
Przed rozpoczęciem mistrzostw Grupa LEGO zaprezentuje specjalną linię produktów celebrujących największe wydarzenie piłkarskie na świecie. Pierwszym, już ujawnionym, jest zestaw zbudowany we współpracy z FIFA – LEGO Editions Oficjalny Puchar Świata FIFA™.
Premiera tego pierwszego w historii, w pełni odwzorowanego w skali 1:1, oficjalnego modelu najważniejszego piłkarskiego trofeum, zaplanowana jest na marzec 2026 roku. Złoty puchar pozwoli fanom zabrać do domu cząstkę magii turnieju, a zarazem wyrazić swoją pasję do futbolu tuż przed największym wydarzeniem sportowym nadchodzącego lata. Imponująca replika zbudowana jest z 2 842 klocków LEGO. Znajdziemy w niej ukrytą scenę, którą odsłonimy w górnej części konstrukcji – przedstawiającej ziemski glob.
W zestawie znajduje się także logo Mistrzostw Świata 2026 oraz ekskluzywna minifigurka z brandingiem, trzymająca miniaturową wersję trofeum FIFA. Dzięki niej fani mogą dać się porwać marzeniom i wyobrazić siebie w miejscu zwycięzców turnieju. Na podstawie pucharu umieszczono drukowaną tabliczkę z listą wszystkich triumfatorów od 1974 roku, co dodaje zestawowi walorów kolekcjonerskich i historycznych.
W trofeum wykorzystano także dwa rodzaje złotych elementów – bębnowo lakierowane klocki oraz formowane detale. To czyni go pierwszym zestawem LEGO zawierającym tak imponującą liczbę złotych elementów.
Zestaw LEGO Editions Oficjalny Puchar Świata FIFA™ jest już dostępny w przedsprzedaży na www.LEGO.com/product/fifa-world-cup-official-trophy.
– Marka LEGO zawsze celebrowała moc kreatywności, inspirując ludzi w każdym wieku do integrowania się poprzez radość budowania i zabawy. Współpraca z FIFA World Cup 2026™ to niezwykła okazja, by uhonorować najbardziej kultowy turniej świata oraz powiązaną z nim globalną pasję. Trofeum Mistrzostw Świata jest uniwersalnym symbolem zwycięstwa i jedności. Teraz, dzięki kreatywności klocków LEGO, fani na całym świecie mogą doświadczyć jego magii. Element po elemencie, w prawdziwym stylu marki LEGO. To dopiero początek naszej wspólnej drogi, a my już nie możemy doczekać się, by łączyć rodziny i fanów na całym świecie w celebracji futbolu, wyobraźni oraz jednego z najbardziej legendarnych symboli sportu – w zupełnie nowy, wyjątkowy sposób – mówi Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer w Grupie LEGO.
– Z ogromną satysfakcją ogłaszamy tę przełomową współpracę z Grupą LEGO – jedną z najbardziej cenionych i kultowych marek na świecie. Wspólne działanie, dzięki któremu fani futbolu na całym świecie mogą zbudować własną wersję najbardziej prestiżowego sportowego trofeum – pucharu Mistrzostw Świata – stanowi dla nas idealne połączenie sił oraz wartości. To pierwszy raz, kiedy FIFA i Grupa LEGO współpracują nad takim projektem. Wraz ze zbliżającymi się największymi, najlepszymi i najbardziej inkluzywnymi Mistrzostwami Świata, mamy nadzieję, że fani wykorzystają tę okazję, by poczuć ducha globalnego futbolu i zabrać odrobinę jego atmosfery do swoich domów na zawsze – mówi Romy Gai, FIFA Chief Business Officer.
– Zdobycie pucharu Mistrzostw Świata było jednym z najbardziej niesamowitych momentów mojego życia i nigdy nie zapomnę, co czułem trzymając to trofeum. Wiem, że nie osiągnęlibyśmy tego bez naszych niesamowitych fanów i świadomości, jak wiele to trofeum dla nich znaczy. Teraz, dzięki zestawowi LEGO, fani mogą stworzyć własną wersję i przenieść tę magię do domu. To nie tylko budowanie trofeum – to dzielenie się miłością do futbolu z rodziną i przyjaciółmi – komentuje Roberto Carlos, zwycięzca Mistrzostw Świata w piłce nożnej FIFA dla Brazylii w 2002 roku.
Grupa LEGO wniesie nowy wymiar zabawy do FIFA World Cup 2026™, oferując fanom liczne niespodzianki i możliwości stania się częścią wydarzeń – zarówno na miejscu, jak i online.
W ciągu 2026 roku Grupa LEGO będzie prezentować kolejne produkty i doświadczenia, zapewniając wszystkim możliwość dołączenia do zabawy. Od FIFA Fan Festivals, po specjalne wydarzenia turniejowe – miłośnicy klocków LEGO i piłki nożnej będą mieli wiele okazji, by wspólnie tworzyć, bawić się i dzielić ekscytacją związaną z tą piękną grą.
LEGO Editions to nowa platforma, która łączy młodych ludzi z ich idolami i pasjami. Przestrzeń, w której można celebrować osiągnięcia oraz talenty. Obejmie ona kreatywne, kolekcjonerskie zestawy, które fani będą mogli z dumą eksponować.
Więcej newsów z branży TUTAJ.