planety.
Tu należy wspomnieć najważniejszy aspekt akcji. Wsparcie naszych Klientów. To tak naprawdę Oni zdecydowali o naszym wspólnym sukcesie. Przyjęliśmy prostą zasadę. Za każde 100 sprzedanych kalendarzy książkowych lub 200 ściennych zadeklarowaliśmy posadzenie jednego drzewa. Klienci bardzo entuzjastycznie zareagowali na akcję i stąd nasz wielki sukces.
Ponad 2000 drzew! Wynik imponujący. Każdy z Klientów (za pośrednictwem agencji reklamowych) uzyskał oficjalny certyfikat podsumowujący akcję GENELas wraz z ilością posadzonych drzew. Certyfikat w wersji elektronicznej można umieścić na swojej stronie czy mediach społecznościowych. Taka informacja wpływa pozytywnie na postrzeganie Firmy jako świadomej i wspierającej działania proekologiczne.
Bardzo chcielibyśmy uczestniczyć w tym procesie, ale w sezonie kalendarzowym mamy mnóstwo pracy. Sadzeniem drzew zajmuje się nasz zaufany partner czyli Posadzimy.pl.
Na stronie można śledzić przebieg nasadzeń, ich lokalizację oraz relację zdjęciową z poszczególnych etapów akcji. Razem z Posadzimy.pl współpracują takie marki Allegro czy Santander. Na ten moment znajdujemy się w pierwszej dziesiątce rankingu ilości nasadzeń obok TVN Grupy Discovery i Orange Polska. Całkiem prestiżowe towarzystwo.
Drzewa oczywiście dalej będziemy sadzić w kolejnym sezonie wg prostego przelicznika: 200 sztuk kalendarzy ściennych czy 100 sztuk kalendarzy książkowych z linii notesowej to jedno drzewo. W przypadku kalendarzy z linii podstawowej za każdy zakupiony egzemplarz my deklarujemy adopcję jednej pszczoły. Dlaczego pszczoły są ważne? Proszę sobie wyobrazić, że w samej Europie od zapylania przez te owady zależy ponad 4000 odmian warzyw. Naszym wspólnym celem jest, by udało się zapełnić ul GENELA, który już znajduje się w puszczy Iłżeckiej. Mamy ciche marzenie, by mieć nie jeden, a kilka uli. Uchylę rąbka tajemnicy i powiem, że również wkrótce planujemy podzielić się z Klientami ekologicznym miodem z naszego ula.
Nasze działania w obszarze zrównoważonego rozwoju prowadzimy na wielu płaszczyznach. Tak więc katalog kalendarzy Genela 2023 wydrukowaliśmy na papierze w pełni biodegradowalnym, bez zbędnych uszlachetnień, których użycie uniemożliwiałoby dalszy recykling. Mówiliśmy już o akcjach GENELas oraz BEE RESPONSIBLE. Trzeci sezon w ofercie będziemy mieli okładki z nasionami sosny (w komplecie z instrukcją sadzenia), które cieszyły się niezwykłą popularnością, dlatego dodaliśmy aż trzy nowe: nasiona niezapominajki, kwiatów polnych – miododajnych oraz jabłka.
Oczywiście wszystkie kalendaria wydrukowaliśmy na papierze FSC, a w ofercie posiadamy bloki notesowe wydrukowane na papierze w 100% z makulatury post-konsumenckiej – również w pełni nadające się do recyklingu.
Jak widać temat traktujemy bardzo serio i nie są to tylko pozorowane działania.
Mocno promujemy obecnie nasz katalog kalendarzy GENELA 2023, którego premiera zainaugurowała akcję BEE RESPONSIBLE – czyli adopcję pszczół. Będziemy starali się dotrzeć z przekazem o akcji i jej pożytkach do naszych Klientów. To ważne, by jak najwięcej uli udało nam się zapełnić i gwarantuję, że to nie jest nasze ostatnie słowo w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Szczegóły przedstawimy z pewnością na łamach OOH Magazine w stosownym czasie, więc wolę póki co nie zdradzać naszych planów, wszak konkurencja nie śpi, a chcemy utrzymać pozycję lidera działań ekologicznych wśród producentów kalendarzy.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
dr Jacek Wrodarczyk – współwłaściciel rodzinnej firmy JAVRO 2, producenta kalendarzy i notesów marki GENELA. Swoje doświadczenie budował przez 10 lat od podstawowych zadań w każdym obszarze funkcjonowania firmy, by w 2015 r. objąć funkcję Dyrektora Zarządzającego. Jako doktor Nauk Ekonomicznych i absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach wykorzystuje naukę w praktyce, dążąc do rozwoju i optymalizacji funkcjonowania firmy w zarządzaniu produkcją, pozyskiwaniu kontrahentów, rozwoju i budowaniu nowych brandów, aż po budżetowanie. Odpowiedzialny za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i narzędzi wspierających obsługę procesów biznesowych. Prywatnie spełniony tata i mąż, a po pracy od blisko 20 lat zapalony paintballista.