Największe wydarzenie branżowe roku 2007?
Sabina Kornblit PR Manager Grupy Eskadra: Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie! Dzięki zintegrowanym działaniom kilku agencji – (m.in.: Grupa Eskadra, Scholz &Friends, Alert Media Communications) kandydatura Polski i Ukrainy została doceniona przez władze UEFA i naszym krajom została powierzona misja organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku.
Najciekawsza kampania outdoorowa w roku 2007?
SK: Bardzo ciekawym outdoorem była zorganizowana przez Grupę Eskadra kampania wspierająca kampanię wyborczą Platformy Obywatelskiej. W pierwszej fazie teaserowej na ulicach polskich miast pojawiły się czarne billboardy z napisami: „pogarda”, „oszczerstwa”, „agresja” – rządzi PiS a Polakom wstyd. W drugiej części już było wiadomo, która partia polityczna stoi za tym zamieszaniem i na białych billboardach pojawiły się hasła: „budowanie”, „szacunek”, „spokój” – by żyło się lepiej. Kampania ta była szeroko dyskutowana zarówno w mediach, jak i przez mieszkańców.
Inną bardzo ciekawą kampanią outdoorową było zamieszanie wokół Milki i Świstaka, który już nie zawija. W pierwszej części kampanii na ulicach polskich miast pojawiły się intrygujące fioletowe billboardy z napisem „Czy wiecie, że świstak już nie zawija?”. Momentem kulminacyjnym kampanii była druga odsłona akcji outdoorowej, komunikująca wprowadzenie nowego opakowania: „Bez owijania w sreberka. Najdelikatniejsza na dłużej”. „Dzwonili z centrali. Przestajesz zawijać” – dowiadywał się jednocześnie świstak.
Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie?
SK: Grupa Eskadra jest prężnie działającą spółką, w której działa kilka dywizji: Marketing Services, Events, Szkolenia i Seminaria, Opcom Grupa Eskadra, Market Place, a od października tego roku do Grupy dołączyła kolejna spółka – Eskadra Publica. Eskadra Publica to nasza agencja Public Relations obsługująca kluczowych klientów Grupy. Powiększenie Grupy uważam za jedno z najważniejszych wydarzeń w mijającym roku w naszej firmie. Ponadto ważnymi wydarzeniami są 2 przeprowadzki. Zarówno w Krakowie, jak i w Warszawie zmieniliśmy adresy, ze względu na stale powiększającą się liczbę klientów, a co za tym idzie – pracowników. Już pod koniec zeszłego roku zauważyliśmy, że przestrzeń w poprzednich biurach drastycznie się skurczyła i zostaliśmy zmobilizowani do przeprowadzki, z czego niezmiernie się cieszymy.
Co zmieniło się na rynku reklamy na przestrzeni roku?
SK: Na rynku pojawia sie co raz więcej agencji BTL –owych, które w swojej ofercie proponują również usługi z zakresu ATL. Dlatego też na przestrzeni ostatniego roku można było zauważyć, że granice między ATL i BTL coraz bardziej się zacierają i myślę, że w przyszłości ten trend zostanie utrzymany.
W jakim kierunku powinien on zmierzać?
SK: Rynek reklamy powinien zmierzać w kierunku zintegrowanej komunikacji indywidualnej, tak by każdy potencjalny konsument mógł poczuć, że jest traktowany indywidualnie.
Czy cele które założyli sobie Państwo na roku 2007 zostały osiągnięte?
SK: Zdecydowanie tak.
Czego można życzyć Państwu w nowym 2008 roku?
SK: Zdrowia, przyjaciół i jeszcze raz pieniędzy! A tak poważnie, to żeby był jeszcze lepszy niż 2007 i żebyśmy mogli osiągnąć cel jaki sobie wyznaczyliśmy, a poprzeczka jest wysoko.