–
Jesienią 2024 r. zrealizowaliście dużą kampanię edukacyjną „Wszystkie Jeże nasze są”. Jaki był jej cel i czy udało Wam się go osiągnąć? Proszę przybliżyć jej efekty.
Celem tegorocznej akcji było uwrażliwienie odbiorców na problemy, z jakimi borykają się te wyjątkowe zwierzęta, oraz wsparcie ośrodka rehabilitacyjnego „Jeżurkowo” w Skierdach. Chcieliśmy nie tylko edukować, ale również skłonić konsumentów do działania, odwiedzenia naszej strony, poznania historii ośrodka i obalonych mitów na temat naszych kolczastych przyjaciół.
W rezultacie osiągnęliśmy 9,3 mln wyświetleń w Internecie, a dzięki mechanizmowi „Twoje kliki wspierają jeżyki” zebraliśmy ponad 40 000 kliknięć. To umożliwiło przekazanie 8000 posiłków dla „Jeżurkowa” oraz dodatkowych 2000 porcji dla ośrodka „Jerzy dla Jeży” w Kłodzku, który ucierpiał na skutek powodzi.
Kampania zakończyła się sukcesem 10 listopada – w Dniu Jeża – i udowodniła, że humor i kreatywność to skuteczne narzędzia angażowania odbiorców.
Do tej kampanii stworzyliście specjalną wersję hitu Majki Jeżowskiej. Z jakim odbiorem spotkał się on w sieci? Jak wyglądała sama współpraca z artystką?
Utwór „Wszystkie jeże nasze są!”, ze słowami Jacka Cygana i w wykonaniu Majki Jeżowskiej, spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Zarówno piosenka, jak i teledysk zyskały dużą popularność, a klip szybko stał się wiralowy, pojawiając się m.in. w relacjach Make Life Harder już dzień po premierze. Współpraca z Majką Jeżowską była dla nas wyjątkowym doświadczeniem. Jej charyzma, entuzjazm i zaangażowanie idealnie wpisały się w charakter kampanii. Śmiało możemy powiedzieć, że artystka wniosła do projektu swoją energię, co z pewnością przyczyniło się do sukcesu całej akcji.
Jakie kanały komunikacji były kluczowe w realizacji tego projektu i w jaki sposób wspierały jego cele?
W kampanii telewizyjnej zachęcaliśmy odbiorców do odwiedzenia strony www.jezykiciastka.pl, która stanowiła centralny element działań promocyjnych. Kluczową rolę odegrały jednak media społecznościowe, zapewniające dynamiczny i bezpośredni kontakt z fanami marki. Ważnym elementem była współpraca z influencerami i twórcami internetowymi, którzy świetnie trafiają do swoich zaangażowanych społeczności.
Uzupełnieniem tych aktywności były działania PR-owe. Nie zapomnieliśmy również o materiałach POS w punktach sprzedaży z kodem QR odsyłającym na stronę marki, które przyciągnęły uwagę konsumentów bezpośrednio w miejscach zakupu.
„Z rana zawsze zaczynałem od kawy i klikania na jeżyki” – to jeden z komentarzy pod postem dotyczącym kampanii na Waszym fanpage’u. Macie niezwykle zaangażowaną społeczność. Czy media społecznościowe to Wasz główny kanał informacyjny?
Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w naszej komunikacji. To przestrzeń, w której budujemy relacje z odbiorcami, inspirujemy ich do działania i zachęcamy do interakcji. Takie komentarze potwierdzają, że nasze treści skutecznie wzbudzają zainteresowanie oraz angażują do udziału w różnorodnych inicjatywach.
Kampania „Wszystkie Jeże nasze są!” świetnie pokazała, jak ogromny potencjał tkwi w tych kanałach – umożliwiają one nie tylko skuteczną promocję, ale również podejmowanie konkretnych działań dla realizacji wspólnego celu.
Kampania „Wszystkie Jeże nasze są” to nie jedyne Wasze działanie CSR…
Rzeczywiście, to tylko część naszych działań CSR-owych wokół ochrony jeży. Od ponad 4 lat regularnie wspieramy finansowo Ośrodek Rehabilitacji Jeży „Jeżurkowo”, który zajmuje się ratowaniem, leczeniem i rehabilitacją tych wyjątkowych zwierząt. Dlatego na opakowaniach ciastek Jeżyki znajduje się informacja „Kupując, ratujesz jeże”. Ponadto w mediach społecznościowych prowadzimy działania edukacyjne pod merytorycznym patronatem ekspertów z Ośrodka, które mają na celu zwiększenie świadomości na temat ochrony jeży i ich naturalnego środowiska. Dzięki naszym inicjatywom łączymy przyjemność delektowania się pysznymi słodkościami z troską o małych, kolczastych mieszkańców naszych lasów i ogrodów.
Ciastka Jeżyki to Wasz sztandarowy produkt. Co prócz nich konsumenci znajdą w sklepach?
Oferta ciastek Jeżyki obejmuje aż 8 pysznych wariantów smakowych, które od lat podbijają serca konsumentów. Miłośnicy dwóch najpopularniejszych wersji – Classic i Coconut – mogą również sięgnąć po nie w formacie „on the go” jako batony.
W naszym portfolio znajdują się także Jeżyki Coolki DARK i Jeżyki Coolki MILK – delikatne waflowe kulki, wypełnione ciasteczkowym kremem, oblane deserową lub mleczną czekoladą, posypane orzechami i skrywające w środku kroplę karmelu. Idealne na każdą okazję!
Natomiast dla fanów małych przekąsek przygotowaliśmy Jeżyki Tyci – nasze klasyczne ciastka w poręcznym formacie, zamknięte w opakowaniu „otwórz-zamknij”, które pozwala zachować ich świeżość na dłużej. To doskonała propozycja, która zapewni chwilę przyjemności w ciągu dnia. W okresie letnim ofertę marki uzupełniają lody, doskonałe na upalne dni.
Proszę na koniec zdradzić, co znajduje się w Waszej strategii marketingowej w tym roku.
Na pewno będziemy kontynuować nasze inicjatywy CSR – to możemy obiecać (uśmiech). Aktualnie gromadzimy i analizujemy różne propozycje. Po akcji z Majką Jeżowską otrzymaliśmy wiele zgłoszeń od lokalnych organizacji działających na rzecz jeży, co otwiera przed nami nowe możliwości współpracy. Chcemy, aby nasze przedsięwzięcia były dobrze przemyślane i miały rzeczywisty wpływ.
Dodatkowo przygotowujemy szereg działań skierowanych do konsumentów, które pozwolą wzmocnić ich relację z marką. Wierzymy, że takie podejście przełoży się zarówno na pozytywne doświadczenia odbiorców, jak i na wyniki sprzedażowe naszych produktów.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Michalina Abramowicz
Brand Manager marki Jeżyki.Doświadczona marketerka stale poszerzająca swoje kompetencje biznesowe. Wiedzę i doświadczenie zdobyła, prowadząc wiodące marki z sektora FMCG. Odpowiada za holistyczną strategię marek, kreuje komunikację oraz zarządza portfolio produktowym.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.