I kwartał tego roku zdecydowanie przywrócił schemat sprzed pandemii, zrealizowaliśmy kilka dużych wewnętrznych wydarzeń korporacyjnych, znacznie wzrosła ilość briefów od klientów, a przede wszystkim przetargów publicznych na wydarzenia stacjonarne, które cieszą się dużym zainteresowaniem agencji, są takie w których startuje nawet 15 podmiotów.
Myślę, że nie mamy innego wyjścia jak patrzeć na ten rok optymistycznie zważając na ubiegłe lata, ale jednocześnie nadal ze sporą dozą ostrożności i czujności. Ten rok to ogromne wyzwanie związane między innymi ze znacznym i niespotykanym do tej pory wzrostem cen.
Niezaprzeczalnie my jako branża, klienci i ich goście jesteśmy głodni spotkań face to face, natomiast online zostanie z nami jako istotny komponent i dodatkowa bardzo efektywna forma dotarcia do widzów szczególnie w obszarze kongresów i konferencji.
Wydarzenia przeszły przyspieszoną ewolucję, digitalizacja, sztuczna inteligencja taka jak ChatGPT czy Midjourney AI zmieniają oblicze branż kreatywnych. To wszystko powoduje, że eventy staną się jeszcze bardziej zależne i zintegrowane ze światem cyfrowym. Pokolenie Z to coraz częściej goście naszych wydarzeń, wywierają wpływ na ich kształt wytyczając trendy takie jak absolutna cyfryzacja i mobilność, różnorodność, gromadzenie różnorodnych doświadczeń, ale także troska o klimat i zaangażowanie społeczne.
Rozmawiał Kamil Dudka
Krzysztof Paradowski – Od 2008 roku związany z CMA AV, aktualnie dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu agencji BLUEXPERIENCE. Członek zarządu Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce i członek m.in. takich organizacji jak Meeting Professional International Poland Chapter, Kraków Network. Wyróżniony Eventex 2022 The 100 most influential people in the global event oraz MP POWER 12 w 2017 i 2021. Jest autorem, producentem kilkuset koncepcji wydarzeń korporacyjnych, kongresowych i kulturalnych, pasjonatem scenografii oraz nowoczesnych technologii. Prywatnie ojciec dwóch córek, żeglarz, instruktor narciarstwa, ratownik wodny.