Logo

Marketing MIX

Ballantine‘s w kolejnej odsłonie kampanii „Tak To Robię”

Po sukcesie ostatniej odsłony kampanii „Tak To Robię”, marka Ballantine‘s wraca z nowym materiałem dla fanów nieoczywistych duetów. Tym razem do współpracy zaprosiła znanego ze sceny alternatywnej Vito Bambino i rapera GUZIORA.

Ich singiel o tajemniczym tytule „Chabo” [czyt. czabo] opowiada o sile niezależności, a teledysk z udziałem artystów skrywa QR cody, które przenoszą konsumentów do ekskluzywnych treści mówiących więcej o samych twórcach.

Hołd wolności

Premierowy kawałek „Chabo” to przede wszystkim pochwała niezależności i sposobów na niepoddawanie się społecznemu szufladkowaniu. Choć samych autorów „Chabo” też z pozoru więcej dzieli niż łączy, to utwór pokazuje, że uzupełniają się jak dzień i noc. Artyści od początku chcieli stworzyć utwór, w którym będą zachęcać innych do życia w zgodzie ze sobą. “Chabo” jest dokładnie o tym. To słowo, „rzucone na stół” przez Vito Bambino, który choć urodził się w Polsce, to większość życia spędził w Niemczech. A chabo to w niemieckim slangu ulicznym ”ziomek”, przyjaciel, kumpel, osoba żyjąca po swojemu. Ale jak żyć na własnych zasadach? Na te pytania odpowiada duet i pokazuje, co dla nich znaczy „Tak To Robię”. 

Mocny przekaz

GUZIOR to wrocławski raper o solidnym dorobku, który ma za sobą oddane grono fanów. Jednak od czasu ostatniego (pokrytego potrójną platyną) albumu “Pleśń” z 2020 roku, utrzymuje ich w poczuciu niedosytu. Artysta mierzy się z głosami domagającymi się jego nowych muzycznych ruchów, jak i niezrozumieniem swojej niewielkiej aktywności w social mediach. Z kolei Vito Bambino od lat funkcjonuje w mainstreamie, który nakłada na niego ogromną presję, jak i rosnące oczekiwania względem twórczości i wizerunku. Przekaz, jaki niosą obaj artyści to przede wszystkim odwaga do podążania własną, nie zawsze oczywistą, drogą i działanie w zgodzie ze swoimi przekonaniami.

Zaskakujący teledysk – kolejne wymiary opowieści

Storytellingowy teledysk do „Chabo” to interpretacja przenikania się z pozoru odległych światów, wartości i historii. Całość została opowiedziana w filmowej narracji, która w bardzo aktualny sposób mówi o trudnościach i wyzwaniach codzienności. O tym jak nie dać się przytłoczyć niełatwej rzeczywistości i jak robić swoje, przekonują nas nie tylko bohaterowie teledysku, ale i sami artyści. Jak? W klipie zostały zaszyte QR kody, które przenoszą do ekskluzywnych materiałów, w których Vito Bambino i GUZIOR w osobistych słowach opowiadają o tym, co dla nich oznacza „Tak To Robię”. 

„Tak To Robię” – konkurs

“Chabo” to element kampanii „Tak To Robię” marki Ballantine ‘s, za której koncepcję i przygotowanie odpowiada VML&YR. Założenia kampanii odzwierciedlają DNA marki, jednocześnie wpisując się w rzeczywistość jej odbiorców.

Jak mówi Marcin Zalewski, Senior Brand Manager marki Ballantine ‘s w Wyborowa Pernod Ricard: – Ballantine ‘s to marka dla każdego. W ramach naszej kampanii “Tak To Robię” chcemy łączyć wszystkich ludzi i wspólnie tworzyć opowieści o tym jak sięgać po swoje, nie dzieląc przy tym ludzi przez pryzmat ich życiowych ścieżek, dokonywanych wyborów czy indywidualnych doświadczeń, bo nie ma złego sposobu na bycie sobą. Łączymy różne osoby i światy tak jak różnych łączymy ze sobą artystów w ramach naszej kampanii. Muzycy, których zaprosiliśmy do drugiej edycji “Tak To Robię” mają różnych fanów, a mimo to jesteśmy pewni, że wszyscy odnajdą się we wspólnym utworze. Tak właśnie było w przypadku poprzedniego numeru, który powstał w ramach akcji, czyli “Żar” od Brodki i Pro8l3mu. Łączenie różnych stylów, gatunków i subkultur to nasz sposób na tworzenie zróżnicowanej i wartościowej platformy do inspirowania w imię “Tak To Robię”. Zachęcamy do odwagi, aby podążać własną drogą.

Marka zaprasza także do udziału w specjalnej akcji. Wszyscy Ci, którzy chcą stać się częścią świata „Tak To Robię”, będą mogli wziąć udział w wyjątkowym konkursie. Więcej informacji na ten temat będzie można znaleźć na kanałach społecznościowych marki, na stronie Ballantines.com, a od października również  na butelkach Ballantine’s Finest. Na wyjątkowych zawieszkach z wizerunkami artystów, właśnie na Ballantine’s Finest, będzie widoczny kod QR, który przeniesie konsumentów do konkursu. Do wygrania będą wejściówki na koncert z artystami. 

GUZIOR x Vito Bambino – Chabo (prod. Favst): 

Za współpracę po stronie artysty (Vito Bambino) odpowiada: UMG For Brands Poland.


Newsy o podobnej treści przeczytasz także TUTAJ.