Marketing MIX Pysznie i zdrowo |  Dorota Grabowska, Mlekpol

Pysznie i zdrowo |  Dorota Grabowska, Mlekpol

0
Mlekpol

O ponad 40 latach obecności Spółdzielni na rynku, o ludziach którzy ją tworzą, działaniach marketingowych, jubileuszu 25-lecia marki Maślanki Mrągowskiej i o identyfikacji wizualnej rozmawiamy z Dorotą Grabowską, Kierownikiem Marketingu SM Mlekpol.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol jest jednym z największych producentów mleka i wyrobów mleczarskich w Polsce i w Europie. Co napędza markę już od ponad 40 lat?

Siła naszej Spółdzielni tkwi w ludziach, którzy ją tworzą. Fakt, że sukcesywnie rozwijamy się już od ponad 40 lat, możliwy jest przede wszystkim dzięki wspólnej pasji, pracy i zaangażowaniu naszych dostawców i pracowników. Wpływ na to ma również zastosowanie nowoczesnych procesów produkcyjnych z wykorzystaniem osiągnięć współczesnej nauki i technologii.

Co więcej, mamy wielkie poszanowanie dla tradycji wytwarzania żywności, czerpiemy z bogactwa regionów, a surowiec pozyskujemy od polskich rolników. Taki jest właśnie sekret sukcesu Spółdzielni, jak i jej kadry zarządzającej. W 2021 r. Mlekpol pobił kolejny rekord w skupie mleka, przekraczając pułap 2 mld litrów. To ponad 5,5 milionów litrów surowca pozyskanych dziennie od ponad 8500 producentów, członków Spółdzielni.

Mlekpol

Gdzie powstają produkty Mlekpolu? I co składa się na Wasz asortyment?

Wszystkie produkty Mlekpolu powstają w 13 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach przetwórczych. Spółdzielnia nieprzerwanie dba o kolejne pokolenia konsumentów, tworząc różnorodny, tradycyjny, ale również innowacyjny asortyment, który podbija ich serca i podniebienia. Marki takie jak: Łaciate, Milko, Mazurski Smak, Białe, Rolmlecz czy Maślanka Mrągowska stale goszczą na polskich stołach. Polacy chętnie sięgają po nasze mleka, jogurty, kefiry, maślanki, śmietany i śmietanki, masła, serki wiejskie, serki do smarowania, twarogi, żółte sery czy serki homogenizowane.

Jako świadomy producent nabiału, ale także lider w branży, stale bierzemy pod uwagę potrzeby, styl życia i preferencje smakowe kupujących, wprowadzając wiele nowości. Wyróżniają się one najwyższą jakością, prostym składem, korzystnym profilem odżywczym oraz doskonałym smakiem. Na przykład w tym roku linię bezlaktozowych jogurtów pitnych Łaciatych poszerzyliśmy o dwa nowe smaki: jabłko-gruszka i naturalny.

Od niedawna konsumenci mogą sięgnąć też po Dipy śmietanowe Mlekpolu typu crème fraiche, wywodzące się z kuchni francuskiej, doskonałe między innymi do dań z grilla, sałatek i makaronów.

Wspomniana Maślanka Mrągowska w 2022 roku obchodzi 25-lecie. Jak będziecie świętować ten jubileusz?

Ze względu na 25. urodziny marki – tegoroczne działania dla Maślanki Mrągowskiej są naprawdę wyjątkowe. Ćwierć wieku obecności tego produktu w kuchniach konsumentów zobowiązuje nas do edukowania kupujących i dbania o wzrost ich świadomości, nie tylko w kwestii zawartych w maślance wartości odżywczych i jej pysznego, naturalnego smaku, ale także w zakresie różnorodności kulinarnego zastosowania napojów fermentowanych.

Wspomniany jubileusz zaakcentujemy w kampanii marketingowej i, jak zawsze z Maślanką Mrągowską, będzie przede wszystkim pysznie i zdrowo. Przed nami czas pełen smaku, nowości, świeżości, naturalności i aktywności. Działania obejmą loterię, kampanie w social mediach, TV oraz banerową, a także aktywność influencerów oraz konkursy konsumenckie. Historię marki i wspomnienia z lat 90., w których powstała, porady kulinarne oraz przepisy z wykorzystaniem maślanki znaleźć można na stronie www.maslankamragowska.pl.

Kampania oparta o ideę „Pysznie i zdrowo” wystartowała w maju i składa się ona z 5 cykli. Co przynosi każdy z nich?

Kontynuujemy dobrze przyjętą przez konsumentów ideę kampanii „Pysznie i zdrowo” w nowej, odświeżonej formule. Każdy z 5 cykli kampanii ukazuje wszechstronność marki i jej produkty. Rozpoczęliśmy od „Pysznie i zdrowo”, i na nowo, bo wiosna to najlepszy czas, by praktykować nowe nawyki, nie tylko te żywieniowe, ale też ekologiczne – Maślanka Mrągowska wspierała konsumentów w postanowieniach i podpowiadała im, jak w nich wytrwać.

Latem jest natomiast „Pysznie i świeżo”, bo w tym okresie korzystamy ze świeżych owoców i warzyw. Marka pokazuje, jak łączyć je z napojami fermentowanymi. Z okazji wspomnianego 25-lecia z kolei nie zabrakło aktywności dla konsumentów, zatem w miesiącach wakacyjnych trwał cykl loteryjny „Pysznie i na bogato”. Maślanka Mrągowska to bogactwo smaku i wartości odżywczych, a konsument sięgający po ten kulinarny skarb mógł docenić nie tylko jego walory, ale też zdobyć atrakcyjne nagrody pieniężne.

Natomiast jesienią do zdrowej diety warto będzie dodać ruch, by w tym trudnym dla organizmu okresie wspomagać jego odporność Maślanka Mrągowska podzieli się wówczas dobrą energią w cyklu „Pysznie i aktywnie”. Rok zakończymy „Pysznie i po swojemu”, bo właśnie takie Święta są najlepsze – z tradycyjnymi przepisami, ale też z nutką eksperymentowania i nowoczesności, a w gotowaniu z Maślanką Mrągowską liczy się przede wszystkim radość i smak.

Mlekpol

Możesz powiedzieć coś więcej o loterii dla konsumentów?

Jubileusz marki to doskonała okazja do wspólnego świętowania, więc naszych konsumentów zaprosiliśmy do udziału w wielkiej wakacyjnej loterii „Pysznie i na bogato”. Aby mieć szansę na wygraną, należało kupić dowolny smak Maślanki Mrągowskiej, a paragon zarejestrować w formularzu na stronie loterii. Do wygrania były atrakcyjne nagrody finansowe.

Aktywacja ta wsparta była komunikacją na opakowaniach, silną kampanią w digitalu, spotem TV oraz zaangażowaniem influencerów.

Co zmieniło się w identyfikacji wizualnej opakowań?

Odświeżyliśmy szatę graficzną opakowań Maślanki Mrągowskiej. Delikatnej zmianie uległ także kształt kartonów, dzięki czemu zyskały one nowoczesny wygląd. Oczywiście modyfikacjom nie został poddany skład maślanki, od lat będący gwarancją zdrowia i wspaniałego smaku. Co ważne, nowe opakowanie Maślanki Mrągowskiej jest jeszcze bardziej przyjazne środowisku, składa się bowiem z papieru, czyli z surowca w pełni odnawialnego, a przy tym pochodzącego z odpowiedzialnie zarządzanych upraw leśnych.

Podlega także recyklingowi. Na górnym zgrzewie kartonu znajduje się informacja o smaku maślanki, a nowy panel boczny przyciąga uwagę i w bardziej atrakcyjny sposób prezentuje zalety produktu. Wskazane elementy opakowania wpływają także na jego poręczność. Nowe linie boczne sprawiają, że bez trudu się on składa, co pozwala wykorzystać produkt w całości, do ostatniej kropli.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Dorota Grabowska – Absolwentka WSFiZ w Białymstoku (2008 r.). W latach 2008–2017 Marketing Manager w firmie Auto-Breczko Sp.J. w Białymstoku. Od 2008 r. nauczyciel akademicki w Katedrze Zarządzania i Marketingu WSFiZ w Białymstoku, filia w Ełku. Obecnie kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol. Zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych dla nowych produktów Mlekpolu oraz marek Łaciate, Milko, Maślanka Mrągowska, Mazurski Smak, Rolmlecz, a także budowaniem spójnego, pozytywnego wizerunku marek wśród konsumentów i klientów. Uczestniczy też we wdrażaniu nowości produktowych.

Wywiad ukazał się w najnowszym OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.


Więcej o marketingu przeczytasz TUTAJ.