Logo

Marketing MIX

Zielony Open’er

Heineken Open’er Festival jest pionierem wśród polskich festiwali, jeśli chodzi o rozwiązania przyjazne środowisku. W tym roku, działania ekologiczne rozpoczęły się już na długo przed samym festiwalem.
Na stronie Heineken Open’er Festival, stworzeno ekologiczną zakładkę  www.opener.pl/pl/info/eko. W zakładce prezentowane są proste sposoby na włączenie się w ekologiczną akcję, oszczędzając wodę, dbając o porządek wokół siebie czy ładując telefony energią, przyjazną środowisku. Można tam również znaleźć informacje, jakie działania ekologiczne zaplanowano w tym roku na festiwalowym terenie.  

Podczas Festiwalu na jeszcze większą skalę przeprowadzona zostanie akcja segregacyjną. Podobnie jak w roku ubiegłym znajdzie się 5 punktów selektywnej zbiórki plastiku (eko punktów), co pozwoli odzyskać znaczną część tego surowca.
W dwóch z nich będą prasy do zgniatania plastikowych kubków. Podstawki na kubki, rozstawione we wszystkich strefach gastronomicznych i punktach eko, sprawią, że segregacja będzie rozrywką, w dodatku kreatywną. Dzięki nim, z kubków powstaną oryginalne konstrukcje – wieże, figury geometryczne czy zamki. Jednym z głównych elementów ekologicznej akcji na festiwalu będzie wielkie zagłębie segregacji. Trafią tam kubki plastikowe, zebrane w punktach eko, oraz oddzielnie każdy rodzaj odpadów, powstałych podczas montażu i demontażu festiwalu oraz w strefie gastronomicznej: puszki ALU, folia, butelki szklane, butelki PET, karton i papier czy baterie. W zagłębiu segregacji, każdy rodzaj odpadów trafi do dedykowanego kontenera.

Festiwalowym Przyjacielem  będzie w tym roku World Wildlife Fund (WWF). To organizacja aktywnie działająca na rzecz ochrony zwierząt i roślin Bałtyku. Na festiwalu, WWF zaprezentuje wystawę edukacyjną, na której będzie można poznać mieszkańców tego jednego z najmniejszych i najbardziej wrażliwych mórz na świecie, na czele z tymi wymagającymi szczególnej troski – morświnami i fokami. Związane ze ssakami bałtyckimi gadżety będzie można kupić na stoisku WWF, a część zysku z ich sprzedaży Alter Art przeznaczy na rzecz ochrony środowiska. Oprócz tego, w strefie WWF będzie plaża!

Dzięki Greenpeace i Ecogadget.pl powstaną dwa punkty ekologicznego ładowania telefonów komórkowych: na terenie festiwalu i na polu namiotowym. Ładowarnia na polu będzie zasilana panelem solarnym i wiatrakiem. Punkt na terenie festiwalu zaopatrzą z kolei w energi rowery. Jednocześnie będzie można tam ładować aż 25 telefonów. Rowery zasilą również zestaw grający muzykę funky i reagge, umilając czas osobom ładującym telefony i roznosząc pozytywne wibracje na całe stoisko. Dzięki rowerom, stoisko będzie także oświetlone i ozdobione wizualizacjami w wykonaniu Colina Tonksa – lidera eko-energetycznej grupy Electric Pedals, prekursora idei zasilania urządzeń codziennego użytku za pomocą dwuśladów. Za przebieg akcji ekologicznej na terenie festiwalu będzie odpowiadać specjalnie przeszkolona Eko Drużyna. Partnerem działań ekologicznych na terenie festiwalu jest Heineken.