Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Moc rebrandingu | Marta Całus, LAKMA (Sidolux)

O trzech dekadach na rynku, zmianie wizerunku i wzmocnieniu walorów zapachowych rozmawiamy z Martą Całus, Trade&Marketing Managerem firmy LAKMA.

Sidolux, firma obecna na rynku od blisko 30 lat, przeszła niedawno całościowy rebranding. Czym podyktowana była zmiana wizerunku marki?

Produkty Sidolux są dobrze znane i sprawdzone w wielu polskich domach. Można powiedzieć, że praktycznie kojarzymy się ze sprzątaniem, a w szczególności myciem i pielęgnacją podłóg. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen, a także IQS, jesteśmy marką nr 1 we wspomnianej kategorii. Ponad 60% badanych osób, zapytanych o marki środków do pielęgnacji podłóg, wskazuje Sidolux bez podpowiedzi (świadomość spontaniczna).

Zaufanie konsumentów zobowiązuje. Nie tylko do tego, by stale pracować nad formułą naszych produktów, ale i nad ich atrakcyjnym i świeżym wyglądem. Chcemy, by radość ze sprzątania naszymi produktami zaczynała się jeszcze na półce sklepowej.

Jedną z głównych zmian wprowadzanych w ramach rebrandingu jest aktualizacja logo. Nowy czytelny napis wpisany w elipsę w eleganckich kolorach wygląda bardzo nowocześnie, a przy tym podkreśla wieloletnią tradycję. Drugim, równie ważnym celem rebrandingu było uzyskanie spójności asortymentu, co ułatwi nawigację między wariantami produktów, a w efekcie skróci decyzję zakupową przy półce sklepowej.

Co takiego wyróżnia produkty marki Sidolux?

Najważniejszym podstawowym wyróżnikiem jest oczywiście wysoka jakość. Skuteczne formuły ułatwiają mycie i pielęgnację powierzchni, jednocześnie cechują się bezpieczeństwem i wydajnością stosowania.

Wszystkie produkty Sidolux mocno wyróżniają się ponadto niepowtarzalnymi nutami zapachowymi, które czynią sprzątanie dużo przyjemniejszym i wypełniają dom świeżymi aromatami. Przykładowo, oferowany przez nas płyn uniwersalny o zapachu Mydła Marsylskiego wśród konsumentów uchodzi za niemalże kultowy. W ciągu roku staramy się też zaskoczyć naszych klientów limitowanymi edycjami zapachowymi, kojarzącymi się z roślinnością w odległych zakątkach świata – by sprzątanie było dla nich jeszcze większą frajdą.

Skąd tak mocne skupienie na aspekcie zapachowym?

Przyjemny zapach produktu potrafi przesądzić o zakupie. Z badań wynika, że aż 70% konsumentów wącha środki czyszczące przed ich nabyciem, a prawie 80% wybiera te produkty, które wyróżniają się przyjemnymi nutami zapachowymi . Nic dziwnego – ładny zapach sprawia, że satysfakcja z domowych porządków zostaje z nami na dłużej.
W Sidolux dbamy o to, by sprzątanie z naszymi produktami było szczególnie przyjemne (co podkreślamy w kampanii pod hasłem „Dobrze się sprząta razem!”) – niezależnie od tego, czy myjemy okna czy drewniany parkiet. Dlatego wyjątkowe zapachy dotyczą zarówno naszych płynów do szyb, płynów uniwersalnych, jak i specjalistycznych preparatów do mycia i pielęgnacji podłóg z naszej linii Expert.

Czy wraz z rebrandingiem konsumenci mogą liczyć na nowości produktowe?

Oczywiście. Poza stale rozszerzaną gamą zapachową i limitowanymi edycjami, takimi jak zapach Majowego Jaśminu czy Wiosennego Bzu, wprowadzamy także produkty nowe pod kątem funkcji czy formuły. Niedawno do oferty we wspomnianej linii Expert, dedykowanej pielęgnacji podłóg, szczególnie drewnianych, dołączyły dwa warianty premium. Są to Sidolux Expert Gold do drewna i paneli oraz SIDOLUX® Expert Gold do płytek i winylu. To produkty dla wymagających, wzbogacone o ekstrakt z perły, o niepowtarzalnym zapachu kwiatu lotosu, dostępne w popularnej sieci drogerii. W naszej ofercie pojawią się tez kolejne nowości, zgodne z potrzebami współczesnego klienta, który ceni sobie wygodę i szybkość.

Warto przy tym wspomnieć, że wielu konsumentów postrzega Sidolux jako obowiązkową pozycję w dbaniu o drewniane panele czy parkiet. W niemal co drugim gospodarstwie domowym, korzystającym z płynów do drewna oraz paneli, znajdziemy właśnie nasze produkty.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Marta Całus – Trade & Marketing Manager firmy LAKMA z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze marketingu branży FMCG. Kluczowe kompetencje zawodowe obejmują Brand Management i Konsulting Strategiczny. Inspiracji zawodowych szuka w podróżach. Prywatnie żona i mama dwóch synów, z którymi wspólnie eksploruje Azję. Kocha dobrą Matchę.

Wywiad ukazał się w najnowszym OOH magazine. Do pobrania TUTAJ


Więcej o marketingu przeczytasz TUTAJ.