Minimalizm od dłuższego czasu gra pierwsze skrzypce w grafice: powrót do podstawowej, maksymalnie uproszczonej formy to jeden z najważniejszych trendów dekady. Natomiast pewną nowością jest uzupełnienie tego minimalistycznego nurtu o bogatą paletę barw. Intensywne kolory pozwalają na wprowadzenie emocji i energii do subtelnych, oszczędnych w formie kreacji, co z pewnością przypadnie do gustu markom chcącym się kojarzyć ze stylem, ale jednocześnie przykuwać uwagę w natłoku bodźców wizualnych.
Z pewnością warto wziąć pod uwagę ten trend drukując afisze czy plakaty. Najlepiej jest sięgać po cyfrową technikę wydruku plakatów. Cyfrowe projekty są skalowalne, mogą być przechowywane przez niemal nieskończony czas, a także adaptowane do zmieniających się warunków. Plusem druku cyfrowego jest idealne odwzorowanie zaprojektowanych kolorów oraz błyskawiczny czas realizacji zamówienia.
Geometryczne wzory zawładnęły wyobraźnią artystów i odbiorców ponad wiek temu, w złotej dobie Bauhausu. Co pewien czas moda na geometrię przygasa, jednak zawsze się tli w projektowaniu graficznym, przynajmniej dla niektórych sektorów kultury, sztuki i codziennych użytkowych przedmiotów. W 2023 możemy spodziewać się powrotu geometrii na wielką skalę. Jeśli na ten rok planujesz odświeżenie logo lub wręcz całej identyfikacji wizualnej, odnośniki geometryczne powinny stanowić dla ciebie główne źródło inspiracji.
Jeżeli natomiast twój brand nie wymaga odświeżenia, być może zechcesz wdrożyć geometrię przestrzenną, np. projektując ulotki składane. Tego typu ulotki, jak te prezentowane TUTAJ, mogą mieć wiele nietypowych zastosowań i kształtów.
Surrealizm od dłuższego już czasu inspiruje twórców, co widać w projektach graficznych dla firm odzieżowych, grup muzycznych czy plakatów społecznych umieszczanych w przestrzeni publicznej. Surrealizm jest ciekawym trendem, który można łatwo powiązać z niekonwencjonalnym sposobem myślenia i nietuzinkowymi projektami, ale równie dobrze sprawdza się także w kreacjach o eleganckim i wyważonym tone of voice.
W tym drugim przypadku stanowi inspirujący i interesujący detal przełamujący konwencje i monotonię. Dla odważnych, surrealizm będzie dobrym odnośnikiem przy projektowaniu wizytówek: TUTAJ, możesz zamówić dowolnego formatu wizytówki o nasyconej kolorystyce, które idealnie odzwierciedlą twój projekt.
Specjaliści są zgodnie, że „szeryfowie”, czyli fonty scheriff, będą najczęściej wykorzystywane zarówno do tworzenia stron internetowych, jak i logotypów, okładek czasopism i plakatów. Podczas gdy surrealizm może kojarzyć się z chaosem i zaburzaniem porządku, tak fonty szeryfowe to tradycja, stabilizacja, poczucie bezpieczeństwa. Sięgać po nie powinni zwłaszcza ci, którzy chcą być postrzegani jako eksperci, doradcy, partnerzy. Zdecydowanym plusem szeryfowych fontów jest również ich przejrzystość i wygoda w stosowaniu: nie sprawiają problemu w druku, są łatwo odczytywane przez wszystkie systemy komputerowe i w większości przypadków, bezproblemowo obsługują polskie znaki. Fonty szeryfowe spełniają więc wszystkie założenia stawiane przed fontem na wizytówkę.
W nadchodzących miesiącach będziemy obserwować wzrost projektów inspirowanych brutalizmem: kontestujących, surowych w wyglądzie, sprawiających wrażenie niedokończonych i porzuconych. Zadaniem brutalizmu jest przesuwanie granic, budzenie w odbiorcach dyskomfortu, nierzadko również szokowanie. Nie jest to z pewnością trend polecany sektorowi finansowemu, zdrowotnemu czy doradczemu, ale już przemysł odzieżowy, szeroko pojęta kultura i sztuka, a także dizajn mogą na nim wiele skorzystać.
Materiał sponsorowany