Logo

NowościWielki Format

Personalizacja w druku

Personalizacja w druku wywodzi się psychologii w marketingu. Nawiązuje do naszej naturalnej potrzeby bycia indywidualnym, jednostkowym, wyjątkowym. Psycholodzy wprowadzili pojęcie „coctail party phenomenon”.  W skrócie jest to zjawisko, które polega na tym, że z miliona komunikatów błyskawicznie wyłapujemy własne imię i nazwisko. Część informacji, którymi jesteśmy atakowani nam umyka, ale te opatrzone personaliami są wprowadzane do świadomości i na długo w niej pozostają. Na tym właśnie polega idea personalizacji – na wykorzystaniu informacji, jakie firma posiada na temat klienta, żeby uświadomić mu jego rangę, prestiż w łańcuchu sprzedaży i transakcji.

Personalizacja to bardzo efektywny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego odbiorcy przekazu marketingowego. Wielokrotnie wykazano, iż z natłoku informacji, którymi jesteśmy atakowani poprzez wydruki na wszelakich nośnikach, najpierw ‘wyłapujemy’ swoje własne imię i nazwisko. Idea personalizacji w sensie psychologicznym odnosi się więc po trosze do zwykłej ludzkiej megalomanii, która w sposób zupełnie naturalny drzemie w każdym.

Artykuł ukazał się w dodatku do OOH magazine – Raporcie Dostawców Mediów i Maszyn, maj 2011.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
http://pub.oohmagazine.pl/2011/RAPORTDMM.pdf