Marketing MIX Sukces sportowy Igi Świątek przekłada się na sukces marketingowy

Sukces sportowy Igi Świątek przekłada się na sukces marketingowy

0
Świątek

Jak podaje ranking „Forbes Women” Iga Świątek warta jest reklamowo ponad 700 mln zł. Zdecydowaną liderką rankingu została już drugi rok z rzędu. Wartość reklamowa marki osobistej tenisistki z Raszyna oszacowano na 713 milionów złotych.

To ponad trzykrotnie więcej niż druga w zestawieniu Małgorzata Rozenek-Majdan, prowadząca programy w TVN, influencerka i przedsiębiorczyni. Wartość reklamowa Rozenek-Majdan to według „Forbes Women” 208 mln zł. Podium zamyka trenerka i przedsiębiorczyni Anna Lewandowska, której markę osobistą „Forbes Women” wycenił na 207 mln zł. W pierwszej dwudziestce zestawienia znalazły się także inne gwiazdy związane z mediami tradycyjnymi, m.in. Martyna Wojciechowska (miejsce szóste, 147 mln zł ekwiwalentu reklamowego), Barbara Kurdej-Szatan (miejsce ósme, 132 mln zł Magda Gessler (miejsce jedenaste, 122 mln zł), Katarzyna Cichopek (miejsce szesnaste, 99 mln zł).

Liderka rankingu „Forbes Women” Iga Świątek współpracuje reklamowo z takimi markami jak PZU (sponsor główny tenisistki), Rolex, Xiaomi. Od kwietnia 2022 jest liderką rankingu singlowego WTA.

Sukces sportowy Igi Świątek oznacza również korzyści dla jej sponsorów i partnerów.

W badaniach wizerunkowych Iga Świątek jest obok Roberta Lewandowskiego najbardziej rozpoznawalnym polskim sportowcem.

Iga Świątek Instagram.

Więcej o podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.


Zdjęcie główne: materiały prasowe PZU