– Dlatego projekty lojalnościowe stają się kluczowe dla firm a marki robią wszystko, aby budować je w taki sposób, by zasłużyć na uwagę klienta. Podczas forum Loyalty PLanet nagradzamy najlepsze działania z zakresu szeroko pojętej lojalności! Naszym celem jest nie tylko wręczenie statuetki Loyalty Heroes wygranym, ale także edukowanie branży i zaprezentowanie elementów, które wpłynęły na sukces konkretnych działań – mówi Katarzyna Klimkiewicz, brave.
Członkowie tegorocznego Jury przybliżają ideę konkursu:
Adam Nowak (Elextrolux, Przewodniczący Jury):
Konkurs Loyalty Heroes to unikatowe wydarzenie, którego celem jest wyłonienie i docenienie najlepszych programów lojalnościowych oraz przedsięwzięć w zakresie działań lojalnościowych w Polsce. Nagrody w ramach konkursu przyznaje specjalnie powołane Jury, składające się z ekspertów rynku ds. zarządzania relacjami i budowania lojalności. W tym roku będzie to już druga edycja tego wydarzenia, więc możemy bazować na zdobytym doświadczeniu z pierwszej edycji.
Karol Kamas (Sodexo Benefits and Rewards Services Polska):
Do udziału zapraszamy firmy i agencje marketingowe, które chcą pochwalić się projektami i przedsięwzięciami prowadzonymi w 2022 roku w zakresie działań lojalnościowych. Budowanie i zarządzanie relacjami z konsumentem, klientem czy kontrahentem zawsze było i jest kluczowe dla rozwoju biznesu. Z roku na rok staje się to jednak trudniejsze i stanowi coraz większe wyzwanie w walce o zaangażowanie odbiorców. Musimy działać wielowymiarowo, wykorzystywać każdą możliwą okazję i wszelkie dostępne narzędzia do zdobycia, a następnie utrzymania lojalności. Dlatego w konkursie Loyalty Heroes można zgłosić nielimitowaną liczbę inicjatyw. Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie wszystkich, którzy chcą wypromować swoje działania lojalnościowe – zarówno nowe projekty, jak i programy konsekwentnie prowadzone od wielu lat.
Piotr Kwiatek (Akademia Leona Koźmińskiego):
Konkurs obejmuje 8 kategorii i szczegółowe kryteria zależą od specyfiki kategorii. We wszystkich kategoriach bierzemy pod uwagę przyjęte cele i efekty przeprowadzonych działań. Te dwa wymiary stanowią łącznie od 50% do 60% oceny. W kategorii Best New/Relaunched Program to jedyne oceniane wymiary (oba z tą samą wagą 50%). Nie bez znaczenia jest oczywiście strategia (od 20% w kategorii Best Loyalty Program b2b do 50% w Best Customer-centric solutions) i realizacja (20-25%). Oczywiście w kategorii Best Loyalty Innovation największe znaczenie ma komponent innowacyjności (50%).
Małgorzata Olszewska (Kazar):
Zdarza się, ze zgłoszone projekty cieszą się porównywalną popularnością wśród członków Jury i dwa lub więcej otrzymuje taka samą liczbę głosów. To zawsze świadczy o bardzo wyrównanym poziomie zgłoszeń oraz oczywiście o wysokim poziomie działań lojalnościowych podejmowanych przez uczestników konkursu Loyalty Heros. Takie dylematy nas bardzo cieszą.
W takich przypadkach, aby wyłonić zwycięzcę może mieć miejsce dodatkowa debata i głosowanie po stronie Jury lub oba projekty mogą zostać ogłoszone jako zwycięzcy ex aequo w danej kategorii.
Dominik Zacharewicz (Loyalty Point):
Celem Konkursu jest wyłonienie i uhonorowanie najlepszych projektów i przedsięwzięć w zakresie działań lojalnościowych, natomiast w tej kategorii w szczególności interesuje nas jak wykorzystany został potencjał drzemiący w danych pochodzących z programu lojalnościowego. Może to dotyczyć zarówno sposobu wypracowania koncepcji programu, jego mechaniki, segmentacji (setup projektu), późniejszej komunikacji w już uruchomionym programie (scoringi, segmentacje, integracje z mediami) lub co zwykle jest najtrudniejsze: zaprezentowania jak organizacja w całości pracuje z tą wiedzą z programu – np. optymalizacja procesów logistycznych, ekspansji etc. Liczymy na to, że jak co roku uda nam się w tej kategorii zebrać inspirujące przykłady i najlepsze praktyki.
Marcin Klimkowicz (Mastercard):
Lista nominowanych do nagrody projektów w poszczególnych kategoriach ogłoszona zostanie pod koniec marca, po obradach Jury konkursowego. Planowana data to 27 marca. Dodam, że liczba nominacji nie jest limitowana, dodatkowo jeden projekt może więc stanąć do walki o nagrody w kilku kategoriach.
Marcin Klimkowicz (Mastercard):
Nagroda Grand Prix to nagroda dodatkowa, która może, ale nie musi, zostać przyznana. Jeżeli Jury uzna wspólnie, że dany projekt lub zgłoszenie jest ponadprzeciętnie interesujące lub innowacyjne, ma prawo przyznać to wyróżnienie. Wierzymy, że na rynku szeroko rozumianych rozwiązań lojalnościowych pojawiają się takie, które nas pozytywnie zaskoczą – mechanizmem działania, sposobem komunikacji z użytkownikiem albo osiąganymi wynikami – i z radością przyznamy im nagrodę Grand Prix. Od strony formalnej ważne jest, żeby pamiętać, że kandydatura takiego projektu musi zostać zgłoszona przez co najmniej czterech członków jury, a do otrzymania nagrody niezbędne jest uzyskanie przynajmniej 2/3 głosów komisji. Praktyka pokazuje, że Jury pozostaje zgodne co do nagrody Grand Prix i projekty rzeczywiście warte wyróżnienia nie umykają ich uwadze. Dodam, że ta wyjątkowa nagroda może być przyznana każdemu projektowi zgłoszonemu do konkursu, nawet jak nie został nominowany w swojej kategorii.
Grzegorz Ostrowski (Minds & Roses, Sekretarz Jury):
W zeszłym roku zwyciężyło osiem marek – Bohaterek Lojalności. W kategorii The Best Loyalty Program In Retail bezkonkurencyjny okazał się program IKEA Family, doceniony za przyjętą długookresową strategię i uzyskane efekty, a zwłaszcza skuteczne budowanie emocjonalnej i efektywnej biznesowo relacji z konsumentami. Wśród firm usługowych (The Best Loyalty Program In Services) zwyciężyły Bezcenne Chwile Mastercard – za przełamanie schematu lojalności w branży finansowej oraz stworzenie programu, który stał się platformą komunikacji i osią działań marketingowych dla całej marki. W wymagającym segmencie B2B (The Best Loyalty Program B2B) za najlepszy program uznano Salon EXPERT L’oreal Polska, który w wyjątkowy sposób realizuje koncepcję partnerstwa i buduje więź z salonami fryzjerskimi. Program Lojalnościowy KAMELEON firmy Lagardere Travel Retail to najlepsza nowa inicjatywa lojalnościowa 2021 roku, którą doceniono za wyróżniający się sposób podejścia do wyzwań stojących przed firmą. Zwycięzcą w kategorii The Best Loyalty Innovation została firma Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska za projekt Czujesz Klimat, którego efekty w postaci zwiększenia świadomości ekologicznej wśród klientów drogerii oraz poziomu zaangażowania użytkowników aplikacji Klubu zostały osiągnięte dzięki oryginalnej grywalizacji i wyjątkowej kreacji. Program Vision Care by Vision Express przekonał jurorów w kategorii The Best Data-Driven Loyalty. Zaawansowane narzędzia wykorzystujące CRM oraz najlepsze praktyki Customer Experience pozwoliły Vision Express na wysoce spersonalizowane podejście do klientów. Za projekt o najwyższym poziomie klientocentryczności (The Best Customer-Centric Solutions) uznano Live ExpertChat Sephora Polska – narzędzie silnie lojalizujące klientów zarówno z marką, jak i z prowadzącymi chat ulubionymi ekspertkami. The Best Use Of Social Media In Loyalty to w 2021 roku Allegro Gadane – miejsce w social mediach stworzone dla najbardziej zaangażowanej grupy użytkowników, którzy codziennie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze społecznością Allegro.
Adam Nowak (Elextrolux, Przewodniczący Jury):
Pierwsza edycja była bardzo ciekawym doświadczeniem, podczas którego zbieraliśmy doświadczenia oraz kalibrowaliśmy wskaźniki i wagi, które wpływają na ocenę nadesłanych prac. Podczas całodziennego posiedzenia przeszliśmy przez kilkadziesiąt nadesłanych prac. Nie brakowało gorących dyskusji i szermierki na argumenty wśród członków jury. Poziom nadesłanych prac był dość zróżnicowany, lecz generalnie trzymał wysoki poziom merytoryczny. Bardzo ciekawie było zagłębić się w case studies poszczególnych marek.
Na zgłoszenia do II edycji konkursu Loyalty Heroes organizator czeka do 28 lutego.
www.loyalty-planet.com/konkurs/
Więcej newsów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.